Δημόσιες Σχέσεις: Ένας άσσος στο μανίκι των εταιριών.

Ομολογώ πως ακόμη και σήμερα, οι τομέας των Δημοσίων Σχέσεων υποτιμάται αρκετά, αλλά κυρίως από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αιτία το ότι οι πλείστοι δε γνωρίζουν καλά-καλά τι είναι ακριβώς οι Δημόσιες Σχέσεις. Ανάμεσά τους και άτομα του επιχειρηματικού κόσμου, που παρόλο που είναι επαγγελματίες στον κλάδο του marketing και των πωλήσεων, δυστυχώς δε δίνουν την αναγκαία έμφαση σε αυτό το κομμάτι. Ας δούμε τι είναι ακριβώς οι Δημόσιες Σχέσεις, για όσους νομίζουν πως είναι απλώς πάρτι και κομφετί.
 
O Οργανισμός Δημοσίων Σχέσεων Αμερικής (PRSA) θεωρεί τις Δημόσιες Σχέσεις ως ένα σημαντικό κομμάτι μιας επικοινωνιακής στρατηγικής, με στόχο το κοινό όφελος μεταξύ μιας εταιρείας και του ενδιαφερομένου κοινού, διασφαλίζοντας έτσι τη σωστή εικόνα μιας επιχείρησης ή ενός brand. Για να φτάσουμε λοιπόν σε αυτό το επιθυμητό αποτέλεσμα, πρέπει να βγάλουμε τον άσσο των Δημοσίων Σχέσεων μέσα από το μανίκι μας και να τον ρίξουμε στο τραπέζι με δύο τρόπους: είτε για να στηρίξουμε ή να ενισχύσουμε μια διαφημιστική καμπάνια, ή για να δώσουμε στις μεθόδους των Δημοσίων Σχέσεων έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στην επικοινωνία, χωρίς το διαφημιστικό κομμάτι.
 
Με τις Δημόσιες Σχέσεις να είναι το πάθος μου εδώ και 14 χρόνια, θεωρώ ότι κάθε επιχείρηση που νοιάζεται για την εικόνα και τον τρόπο που προβάλλεται προς τα έξω, οφείλει να κατανοήσει τη σημαντικότητα των υπηρεσιών Δημοσίων Σχέσεων. Με το κατάλληλο περιεχόμενο, επιλέγοντας τα σωστά κανάλια προβολής και τους σωστούς Δημοσιοσχετίστες για συνεργάτες, οι Δημόσιες Σχέσεις μπορούν να αποτελέσουν ένα ‘καρέ του άσσου’.
 
Ο κλάδος των Δημοσίων Σχέσεων αποτελεί τη δημιουργική βιομηχανία του μέλλοντος, που απαιτεί αρμονικό συγχρονισμό όλων των ειδικοτήτων της επικοινωνίας με τη μέγιστη απόδοση. Στη φάση που είμαστε σήμερα με την ανάκαμψη της αγοράς, βλέπουμε μια τεράστια βελτίωση στις επιχειρήσεις. Γεγονός που καθιστά απαραίτητο συστατικό μιας επιχείρησης, να έχει σύμμαχο της μια εταιρία Δημοσίων Σχέσεων η οποία να εστιάζει αδιαπραγμάτευτα στην αρτιότητα όλων των υπηρεσιών που προσφέρει. Να είναι σε θέση να εξετάζει εις βάθος τις ανάγκες των πελατών, να αξιοποιεί στοιχεία ερευνών, να σχεδιάζει αποτελεσματικές offline & online λύσεις επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων, βάσει εξαιρετικών τεχνικών επικοινωνίας, ενώ παράλληλα να αξιοποιεί τον δυναμικό κόσμο αλληλεπίδρασης των νέων Μέσων και κοινοτήτων.
 
Τα τελευταία χρόνια επίσης παρατηρούμε πόσο σημαντικά άλλαξε ο τρόπος που λειτουργούν οι επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση οι ανάγκες και τα ζητούμενα τους από τις εταιρείες δημοσιών σχέσεων και επικοινωνίας που επιλέγουν. Το κοινό είναι σήμερα περισσότερο δύσπιστο απέναντι σε μηνύματα και επικοινωνίες και γι’ αυτό οι επιχειρήσεις καλούνται να γίνουν πιο τολμηρές, ειλικρινείς και διαφανείς στην επικοινωνία τους, να μεταδώσουν με ουσία και περιεχόμενο τα μηνύματα τους. Ταυτόχρονα, διαπιστώνεται μια αυξανόμενη ανάγκη για συναισθηματικό δέσιμο των καταναλωτών με τις μάρκες και τα προϊόντα, καθώς και μια ανάγκη να νιώσει ο καταναλωτής ότι η εταιρεία που επιλέγει επιστρέφει αξία στην κοινωνία.
 
Οι εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων οφείλουμε να κατανοούμε τις αλλαγές που επέρχονται στη δομή της κοινωνίας και να λειτουργούμε ως καταλύτες στους πελάτες μας, γεφυρώνοντας τις ανάγκες της κοινωνίας με τις δικές τους με δημιουργικό τρόπο σε όλα τα επίπεδα της επικοινωνίας και με όλα τα διαθέσιμα μέσα και κανάλια. Στρατηγική ματιά, ακριβής στόχευση, δημιουργικότητα, υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, αποτελεσματική αξιοποίηση των νέων μέσων επικοινωνίας είναι ορισμένα από τα βασικά ζητούμενα των επιχειρήσεων από τους συμβούλους Δημοσίων Σχέσεων και επικοινωνίας σήμερα.
 
Η αγορά της επικοινωνίας έχει καταγράψει πολύ σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια και συνεχίζει να αλλάζει προς ένα περισσότερο integrated μοντέλο, που απαιτεί από τις εταιρείες να διασφαλίζουμε ολοκληρωμένη προσέγγιση σε paid, owned, shared και earned media. Οι επαγγελματίες του χώρου των Δημοσίων Σχέσεων αντιμετωπίζουμε μια συνεχή πρόκληση: να εξελισσόμαστε διαρκώς, να κατανοούμε τις ολοένα μεταβαλλόμενες ανάγκες και να απαντάμε σε αυτές με δημιουργικότητα, στρατηγική ματιά και αποτελεσματικότητα. Πρέπει να σκεφτόμαστε πριν από τους πελάτες μας, για τους πελάτες μας. Να παίρνουμε ρίσκα, να ανατρέπουμε τα δεδομένα, να λειτουργούμε ως η κινητήριος δύναμή τους.
 
Σε έναν κόσμο που διαρκώς αλλάζει και εξελίσσεται και σε ένα τόσο ευμετάβλητο επιχειρηματικό περιβάλλον, υπηρεσίες όπως είναι η εσωτερική επικοινωνία (internal pr) που έρχεται να υποστηρίξει το engagement των εργαζομένων μετά από πλάνα αναδιαρθρώσεων ή αλλαγών management ή η διαχείριση ζητημάτων και κρίσεων βρίσκονται πολύ υψηλά στις ανάγκες των επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα, η ταχύτητα με την οποία κινείται η πληροφορία λόγω των social media και των digital μέσων και η αύξηση της χρήσης των νέων μέσων επικοινωνίας, πολλαπλασιάζουν την ανάγκη για υπηρεσίες digital PR επικοινωνίας, native content creation, social media management και ανάπτυξης σχέσεων με influencers ή ακόμα και celebrity endorsement.
 
Σε όλα όμως θα έλεγα ότι ο πυρήνας είναι η στρατηγική, η στοχευμένη επικοινωνία, οι tailored-made ενέργειες με το κοινό του brand… και φυσικά, ένα καλό γραφείο Δημοσίων Σχέσεων που να μπορεί να τα προσφέρει.
 
Για περισσότερα επισκεφθείτε: www.prpartners.com.cy
 
Τζοάννα Κασουλίδου
PR Director | pr:partners

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;