Τι ισχύει για καταθέσεις αποβιωσάντων που δεν διεκδικούνται
08:37 - 27 Ιουνίου 2018
Διευκρινίσεις αναφορικά με την πολιτική που εφαρμόζεται όσον αφορά τις τραπεζικές καταθέσεις προσώπων που απεβίωσαν χωρίς να υπάρχει διεκδίκηση από νόμιμους κληρονόμους έδωσε στη Βουλή ο Υπουργός Οικονομικών, Χάρης Γεωργιάδης.
Μετά από εξέταση του θέματος σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Τραπεζών Κύπρου, και δεδομένου ότι δεν υπάρχει σχετική με το θέμα νομοθεσία, το Υπουργείο Οικονομικών έχει πληροφορηθεί ότι με την κοινοποίηση του θανάτου του πελάτη/κατόχου του λογαριασμού, ο λογαριασμός (εφόσον δεν είναι κοινός με άλλο άτομο) δεσμεύεται, έτσι ώστε όλες οι επιταγές, άμεσες χρεώσεις και τραπεζικές εντολές, αν παρουσιαστούν να μην πληρωθούν και να επιστραφούν.
Παράλληλα, οι δικαιούχοι λογαριασμών (ή οι πιστωτές) που επιθυμούν να διεκδικήσουν τυχόν πιστωτικά υπόλοιπα προσκομίζουν όλα τα σχετικά έγγραφα ανάλογα με την περίπτωση (π.χ. Πιστοποιητικό Θανάτου, Διάταγμα Διαχείρισης, Διάταγμα Δικαστηρίου με το οποίο να διατάσσεται η τράπεζα να παραδώσει τυχόν πιστωτικά υπόλοιπα σε συγκεκριμένο πρόσωπο κτλ.). Νοείται, τόνισε ο ΥΠΟΙΚ, ότι τα έγγραφα που παρουσιάζονται στην τράπεζα πρέπει να είναι σε πρωτότυπη μορφή ή σε αντίγραφα πιστοποιημένα ως πιστά αντίγραφα.
Σημειώνεται ακόμα ότι αν δεν προσεγγίσει κανένας την τράπεζα, τότε πιθανόν να μην είναι καταχωρημένος ο πελάτης ως Αποβιώσας. Η μόνη ενέργεια η οποία θα γίνει, είναι σε κάποια χρονική στιγμή να ενεργοποιηθεί η διαδικασία των ΑΔΡΑΝΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ-ΑΔΡΑΝΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ (dormant account). Αν ο πελάτης ή ο λογαριασμός του πελάτη πληροί τις προδιαγραφές για καταχώρηση ως DORMANT ACCOUNT, ο λογαριασμός μετατρέπεται σε DORMANT και αποστέλλεται σχετική ειδοποίηση.
Στις απαντήσεις που δόθηκαν μια τράπεζα ανέφερε ότι τα ποσά μπαίνουν σε λογαριασμό αποθεματικού (reserve account) κάτω από τη διαχείριση των Οικονομικών Υπηρεσιών της τράπεζας.
Καταληκτικά, σημειώνεται ότι τα ποσά κρατούνται μέχρι κάποιος δικαιούχος να τα διεκδικήσει με τα κατάλληλα πιστοποιητικά.