Powered by

Hermes Airports: €650 εκατ. επενδύσεις και €418 εκατ. στο Κράτος

Υψηλοί τόνοι επικράτησαν την περασμένη εβδομάδα ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ελέγχουν για τη φόρμουλα και την ετήσια αποζημίωση που λαμβάνει η Hermes Airports από το Κράτος η οποία στην ουσία αποκόπτεται από το 33% των εσόδων της διαχειρίστριας εταιρείας των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου που λαμβάνει το Κράτος.
 
Σημειώνεται πως η Hermes Airports ανέλαβε το ρίσκο να επενδύσει πέραν των €650 εκατ. για τη δημιουργία των δύο αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου χωρίς οποιαδήποτε κρατική οικονομική συμβολή, ενώ μέχρι σήμερα έχει καταβάλει προς το Κράτος από τα έσοδα της €418 εκατ. και έλαβε ως αποζημίωση €46 εκατ. λόγω της παράνομης λειτουργίας τους αεροδρομίου της Τύμπου.
 
Όπως διαφάνηκε ορισμένοι εκ των συμμετεχόντων στη συνεδρίαση δεν ήταν επαρκώς ενήμεροι για τη συμφωνία που υπέγραψε το Κράτος με την Hermes Airports η οποία αποτελεί κοινοπραξία 11 εταιρειών. Ορισμένοι μάλιστα έκαναν λόγω για κρατική ενίσχυση και για αλλαγή της φόρμουλας υπολογισμού της αποζημίωσης.
 
Αξίζει να σημειωθεί πως ο όρος για αποζημίωση περιλαμβανόταν στο προσύμφωνο που συνήψε το Κράτος το 2004 με την Altera και ο όρος τέθηκε λόγω του ανοίγματος των οδοφραγμάτων καθώς με απόφαση του το Ανώτατο Δικαστήριο απαγορεύει την οποιαδήποτε επιβολή ποινής σε πολίτη της Κυπριακής Δημοκρατίας  που επιλέγει να πετάξει από το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου. Ο εν λόγω όρος τέθηκε από την Altera ώστε να καταστεί δυνατή η εξασφάλιση του απαιτούμενου δανεισμού για την ανέγερση και διαχείριση των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου.
 
Με την απόσυρση της Altera (λόγω μη εξασφάλισης δανεισμού) και την επιλογή της Hermes Airports ο εν λόγω όρος παρέμενε στη συμφωνία και τον θεώρησε απαραίτητο διότι τίθετο θέμα βιωσιμότητας του όλου έργου και δεν θα μπορούσε να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος δανεισμός.
 
Αξίζει να σημειωθεί πως το ύψος της αποζημίωσης εδράζεται σε πολύ πολύπλοκη φόρμουλα, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό επιβατών στα δύο αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου καθώς επίσης και τον αριθμό επιβατών του παράνομου τους επιβατών του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου. Επίσης, κάθε τρία χρόνια τα ποσοστά των επιβατών που λαμβάνονται υπόψη για σκοπούς υπολογισμού της αποζημίωσης τυγχάνουν επαναδιαπραγμάτευσης ενώπιον της Κεντρικής  Επιτροπής Αλλαγών και Απαιτήσεων (ΚΕΕΑ). Σύμφωνα με πληροφορίες του InBusinessNews, η πλειοψηφία των μελών της ΚΕΕΑ φαίνεται να έχει καταλήξει σε κάποιο συμβιβασμό ενώ η διαφωνία που υπάρχει έρχεται από πλευράς Ελεγκτικής Υπηρεσίας και η διαφωνία φαίνεται να επικεντρώνεται στο ποσοστό των Τ/κ που πετούν από το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου που θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη.
 
Υπογραμμίζεται πως σύμφωνα με τον όρο της συμφωνίας για αποζημίωση, σε περίπτωση που ο αριθμός των επιβατών στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου φτάσουν σε ένα συγκεκριμένο όριο (που για κάθε έτος είναι διαφορετικό) τότε δεν παραχωρείται αποζημίωση, ενώ ανάλογα με την αύξηση των επιβατών στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Hermes Airports ανάλογη είναι και η μείωση της αποζημίωσης.
 

Δειτε Επισης

Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Business Leader Awards
Ν. Χριστοδουλίδης: Αρχίζει rebranding της Κύπρου με επίκεντρο τις διεθνείς αγορές-Τα πέντε οφέλη από τη νέα αναβάθμιση της οικονομίας
Καταπέλτης για τις απεργίες ο Χριστοδουλίδης-Το κράτος δεν πρόκειται να υποκύψει σε πιέσεις
Λούης Ποχάνης: Κεφαλαιώδους σημασίας σ’ ένα άστατο κόσμο η ασφάλιση των επιχειρήσεων
Σταύρος Σταύρου: Οι επιχειρηματίες της χώρας μας έχουν ισχυρές αντιστάσεις στις κρίσεις-Πρότυπα οι βραβευθέντες
Γιώργος Μιχαήλ: Επιβραβεύουμε business leaders που τόλμησαν, οραματίστηκαν και κατάφεραν να διαπρέψουν
Εθελόντριες από το Ηνωμένο Βασίλειο παρείχαν υπηρεσίες σε κυπριακά καταφύγια-Ο ρόλος του Lordos Beach Hotel
Υπεραγορές Αλφαμέγα: Ενδυνάμωση παρουσίας στην Πάφο με εξαγορά P. M.M. Papamichael Supermarket
Αναβάθμιση με ώθηση από ΑΞΕ και headquartering-Η συμβολή του Invest Cyprus και τι δηλώνει ο Ευγένιος Ευγενίου
Η οικονομία, οι αναβαθμίσεις και ένας Πρόεδρος στη δίνη του μηδενισμού και του αφορισμού