Bloomberg: Το κυπριακό χαλούμι «καταβρόχθισε» τη Βρετανία

Δημοφιλές προϊόν ανά το παγκόσμιο έχει καταστεί το κυπριακό χαλούμι σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg το οποίο υπογραμμίζει ότι η λατρεία που επιδεικνύουν οι Βρετανοί για το συγκεκριμένο κυπριακό παραδοσιακό προϊόν δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο λαό.

Η ζήτηση του χαλουμιού από τους Βρετανούς έχει εκτοξεύσει τις εξαγωγές του προϊόντος από την Κύπρο, κατατάσσοντας το χαλούμι ως το δεύτερο εξαγώγιμο προϊόν της Κύπρου προς την Βρετανία.  

Οι εξαγωγές χαλουμιού παγκοσμίως για το 2017 αυξήθηκαν κατά 14%, δηλαδή 163 εκατ. ευρώ ( 185 εκατ. δολάρια). Μπορεί οι αριθμοί να μην ακούγονται μεγάλοι αλλά είναι διπλάσιοι από τις εξαγωγές προ τετραετίας, 77,5 εκατ. Το 1992 ισοδυναμούσαν με 2,4 εκατ.

Το περασμένο χρόνο το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η μεγαλύτερη αγορά χαλουμιού στον κόσμο, κατέχοντας το 43% των εξαγωγών χαλουμιού από την Κύπρο. Σχεδόν τρείς φορές περισσότερες από την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά χαλουμιού αυτή της Σουηδίας. Οι Βρετανοί αγοράζουν πέντε φορές περισσότερο χαλούμι από τους Γερμανούς που είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά.
 

«Στέλναμε για δεκαετίες χαλούμι στην Βρετανία, αλλά οι αποστολές αυτές ήταν περιορισμένες», δήλωσε ο Γιάννης Πίττας, της Γαλακτοβιομηχανίας Πίττας, μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής χαλουμιού στην Κύπρο. «Τώρα οι αποστολές χαλουμιού έχουν εκτοξευθεί». Σε αυτό συνέβαλαν τα εστιατόρια Nando's που προμηθεύονται αρκετές ποσότητες χαλουμιού.

Η Γαλακτοβιομηχανία Πίττας άρχισε να πετυχαίνει στην Βρετανική αγορά, όταν στις αρχές της δεκαετίας του 1980, προμήθευσε χαλούμι σε ένα σούπερ μάρκετ της Sainsbury, στο Cromwell Road του Λονδίνο. Το κατάστημα αυτό εξυπηρετούσε πελάτες από την Μέση Ανατολή κάτι που έκανε το κυπριακό παραδοσιακό προϊόν ανάρπαστο. Το γεγονός αυτό διαδόθηκε και στους υπόλοιπους λιανοπωλητές.

Σήμερα, μόνο το Sainsbury έχει έξι σειρές χαλουμιών. Οι πωλήσεις του, στο κυπριακό προϊόν έχουν αυξηθεί κατά 18% σε σχέση με το περασμένο έτος, ενώ αυξήθηκαν κατά 62% τον πιο καυτό μήνα του καλοκαιριού, πυροδοτώντας έτσι  τις εφημερίδων που έγγραφαν για εθνικό πανικό από την έλλειψη του  χαλουμιού.

Το χαλούμι είναι πολύ δημοφιλές στους διάσημους αλλά και στους γκουρμέ σεφ που το χρησιμοποιούν. Το κυπριακό προϊόν βρίσκεται σε μενού διάσημων εστιατορίων όχι μόνο της Βρετανίας αλλά και της Νέας Υόρκης.

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Δεκεμβρίου του IN Business: Παρουσιάζουμε τους βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Βusiness Leader Awards
Σχέδιο για αναζωογόνηση και αύξηση της επισκεψιμότητας της Μακαρίου-Οι έξι άξονες που εξετάζονται
Οι απεργίες στις ουσιώδεις υπηρεσίες και μια συμφωνία 20 ετών που δεν αξιοποιήθηκε ποτέ και πρέπει να γίνει νόμος
Έδωσε πρόταση και αναμένει τις απαντήσεις...Τι προβλέπει η τελική φόρμουλα Παναγιώτου για το σκυρόδεμα
Σε χαμηλές πτήσεις η Black Friday…«Συνηθισμένη μέρα» για τους καταστηματάρχες
Στέλιος Γαβριήλ: 80 με 100 εκατ. το κόστος από την μεγαλύτερη απεργία στην ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Ο CEO του Neon Mall of Pafos στο IΝ Business TV-«Έξι με επτά χιλιάδες επισκέψεις την ημέρα» (video)
Γ. Παναγιώτου: Δεν επηρεάστηκε η απασχόληση των εργαζομένων στην οικοδομική βιομηχανία από την απεργία στο σκυρόδεμα
Απογείωση εσόδων και φουλ για διπλό ρεκόρ ο τουρισμός-«Καθιερώνεται ως έτος αναφοράς για την χώρα μας το 2024»
Αύξηση εσόδων, μείωση δαπανών και υπερδιπλάσιο πλεόνασμα το δεκάμηνο