powered by

Τα υποκειμενικά κριτήρια εμποδίζουν τις αναπτύξεις

Οι καθυστερήσεις και τα εμπόδια στην ανάπτυξη έργων που μπαίνουν από πολεοδομικές αρχές, πολλές φορές με υποκειμενικά κριτήρια, τέθηκαν στη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εσωτερικών της Βουλής, τη Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου.

Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος της Επιτροπής, Γιώργος Γεωργίου, είπε ότι συζητήθηκαν οι αδειοδοτήσεις έργων, στην ύπαιθρο και αλλού και τα εμπόδια, η γραφειοκρατία και ο υποκειμενισμός  που δημιουργείται για να εγκριθεί ένα έργο, που πολλές φορές μπαίνει εμπόδιο στην ανάπτυξη.

Πολλές φορές, όπως είπε, ένας τεχνικός της πολεοδομίας εξαιτίας του ότι αποτελεί την εξουσία εμποδίζει μια συγκεκριμένη ανάπτυξη επειδή κατά την υποκειμενική του άποψη, δημιουργεί εμπόδια και προβλήματα στην όλη ισορροπημένη, φυσιολογική και ομαλή ανάπτυξη της περιοχής.

Η Επιτροπή, ανέφερε, κάλεσε το αρμόδιο Υπουργείο και το ΕΤΕΚ να αντιμετωπίσουν όλα αυτά τα θέματα μέσα από ένα συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο.  

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Ανδρέας Κυπριανού, ανέφερε ότι κατέθεσε πρόταση νόμου, ώστε για οποιανδήποτε κατασκευή στην ύπαιθρο μέχρι δέκα τετραγωνικά μέτρα, εκτός ζωνών ανάπτυξης, που έχει να κάνει με τη  στέγαση οικόσιτων ζώων και πουλερικών ή στέγαση μιας διάτρησης να μη χρειάζεται άδεια οικοδομής. Σήμερα, είπε, για μια μη μόνιμη κατασκευή από απλά υλικά μπαίνει κάποιος σε διαδικασία αρχιτεκτονικών σχεδίων για να πάρει άδεια οικοδομής. Όπως είπε, αυτή η πρόταση νόμου βρίσκει ομοφωνία και θα ψηφιστεί από τη Βουλή.

Παράλληλα, ο κ. Κυπριανού είπε ότι σήμερα υπάρχει τεράστια καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των αιτήσεων και στην έκδοση πολεοδομικής άδειας, άδειας οικοδομής και πιστοποιητικού τελικής έγκρισης. Αναφέρθηκε, παράλληλα, σε αυθαιρεσίες από λειτουργούς του Τμήματος Πολεοδομίας και όχι μόνο, όπως Επιτροπές Αισθητικού Ελέγχου που ελέγχουν την πνευματική ιδιοκτησία ενός αρχιτέκτονα. Έκανε λόγο για ευθυνοφοβία και υπερεξουσίες σε αρμόδιους λειτουργούς που καθυστερούν την ανάπτυξη.

Εξέφρασε, παράλληλα, την ικανοποίησή του που όλοι έχουν συμφωνήσει ότι πρέπει να αλλάξει ο πολεοδομικός νόμους, για να γίνει απλός ευανάγνωστος, κατανοητός ώστε να γνωρίζει ο επενδυτής και ο αρχιτέκτονας πώς μπορεί να κινηθεί μέσα στα όρια του νόμου, αλλά και οι αρμόδιες αρχές να εκδίδουν τις άδειες ταχύτατα.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Στην κυκλοφορία τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λεμεσού-Σαΐττά... Ολοκληρώθηκε η Φάση Α1 του έργου μήκους 3,6 χλμ.
Απευθείας έκδοση άδειας οικοδομής μαζί με πολεοδομική άδεια εισηγούνται οι πολιτικοί μηχανικοί-Επιστολή σε Κ. Ιωάννου
Αυξημένος κατά 2% ο δείκτης τιμών κατοικιών το πρώτο τρίμηνο του 2025
Με οδηγίες Μπουντζίνσκι... Άρχισαν οι εργασίες ανέγερσης του νέου σύγχρονου προπονητικού κέντρου της ΑΕΛ
Έπεσαν οι υπογραφές για εργασίες εκβάθυνσης στη μαρίνα Λάρνακας-Πόσο θα διαρκέσουν τα έργα
Έπεσαν οι υπογραφές για την φάση Β3 του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Η περιγραφή του έργου
Πότε θα ολοκληρωθούν οι δύο φάσεις του έργου στη Λεωφόρο Τσερίου... Η πρόοδος των εργασιών
Είκοσι έξι διαμερίσματα και επαύλεις με θέα τη θάλασσα από την Altamira Real Estate
Δυναμική επιστροφή για την αγορά ακινήτων υψηλής αξίας-Πού και ποια η ακριβότερη πώληση
Σε νέα φάση ανάπτυξης εισέρχεται το λιμάνι Βασιλικού-Εξασφάλισε συγχρηματοδότηση €18,8 εκατ. από Ε.Ε.