Powered by

Δισ. δαπανούν οι γονείς για μωρά και παιδιά

Όσο ακριβότερο, τόσο το καλύτερο, σκέπτονται πολλοί γονείς και δαπανούν μεγάλα ποσά για τα παιδιά τους από τη μέρα που αυτά γεννιούνται. Κερδισμένες από αυτό τον χορό δισεκατομμυρίων βγαίνουν πλήθος εταιρείες που παράγουν ότι «χρειάζεται» ένα βρέφος ή ένα παιδί. Ειδικοί διαπιστώνουν τα τελευταία χρόνια, ακόμα και στη Γερμανία, μια τάση για το ακριβό. Οι γονείς προτιμούν πανάκριβες μάρκες γιατί θεωρούν, όπως εκτιμά η ερευνήτρια αγοράς Μπίργκιτ Λανγκενμπάρτελς, ότι «σχετίζεται με την ασφάλεια και την καλή διάθεση» των παιδιών.

Μια ματιά στα στοιχεία: Για τον εξοπλισμό μωρών ή παιδιών μικρής ηλικίας γερμανοί γονείς δαπάνησαν πέρυσι περίπου 2,5 δις ευρώ, πχ. για καθισματάκια αυτοκινήτου, παιδικά κοροτσάκια  ή παιχνίδια. Σε σχέση με το 2016 οι δαπάνες αυξήθηκαν κατά 2,5%. Σύμφωνα με τον εμπορικό Σύνδεσμο Παιδικών Παιχνιδιών BVS αυτό αντιστοιχεί σε μια δαπάνη 1.100 ευρώ ανά παιδί μέχρι τριών ετών. «Σε περίπτωση που εργάζονται και οι δύο γονείς τότε τα διαθέσιμα χρήματα είναι πολύ περισσότερα», λέει ο αντιπρόεδρος του εμπορικού συνδέσμου Στέφεν Κάντ δύο εβδομάδες πριν ξεκινήσει στην Κολωνία στις 20 Σεπτεμβρίου η διεθνής έκθεση «Παιδί και Νεολαία» στην οποία συμμετέχουν 1.250 εκθέτες από 53 χώρες.

«Τα παιδιά είναι η βιτρίνα των γονιών τους»
Ο συνολικός τζίρος ανέρχεται στα 7,3 δις αν συνυπολογίσουμε τα έξοδα για νέους μέχρι 14 ετών, δηλώνει ο Μίχαελ Νόιμαν από τον Ομοσπονδιακό Σύνδεσμο Κατασκευαστών Παιδικού εξοπλισμού (BDHK): «Οι γονείς αγοράζουν ακριβά για λόγους ασφαλείας». Γιατί όμως ξοδεύουν τόσα χρήματα; Η Μπίργκιτ Λανγκενμπάρτελς εξηγεί ότι «τα παιδιά είναι περισσότερο από ποτέ η βιτρίνα των γονιών τους». Πολλές φορές μάλιστα οι γονείς βρίσκονται υπό πίεση θέλοντας να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους τα καλύτερα και τα ακριβότερα προϊόντα. Και δεν είναι μόνο οι εύποροι που δαπανούν υπέρογκα ποσά, αλλά και οι γονείς της μεσαίας τάξης. Όπως λέει η ειδικός, τα παιδιά της μεσαίας τάξης διαθέτουν σήμερα «παραδεισένιο εξοπλισμό», γιατί πολλοί γονείς δείχνουν έτσι και προς τα έξω ότι ενδιαφέρονται και φροντίζουν τα παιδιά τους.

Γεγονός πάντως είναι ότι η ναυαρχίδα του εξοπλισμού ήταν και παραμένει το παιδικό καροτσάκι. Η αναζήτηση του ιδανικού καροτσιού διαρκεί, συχνά, μεγάλο χρονικό διάστημα, μιας και «εκπροσωπεί» το ζευγάρι προς τα έξω και αποτελεί ακόμα και σύμβολο status, πιστεύει η γερμανίδα ειδική. Κάτι παρόμοιο ισχύει και για τα μωρουδιακά ρούχα. Σύμφωνα με τον Φίλιπ Σουλτς, πατέρα δύο παιδιών, «ότι έρχεται σε επαφή με το δέρμα του παιδιού πρέπει να είναι από οργανικό, βιολογικό βαμβάκι». Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τα παιχνίδια, τα οποία οφείλουν να είναι πάντα τα ακριβότερα. Και ποιος θα τα αγοράσει όλα αυτά; Πολλοί γονείς προστρέχουν πάντως σε θείους, θείες, νονούς και λοιπούς συγγενείς για να αναλάβουν την αγορά των πολυπόθητων προϊόντων.

ΠΗΓΗ: DW

Δειτε Επισης

Στο στόχαστρο της Ε.Ε. τα έσοδα της Μόσχας από την ενέργεια-Στο κάδρο τράπεζες και στρατιωτική βιομηχανία
Πέτερ Ντίλοφ: Ισχυρό θεμέλιο για οικονομική σταθερότητα η ένταξη της Βουλγαρίας στην ευρωζώνη
Ανοίγει την στρόφιγγα και μοιράζει περισσότερες από δύο τρις στερλίνες στα Υπουργεία η Ρέιτσελ Ριβς
Οι αγορές χρυσού των Κεντρικών Τραπεζών τον Απρίλιο-Επιβράδυνση για δεύτερο συνεχόμενο μήνα
Αναθεωρήθηκε ανοδικά η αύξηση του ΑΕΠ της Ευρωζώνης-Στο 0,6% το πρώτο τρίμηνο
Υπό πίεση οι τιμές ακινήτων στη Βρετανία-Πτώση 0,4% τον Μάιο
Μειώθηκαν βιομηχανική παραγωγή και εξαγωγές στη Γερμανία τον Απρίλιο
Morgan Stanley: Πώς μια ήπια ύφεση θα εντείνει τη δυναμική της αμερικανικής αγοράς
Θετικός σε πιθανή εμπορική συμφωνία με Ε.Ε. ο Τραμπ-«Ελπίζουμε να επιτευχθεί, αλλιώς θα επιβληθούν δασμοί»
Αύξηση στις γερμανικές εργοστασιακές παραγγελίες παρά τους δασμούς Τραμπ τον Απρίλιο