Powered by

Παραμένοντας online πάνω από τα σύννεφα

Πριν από την απογείωση οι επιβάτες πρέπει να κλείνουν τις ηλεκτρονικές συσκευές τους. Κατά τη διάρκεια της πτήσης μπορούν να ανοίξουν και πάλι τηλέφωνα, τάμπλετ και υπολογιστές, χωρίς όμως να έχουν, κατά κανόνα, πρόσβαση στο ίντερνετ. Για όσους κάνουν επαγγελματικά ταξίδια οι ήσυχες ώρες της πτήσης χωρίς Ε-mail από τη δουλειά είναι ίσως είναι η μόνη ευκαιρία για ένα διάλειμμα. Αλλά όχι και για τους υπόλοιπους επιβάτες που θέλουν να σερφάρουν στις αγαπημένες τους σελίδες. Πάντως, από τεχνικής άποψης, είναι εδώ και καιρό δυνατή η σύνδεση στο διαδίκτυο εν ώρα πτήσης μέσω δορυφόρου. Μάλιστα επειδή η τεχνολογία αυτή συνεχώς βελτιώνεται, ειδικοί προβλέπουν ότι η διάδοση του διαδικτύου στις πτήσεις μπορεί να αποφέρει υψηλά κέρδη στις αεροπορικές εταιρείες.

«Η χρήση του ευρυζωνικού διαδικτύου σε πτήσεις εντός της ΕΕ υπόσχεται στον κλάδο σημαντικά κέρδη» αναφέρει στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων ο Αντρέας Σπεθ, δημοσιογράφος, ειδικός σε θέματα αερομεταφορών. Σύμφωνα με το London School of Economics, μέχρι το 2035 τα συνολικά κέρδη παγκοσμίως από τη χρήση του διαδικτύου σε πτήσεις υπολογίζονται στα 135 δις δολάρια ενώ τα πρόσθετα κέρδη μόνο για τις αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να φτάσουν τα 30 δις δολάρια.

Οι ευρωπαϊκές αερομεταφορές πιο διστακτικές
Για την ώρα πάντως η χρήση ίντερνετ εν ώρα πτήσης είναι δυνατή κυρίως στις ΗΠΑ. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες παραμένουν ακόμη επιφυλακτικές. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μέχρι τώρα τεχνολογία που αποστέλλει μέσω δορυφόρου δεδομένα σε ειδικούς δέκτες μέσα στο αεροσκάφος. Η τεχνολογία αυτή βέβαια κοστίζει για την ώρα ακριβά ενώ η ταχύτητα του ίντερνετ είναι χαμηλή. Σε αυτό το μήκος κύματος και η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, η οποία δεν θεωρεί ότι το Wifi στην καμπίνα επιβατών θα επιφέρει μεγάλες αλλαγές στα δεδομένα των πτήσεων, μιας και οι επιβάτες που θέλουν να ενημερωθούν από το διαδίκτυο το κάνουν πριν από την πτήση. Και η γερμανική αεροπορική εταιρεία Condor, του ομίλου Thomas Cook, δεν σχεδιάζει να εξοπλίσει στο προσεχές μέλλον τα αεροσκάφη της με ίντερνετ. «Το κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας ενός τέτοιο δικτύου είναι πολύ υψηλό», αναφέρει εκπρόσωπος της εταιρείας.

Από την άλλη πλευρά σύμφωνα με δημοσκόπηση της Γερμανική Ομοσπονδίας Γερμανών Αερομεταφορέων, το 47% των ερωτηθέντων θεωρεί το διαδίκτυο στο αεροπλάνο καλή ιδέα. Πριν από πέντε χρόνια το αντίστοιχο ποσοστό ανερχόταν στο 40%.

Νέες τεχνικές δυνατότητες
Πάντως γεγονός είναι ότι σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του ίντερνετ στο αεροπλάνο η τεχνολογία εξελίσσεται διαρκώς, κάτι που ενδέχεται να παίξει θετικό ρόλο στο μέλλον για την περαιτέρω διάδοσή του. Ήδη η γερμανική Telekom μαζί με τις Inmarsat και Nokia εστιάζουν στην ανάπτυξη της λεγόμενης «τεχνολογίας ΕΑΝ», η οποία στηρίζεται στη μετάδοση δεδομένων όχι πια μέσω δορυφόρου, αλλά μέσω σημάτων LTE που προέρχονται από ραδιοφωνικές κεραίες εδάφους. Ήδη υπάρχουν 300 τέτοιες κεραίες σε όλη την Ευρώπη, όπως αναφέρει ο Ντέιβιντ Φοξ από την Telekom. Mε τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας αναμένεται να μειωθεί και το κόστος του ίντερνετ στις πτήσεις. Ήδη πρώτος πελάτης της Telekom είναι η βρετανική αεοπορική ΙΑG, ωστόσο το όλο σύστημα βρίσκεται ακόμη σε δοκιμαστικό στάδιο.

«Στο μεταξύ συνομιλούμε και με άλλους αερομεταφορείς», σημειώνει ο Ντ. Φοξ. Ενδιαφέρον για τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες ενδέχεται να επιδείξει και η Lufthansa, η οποία είναι ήδη πρωτοπόρος στο θέμα του διαδικτύου στον αέρα. Τόσο η ίδια όσο και η θυγατρική της, Eurowings, προσφέρουν από το 2017 πακέτα σύνδεσης Wifi σε πτήσεις εντός Γερμανίας και Ευρώπης, ωστόσο η τιμή τους είναι ακόμη υψηλή και η ταχύτητα του ίντερνετ όχι ιδιαίτερα ικανοποιητική. Και η Ryanair δηλώνει ότι παρακολουθεί τις εξελίξεις στο πεδίο αυτό με ενδιαφέρον εντούτοις, όπως σημειώνει εκπρόσωπός της, πάντα θα υπάρχουν επιβάτες που θα θέλουν απλώς να κάνουν ένα διάλειμμα από το ίντερνετ κατά τη διάρκεια της πτήσης.

ΠΗΓΗ: DW

Δειτε Επισης

Στο 84,29% το ποσοστό συμμετοχής της E.V.H. Investments στο μετοχικό κεφάλαιο της Salamis Tours
Η συνδρομή της AWS στα success stories των πελατών της και η απήχηση του cloud στις επιχειρήσεις της Κύπρου
Parklane Resort & Spa: Ρεβεγιόν Πρωτοχρονιάς με θεαματικό show από το Gabriele Rizzi Lab
Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Business Leader Awards (pics)
Ν. Χριστοδουλίδης: Αρχίζει rebranding της Κύπρου με επίκεντρο τις διεθνείς αγορές-Τα πέντε οφέλη από τη νέα αναβάθμιση της οικονομίας
Καταπέλτης για τις απεργίες ο Χριστοδουλίδης-Το κράτος δεν πρόκειται να υποκύψει σε πιέσεις
Λούης Ποχάνης: Κεφαλαιώδους σημασίας σ’ ένα άστατο κόσμο η ασφάλιση των επιχειρήσεων
Σταύρος Σταύρου: Οι επιχειρηματίες της χώρας μας έχουν ισχυρές αντιστάσεις στις κρίσεις-Πρότυπα οι βραβευθέντες
Γιώργος Μιχαήλ: Επιβραβεύουμε business leaders που τόλμησαν, οραματίστηκαν και κατάφεραν να διαπρέψουν
Εθελόντριες από το Ηνωμένο Βασίλειο παρείχαν υπηρεσίες σε κυπριακά καταφύγια-Ο ρόλος του Lordos Beach Hotel