Powered by

Ο νέος CEO της Fiat δείχνει πως το μέλλον περνά μέσα από τη Jeep

Η εταιρεία λέγεται Fiat Chrysler. Όμως η επιτυχία της πλέον βασίζεται σε ένα άλλο συμβολικό brand name: αυτό της Jeep. 
 
Κι αυτό εξηγεί το γιατί επιλέχθηκε ο Μάικ Μάνλεϊ, ο 54χρονος Βρετανός, προκειμένου να αντικαταστήσει τον Σέρτζιο Μαρτσιόνε, έναν θρύλο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος αναγκάστηκε να αποχωρήσει από τη θέση του ως Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας μετά από 14 χρόνια, εξ αιτίας σοβαρών προβλημάτων υγείας.
 
Ο Μάνλεϊ είναι ο επικεφαλής του τμήματος Jeep της Fiat Chrysler από το 2009. Η μάρκα Jeep αποτέλεσε μοχλοβραχίονας στο σχέδιο της εταιρείας να διπλασιάσει τα κέρδη της τα επόμενα πέντε χρόνια. Ήδη τα Jeep και Ram οχήματα τα οποία και επιβλέπει ευθύνονται για το 67% του τζίρου που καταγράφει η εταιρεία στις ΗΠΑ (για το 2017), σύφμωνα με το Bloomberg Intelligence.
 
Ο Μάνλεϊ έχει πολλά να κάνει - από το να αναλάβει την αγορά ηλεκτροκίνητων και να ενισχύσει τα πολυτελή brands των Alfa Romeo και Maserati, μέχρι να προωθήσει τη Jeep στην Κίνα. Παράλληλα έχει να αντιμετωπίσει αυστηρή νομοθεσία σε ΕΕ και Κίνα σε ότι αφορά τα καύσιμα (fuel-economy).
 
«Δεν είναι ο τύπος με το υπερβολικά μεγάλο Εγώ. αυτός είναι κι ένας λόγος που θα είναι καλός ηγέτης», δηλώνει η Rebecca Lindland, επικεφαλής αναλυτής της Kelly Blue Book. «Όμως σίγουρα θα πρέπει να βρει τρόπο και να πάρει κάποιες δύσκολες απόφάσεις ως προς το ποιες μάρκες αυτοκινήτων παραπαίουν, καθώς επίσης και να ασχοληθεί με το θέμα ηλεκτροκίνητων».
 
Ο Μάικ Μάνλει είναι στέλεχος της Chrysler στη Βρετανία από το 2000, όταν ακόμη αυτή ήταν κομμάτι της Daimler. Μετά την εξαγορά της από τη Fiat, ορίστηκε επικεφαλής της Jeep, μεταμορφώνοντας τη συμβολική αμερικανική μάρκα σε πραγματικό χρυσορυχείο. Οι αναλυτές εκτιμούν πως από μόνη της η Jeep αξίζει σχεδόν όσο η Fiat Chrysler (30 δισ. δολάρια).
 
Στη Γενική Συνέλευση του Απριλίου, οι Έλκαν και Μαρτσιόνε δήλωσαν πως η Fiat Chrysler είναι πλέον αρκετά ισχυρή ώστε να επιβιώσει μόνη της και δε χρειάζεται συνέταιρο. Ωστόσο το Σάββατο η άποψη αυτή αναστράφηκε, καθώς το συμβούλιο δήλωσε πως ο Μάνλεϊ και η ομάδα του θα εφαρμόσουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο που θα εξσαφαλίσει ένα ισχυρό και ανεξάρτητο μέλλον για τη Fiat.
 
Στον Μάνλεϊ έχει ήδη ανατεθεί η μεγαλύτερη δουλειά για το 5ετές αυτό σχέδιο: Να διπλασιάσει τις πωλήσεις Jeep μέχρι το 2022, από 1,4 εκατ. που πωλήθηκαν πέρυσι. Θα χρειαστεί ένα «άλμα» 40% ήδη από φέτος μόνο, προκειμένου να πιάσει το στόχο των 2 εκατ. για το 2018 τον οποίο είχε θέσει ο Μαρτσιόνε.
 
Ένα κοινό χαρακτηριστικό που συνδέει τον Μάνλει με τον Μαρτσιόνε είναι ο ευθύς και άμεσος τρόπος, καθώς και η προτίμηση στα απλά καθημερινά ρούχα. Πάντως ο νέος CEO αποφεύγει την ερώτηση αν ήταν έτοιμος να αναλάβει ως επικεφαλής της εταιρείας μετά την αιφνίδια αποχώρηση του Μαρτσιόνε, λέγοντας μόνο ότι ήταν πολύ συγκεντρωμένος στη δουλειά του στη Jeep.
 
 
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
 

Δειτε Επισης

ΗΠA: Στις 254.000 οι νέες θέσεις εργασίας τον Σεπτέμβριο-Πολύ πιο πάνω από τις προβλέψεις
Σεντένο (ΕΚΤ): Στόχος να παραμείνει ο πληθωρισμός στο 2% σε βάθος διετίας
Ζάκερμπεργκ: Εκτόπισε τον Τζεφ Μπέζος και έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο με περιουσία $206,2 δις
Γκούλσμπι (Fed): Τα επιτόκια πρέπει να μειωθούν πολύ τους επόμενους 12 μήνες
ΗΠΑ: Έληξε η απεργία των λιμενεργατών-Κλείστηκε «καταρχήν συμφωνία»
Σταθερός παρέμεινε ο χρυσός-Η ζήτηση για ασφαλή καταφύγια αντισταθμίζει το ισχυρότερο δολάριο
«Καμπανάκι» ΔΝΤ για τις επιπτώσεις από κλιμάκωση της σύγκρουσης στη Μ. Ανατολή-«Σημαντικές οικονομικές συνέπειες»
Πράσινο φως από Μακρόν για έξτρα φόρο στις μεγάλες εταιρείες
Προειδοποίηση αναλυτών: Παραμένει αυξημένος ο κίνδυνος ύφεσης στις ΗΠΑ
Έρευνα: Οι 10 κορυφαίες «δεξαμενές» ταλέντων παγκοσμίως-Γιατί οι ΗΠΑ δεν είναι μία από αυτές