ΠτΔ: Έρευνα για το πριν και μετά το 2013

Διευκρινίσεις έδωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας για την περίοδο που θα καλύπτει η έρευνα που ζήτησε για τον Συνεργατισμό, επισημαίνοντας πως η έρευνα θα καλύπτει τόσο την περίοδο πριν από το 2013 όσο και την περίοδο μετά το 2013. Ο Νίκος Αναστασιάδης επισήμανε πως η έρευνα θα πρέπει να καταδείξει τι προηγήθηκε ώστε το 2013 να απαιτείται €1,5 δις για τον Συνεργατισμό για να επιβιώσει, καθώς και για το τι έγινε μετά το 2013 με αποτέλεσμα η ΣΚΤ να παρουσιάζει ΜΕΔ €7,5 δις με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να αναγκαστεί να προβεί σε οδυνηρές, όπως είπε, αποφάσεις κατόπιν υποδείξεων των ευρωπαϊκών εποπτικών αρχών.

Τα όποια χρήματα θα διατεθούν από πλευράς Δημοσίου, υπογράμμισε ο Νίκος Αναστασιάδης, θα καλυφτούν από τα €7,5 δις των ΜΕΔ εκτός των €650 εκατ. που αφορούν περιουσιακά στοιχεία.

Την ίδια ώρα, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης υπογράμμισε πως μέσα από τις αδυναμίες του συστήματος δημιουργήθηκαν οι στρατηγικοί κακοπληρωτές, τονίζοντας ότι θα υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση των ατόμων που με δυσκολίες απέκτησαν ένα διαμέρισμα και διαφορετική θα είναι η αντιμετώπιση των ατόμων που ανέγειραν υπερπολυτελής κατοικίες και δεν πληρώνουν με το πρόσχημα ότι πρόκειται για την πρώτη τους κατοικία.

Παράλληλα, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης τόνισε ότι θα μπορούσαν να γίνουν καλύτεροι χειρισμοί από πλευράς τραπεζών στο θέμα των ΜΕΔ, επισημαίνοντας πως θα έπρεπε να είναι περισσότεροι ελαστικοί ώστε οι δανειολήπτες να μπορούν να πληρώνουν.


 

Διευκρινίσεις Γενικού Εισαγγελέα
«Επειδή διαφαίνεται κάποια σύγχυση ως προς το θέμα του διορισμού Ερευνητικής Επιτροπής για τα θέματα της Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

1.         Δυνάμει του περί Ερευνητικών Επιτροπών Νόμου, Κεφ. 44, ως έχει τροποποιηθεί, εφόσον διαφαίνεται ότι στα υπό διερεύνηση ζητήματα εμπλέκεται το Υπουργικό Συμβούλιο και/ή Υπουργοί, το μόνο όργανο το οποίο έχει εξουσία να διορίσει Ερευνητική Επιτροπή, είναι ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας με Διάταγμά του, χωρίς να προηγηθεί οποιαδήποτε ενέργεια από το Υπουργικό Συμβούλιο.

2.         Κάθε Διάταγμα που εκδίδεται δυνάμει του Νόμου θα πρέπει να περιέχει:

            (α)       τα ονόματα των μελών της Επιτροπής,

            (β)       τον διορισμό του Προέδρου της Επιτροπής,

            (γ)       τους όρους εντολής της Επιτροπής,

            (δ)       τα ονόματα οποιωνδήποτε προσώπων που εξαιτίας των ειδικών γνώσεων τους πάνω στο θέμα της έρευνα ή διαφορετικά, μπορεί να τους ζητηθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο ή το Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας, ανάλογα με την περίπτωση, να παρακαθίσουν ως εκτιμητές μαζί με την Επιτροπή,

           (ε)        τις εξουσίες με τις οποίες περιβάλλεται η Επιτροπή σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου αυτού,

           (στ)      την ημερομηνία ανάληψης των καθηκόντων της Επιτροπής.

3.         Έπεται ότι, τόσο τα ονόματα των μελών της Επιτροπής όσο και οι όροι εντολής της και τα άλλα στοιχεία, τα οποία απαιτείται όπως περιληφθούν στο Διάταγμα, αποφασίζονται από τον Γενικό Εισαγγελέα χωρίς καμία συνεννόηση με το Υπουργικό Συμβούλιο.

4.         Σύμφωνα πάντα με το Νόμο, ως Επίτροποι, διορίζονται πρόσωπα επιλεγέντα μεταξύ προσώπων ανώτατου επαγγελματικού και ηθικού επιπέδου, από τα οποία τουλάχιστον ο ένας είναι νομομαθής που κατέχει τα προσόντα να διοριστεί ως Δικαστής του Ανωτάτου Δικαστηρίου (δηλαδή τουλάχιστον 12ετή άσκηση της δικηγορίας ή υπηρεσία σε δικαστική θέση) ή είναι πρώην δικαστής του Ανωτάτου Δικαστηρίου.

5.         Λόγω της εξειδικευμένης φύσης των εμπλεκομένων στην έρευνα θεμάτων, απαιτείται επίδειξη ιδιαίτερης προσοχής τόσο στην επιλογή των Επιτρόπων οι oποίοι θα πρέπει να κατέχουν τα απαιτούμενα κατάλληλα προσόντα, να μην έχουν οποιαδήποτε ενδεχόμενη σύγκρουση συμφερόντων και ασφαλώς να αποδεχθούν όπως προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.  Ιδιαίτερη επίσης προσοχή απαιτείται στον καθορισμό με σαφήνεια και ακρίβεια, των Όρων Εντολής της Επιτροπής που θα αποτελέσουν το πλαίσιο εντός του οπoίου θα διεξαχθεί η έρευνα.

6.         Για υλοποίηση των ανωτέρω έχει αρχίσει σχετική προεργασία, η οποία αποσκοπεί στη διεξαγωγή της έρευνας προς εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο και ώστε να επιφέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Μόλις ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις, θα δημοσιοποιηθούν.»

Δειτε Επισης

cdbbank: Η πρόοδος υλοποίησης του επιχειρηματικού της πλάνου και οι µεσοπρόθεσµοι στρατηγικοί στόχοι
Η επένδυση 1,2 δις της Eurobank στην Ελληνική και τρία deals που βάζουν πέραν των 750 εκατ. σε κυπριακές τσέπες
Λουίς ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Νέες μειώσεις στα επιτόκια εάν διατηρηθούν οι προβλέψεις για τον πληθωρισμό
ING: Αυτές είναι οι εκτιμήσεις για τις μειώσεις των επιτοκίων το 2025 σε ΕΚΤ και Τράπεζα της Αγγλίας
Νάγκελ: Η ΕΚΤ δεν πρέπει να μειώσει τα επιτόκια πολύ γρήγορα
Παρουσιάστηκε ο οδικός χάρτης για επανασύσταση του συνεργατισμού-«Ωρίμασαν οι συνθήκες»
Μηχανές ΑΤΜ της«Astrobank» σε Λιοπέτρι, Αυγόρου και Άχνα έξω από τα κτήρια των Κοινοτικών Συμβουλίων
Κεντρική Τράπεζα: Σημαντική πρόοδος στην στρατηγική για χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό στην Κύπρο
Η ψηφιακή ανθεκτικότητα στο επίκεντρο: Προετοιμασία για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό DORA (video)
Συμφωνία σταθμός…Deal με Demetra-Logicom και πλώρη για το 100% της Ελληνικής Τράπεζας η Eurobank