Powered by

Δικαίωμα αποζημίωσης ακόμα και σε πτήσεις transit μέσω ΕΕ

Δικαίωμα αποζημίωσης λόγω μεγάλης καθυστέρησης πτήσης θεμελιώνεται επίσης και στην περίπτωση πτήσεων με άμεση ανταπόκριση προς τρίτο κράτος που περιλαμβάνουν ενδιάμεση στάση εκτός του εδάφους της ΕΕ, έκρινε το ΔΕΕ, ξεκαθαρίζοντας ότι η αποζημίωση στη βάση του δικαίου της ΕΕ, θα γίνεται ακόμα και στις πτήσεις "transit" με ενδιάμεσο σταθμό την ΕΕ. 

Το ΔΕΕ διευκρινίζει ότι η αλλαγή αεροσκάφους κατά την ενδιάμεση στάση ουδόλως μεταβάλλει το γεγονός ότι δύο ή περισσότερες πτήσεις μιας ενιαίας κράτησης πρέπει να εκλαμβάνονται ως ενιαία πτήση με άμεση ανταπόκριση.

Το ΔΕΕ κλήθηκε να κρίνει επί υποθέσεως Γερμανίδας που επιθυμούσε να μεταβεί από το Βερολίνο στο Μαρόκο με ενδιάμεσο σταθμό άλλο αεροδρόμιο εκτός ΕΕ. Το Landgericht Berlin (πρωτοβάθμιο περιφερειακό δικαστήριο του Βερολίνου, Γερμανία), στο οποίο προσέφυγε η επιβάτης, ζήτησε από το Δικαστήριο της ΕΕ να ερμηνεύσει τον σχετικό ευρωπαϊκό κανονισμό.

Με την απόφασή του, το Δικαστήριο κρίνει ότι ο κανονισμός εφαρμόζεται σε μεταφορά επιβατών η οποία πραγματοποιείται βάσει ενιαίας κράτησης και περιλαμβάνει, μεταξύ της αναχώρησης από αερολιμένα κράτους μέλους (Βερολίνο) και της άφιξης σε αερολιμένα τρίτου κράτους (Αγαδίρ), προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση εκτός του εδάφους της Ένωσης (Καζαμπλάνκα) με αλλαγή αεροσκάφους.

Κατά το Δικαστήριο, τόσο από τον κανονισμό όσο και από τη νομολογία προκύπτει ότι οσάκις, όπως εν προκειμένω, δύο (ή περισσότερες) πτήσεις αποτελούν αντικείμενο ενιαίας κράτησης, οι πτήσεις αυτές συνιστούν ένα ενιαίο σύνολο όσον αφορά το δικαίωμα αποζημίωσης των επιβατών. Οι εν λόγω πτήσεις πρέπει συνεπώς να εκλαμβάνονται ως μια και μόνη «πτήση με άμεση ανταπόκριση».

Το Δικαστήριο επισημαίνει εξάλλου ότι τυχόν αλλαγή αεροσκάφους σε πτήση με άμεση ανταπόκριση δεν επηρεάζει τον χαρακτηρισμό αυτό. Πράγματι, καμία διάταξη του κανονισμού δεν εξαρτά τον χαρακτηρισμό μιας πτήσης ως πτήσης με άμεση ανταπόκριση από την προϋπόθεση να πραγματοποιηθούν όλες οι επιμέρους πτήσεις με το ίδιο αεροσκάφος.

Ως εκ τούτου, μια μεταφορά όπως η εν προκειμένω πρέπει, εξεταζόμενη στο σύνολό της, να εκλαμβάνεται ως ενιαία πτήση με άμεση ανταπόκριση και, κατά συνέπεια, ως εμπίπτουσα στον κανονισμό.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Οι χώρες της ΕΕ με τις περισσότερες ώρες εργασίας-Τα νέα στοιχεία της Eurostat
Αυστηρότεροι έλεγχοι ασφάλισης πλοίων στα χωρικά ύδατα της Ε.Ε.-Τι απαιτεί η νέα οδηγία
Fitch-Moody’s: Η «εκεχειρία» ΗΠΑ-Κίνας δεν είναι το τέλος του εμπορικού πολέμου-Παραμένουν οι κίνδυνοι για οικονομία
Τα σχέδια των Βρυξελλών για υψηλότερους δασμούς στις ουκρανικές εισαγωγές
Συνεχίζεται η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στη Γερμανία-Περιορίστηκε στο 2,2% τον Απρίλιο
Κίνα: Αύξηση 13% στην παραγωγή οχημάτων το πρώτο τετράμηνο
Ανακάμπτει η τιμή του χρυσού-Παραμένει πάνω από τα $3.000 η ουγγιά
Σε ισχύ η συμφωνία Κίνα-ΗΠΑ για μείωση των δασμών… «Έχουμε πλαίσιο πολύ γερής συμφωνίας»
«Απόβαση» Τραμπ στη Μέση Ανατολή: Υπέγραψε στρατηγική οικονομική συμφωνία με τη Σαουδική Αραβία
ΕΤΑΑ: Οι αμερικανικοί δασμοί πλήττουν την ανάπτυξη Κεντρικής Ευρώπης και Βαλκανίων