Powered by

Περισσότερη προστασία για 120 εκατ. παραθεριστές

Από την Κυριακή 1 Ιουλίου, οι ταξιδιώτες που κλείνουν πακέτα οργανωμένων διακοπών θα απολαμβάνουν ισχυρότερα καταναλωτικά δικαιώματα.

Οι νέοι κανόνες θα καλύπτουν όχι μόνο τα παραδοσιακά πακέτα οργανωμένων διακοπών, αλλά, επιπλέον, θα προστατεύουν και τους καταναλωτές που επιλέγουν άλλες μορφές συνδυασμένων ταξιδιών, συμπεριλαμβανομένων των εξατομικευμένων πακέτων, στα οποία ο ταξιδιώτης επιλέγει διαφορετικά στοιχεία από ένα μόνο σημείο πώλησης, στο διαδίκτυο ή εκτός διαδικτύου. Οι νέοι κανόνες θα εισαγάγουν επίσης προστασία για τους «συνδεδεμένους ταξιδιωτικούς διακανονισμούς», όταν ο ταξιδιώτης αγοράζει ταξιδιωτικές υπηρεσίες από ένα σημείο πώλησης αλλά μέσω χωριστών διαδικασιών κράτησης ή όταν, αφού έχει πραγματοποιήσει κράτηση για μια ταξιδιωτική υπηρεσία σε έναν δικτυακό τόπο, προσκαλείται να πραγματοποιήσει κράτηση για κάποια άλλη υπηρεσία σε διαφορετικό δικτυακό τόπο.

Η Βιέρα Γιούροβα, επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων, δήλωσε: «Η αγορά πακέτου διακοπών μέσω του διαδικτύου είναι εύκολη υπόθεση, αν όμως κάτι δεν εξελιχθεί ομαλά, ο καταναλωτής πρέπει να προστατεύεται πλήρως. Οι νέοι κανόνες για τα οργανωμένα ταξίδια ανταποκρίνονται στην ψηφιακή εποχή και στους νέους τρόπους κράτησης διακοπών. Επιπλέον, οι ταξιδιώτες θα επωφελούνται από νέα δικαιώματα και θα προστατεύονται επαρκώς σε περίπτωση πτώχευσης του ταξιδιωτικού πράκτορα. Εξάλλου, με τους νέους κανόνες, οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις θα μπορούν ευκολότερα να παρέχουν τις υπηρεσίες τους διασυνοριακά.»

Οι νέοι κανόνες θα προσφέρουν και περαιτέρω οφέλη στους καταναλωτές, με:
•    Σαφέστερη πληροφόρηση για τους ταξιδιώτες: Οι επιχειρήσεις πρέπει να ενημερώνουν τους ταξιδιώτες για το αν τους προσφέρουν πακέτο ή συνδεδεμένο ταξιδιωτικό διακανονισμό, καθώς και για τα βασικά δικαιώματά τους, μέσω τυποποιημένων εντύπων πληροφοριών. Πρέπει να παρέχουν σαφείς πληροφορίες σχετικά με τα στοιχεία και τα χαρακτηριστικά του πακέτου, την τιμή του και τις τυχόν πρόσθετες επιβαρύνσεις.
•    Επιστροφή χρημάτων και επαναπατρισμό σε περίπτωση πτώχευσης: Οι επιχειρήσεις που πωλούν πακέτα οργανωμένων διακοπών πρέπει να συνάπτουν σύμβαση προστασίας κατά της αφερεγγυότητας. Η σχετική εγγύηση καλύπτει τις επιστροφές των ποσών που κατέβαλαν οι ταξιδιώτες και τον επαναπατρισμό τους σε περίπτωση πτώχευσης του διοργανωτή. Η εγγύηση αυτή εφαρμόζεται και στους συνδεδεμένους ταξιδιωτικούς διακανονισμούς.
•    Σαφέστερους κανόνες για την ευθύνη: Ο διοργανωτής του πακέτου ευθύνεται αν κάτι δεν πάει καλά, ανεξαρτήτως του ποιος παρέχει τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες.
•    Πληρέστερα δικαιώματα ακύρωσης: Με τους νέους κανόνες, οι ταξιδιώτες μπορούν να ακυρώσουν το πακέτο οργανωμένων διακοπών τους για οποιονδήποτε λόγο, έναντι μιας εύλογης χρέωσης. Μπορούν να ακυρώσουν τις διακοπές τους δωρεάν αν ο προορισμός τους καταστεί επικίνδυνος, για παράδειγμα λόγω πολέμου ή φυσικής καταστροφής, ή αν η τιμή του πακέτου αυξηθεί κατά περισσότερο από 8 % της αρχικής τιμής.
•    Κατάλυμα αν δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί το ταξίδι επιστροφής: Αν οι ταξιδιώτες δεν μπορούν να επιστρέψουν από τις οργανωμένες διακοπές τους, για παράδειγμα σε περίπτωση φυσικής καταστροφής, τους παρέχεται κατάλυμα για έως τρεις διανυκτερεύσεις, εφόσον δεν μπορούν να επιστρέψουν από τις διακοπές τους εγκαίρως. Επιπλέον διανυκτερεύσεις καλύπτονται υπό τους όρους της σχετικής νομοθεσίας για τα δικαιώματα των επιβατών.
•    Βοήθεια στους ταξιδιώτες: Ο διοργανωτής του πακέτου πρέπει επίσης να παρέχει συνδρομή στους ταξιδιώτες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, ιδίως, με την παροχή πληροφοριών για τις υγειονομικές υπηρεσίες και την προξενική συνδρομή.
Εξάλλου, οι νέοι κανόνες θα ωφελήσουν και τις επιχειρήσεις, με:
•    Σαφέστερους κανόνες και διευκόλυνση των διασυνοριακών δραστηριοτήτων: Οι επιχειρήσεις θα έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν ένα σύνολο κανόνων σχετικά με τις απαιτήσεις πληροφόρησης, την ευθύνη και άλλες υποχρεώσεις τους σε ολόκληρη την ΕΕ. Επιπλέον, τα εθνικά συστήματα για την αφερεγγυότητα αναγνωρίζονται πλέον σε ολόκληρη την ΕΕ. Τα μέτρα αυτά θα επιτρέψουν στις επιχειρήσεις να λειτουργούν σε ολόκληρη την ΕΕ όπως θα το έπρατταν στη χώρα τους.
•    Εκσυγχρονισμένες απαιτήσεις πληροφόρησης που δεν βασίζονται πλέον αποκλειστικά σε ταξιδιωτικά φυλλάδια: Το γεγονός ότι οι έμποροι δεν θα χρειάζεται να εκτυπώνουν επανειλημμένα φυλλάδια αναμένεται να επιφέρει για τους εμπόρους εξοικονόμηση δαπανών ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
•    Μείωση του κανονιστικού φόρτου: Τα επαγγελματικά ταξίδια που διοργανώνονται βάσει συμφωνίας-πλαισίου, για παράδειγμα με εξειδικευμένο ταξιδιωτικό γραφείο, δεν θα καλύπτονται πλέον από την οδηγία.

Επόμενα βήματα
Τα κράτη μέλη έπρεπε να μεταφέρουν τους κανόνες στο εθνικό τους δίκαιο έως την 1η Ιανουαρίου 2018. Για τη συνέχεια προβλεπόταν εξάμηνη μεταβατική περίοδος, έως την 1η Ιουλίου, ημερομηνία κατά την οποία τα εθνικά μέτρα για τη μεταφορά της οδηγίας θα αρχίσουν να εφαρμόζονται. Η Επιτροπή θα εξετάσει τους τρόπους μεταφοράς των κανόνων στα εθνικά δίκαια και εφαρμογής τους στα κράτη μέλη. Θα λάβει κατάλληλα μέτρα παρακολούθησης ανάλογα με τις ανάγκες.

Ιστορικό
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με σκοπό να διευρύνει την προστασία που παρέχει η οδηγία του 1990 για τα οργανωμένα ταξίδια, υπέβαλε την πρόταση τον Ιούλιο του 2013, η πρόταση δε αυτή εγκρίθηκε επίσημα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη τον Νοέμβριο του 2015. Οι εν λόγω νέοι κανόνες έπρεπε να μεταφερθούν από τα κράτη μέλη στο εθνικό τους δίκαιο έως την 1η Ιανουαρίου 2018. Από την 1η Ιουλίου, οι κανόνες είναι εφαρμοστέοι στα κράτη μέλη.

Οι νέοι κανόνες εφαρμόζονται στους συνδυασμούς τουλάχιστον δύο ειδών ταξιδιωτικών υπηρεσιών (μεταφοράς, παροχής καταλύματος, ενοικίασης αυτοκινήτου ή άλλων υπηρεσιών, για παράδειγμα ξεναγήσεων) συμπεριλαμβανομένων:
•    των πακέτων, όπως των προκαθορισμένων από ταξιδιωτικό πράκτορα πακέτων διακοπών και, πλέον, των εξατομικευμένων πακέτων διακοπών των οποίων τα επιμέρους στοιχεία έχει επιλέξει και αγοράσει ο ταξιδιώτης από ένα μόνο διαδικτυακό ή παραδοσιακό σημείο πώλησης•
•    των συνδεδεμένων ταξιδιωτικών διακανονισμών, για παράδειγμα, όταν ο ταξιδιώτης αγοράζει ταξιδιωτικές υπηρεσίες από ένα σημείο πώλησης αλλά μέσω χωριστών διαδικασιών κράτησης ή όταν, αφού έχει πραγματοποιήσει κράτηση για μια ταξιδιωτική υπηρεσία σε έναν δικτυακό τόπο, προσκαλείται να πραγματοποιήσει κράτηση για κάποια άλλη υπηρεσία σε διαφορετικό δικτυακό τόπο, υπό την προϋπόθεση ότι η δεύτερη κράτηση πραγματοποιείται εντός 24 ωρών.

Δειτε Επισης

Η συνδρομή της AWS στα success stories των πελατών της και η απήχηση του cloud στις επιχειρήσεις της Κύπρου
Parklane Resort & Spa: Ρεβεγιόν Πρωτοχρονιάς με θεαματικό show από το Gabriele Rizzi Lab
Ο Χρίστος Αγγελίδης νέος Γενικός Διευθυντής του ΠΑΣΥΞΕ-Πότε αναλαμβάνει καθήκοντα
Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Business Leader Awards (pics)
Ν. Χριστοδουλίδης: Αρχίζει rebranding της Κύπρου με επίκεντρο τις διεθνείς αγορές-Τα πέντε οφέλη από τη νέα αναβάθμιση της οικονομίας
Καταπέλτης για τις απεργίες ο Χριστοδουλίδης-Το κράτος δεν πρόκειται να υποκύψει σε πιέσεις
Λούης Ποχάνης: Κεφαλαιώδους σημασίας σ’ ένα άστατο κόσμο η ασφάλιση των επιχειρήσεων
Σταύρος Σταύρου: Οι επιχειρηματίες της χώρας μας έχουν ισχυρές αντιστάσεις στις κρίσεις-Πρότυπα οι βραβευθέντες
Γιώργος Μιχαήλ: Επιβραβεύουμε business leaders που τόλμησαν, οραματίστηκαν και κατάφεραν να διαπρέψουν
Εθελόντριες από το Ηνωμένο Βασίλειο παρείχαν υπηρεσίες σε κυπριακά καταφύγια-Ο ρόλος του Lordos Beach Hotel