M. Sorrell: Η άνοδος και η πτώση του «αυτοκράτορα» της διαφήμισης
16:08 - 16 Απριλίου 2018
Ο Martin Sorrell πέρασε τις τελευταίες τρεις δεκαετίες μετατρέποντας μια άγνωστη εταιρεία κατασκευής συρμάτινων καλωδίων για καλάθια σε μια παγκόσμια διαφημιστική δύναμη, κερδίζοντας μεταξύ άλλων εκατομμύρια και τον τίτλο του ιππότη από τη βασίλισσα Ελισάβετ. Η πτώση του από την κορυφή όμως ήταν θέμα μόνο λίγων ημερών.
Ο Sorrell, 73 ετών, δήλωσε το Σάββατο ότι θα παραιτηθεί από τη θέση του ως CEO της WPP. Η αποχώρησή έγινε μετά από ισχυρισμούς για προσωπικά παραπτώματα και κατάχρηση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, λίγες μέρες πριν το συμβούλιο αποφασίσει να δημοσιεύσει τα πορίσματα έρευνας επί του θέματος. Ο Sorrell από την πλευρά του αρνείται κάθε αδίκημα.
Ο επικεφαλής της WPP είναι μια εμβληματική φιγούρα της βιομηχανίας του χώρου της διαφήμισης κι εμφανίζονταν τακτικά δημόσια για να συζητήσει για θέματα όπως το Brexit, τους εμπορικούς πολέμους του Donald Trump αλλά και την άνοδο του Facebook και της Google. Επίσης, είχε προκαλέσει αντιπαράθεση για την εριστική του συμπεριφορά και το διογκωμένο πακέτο αμοιβών του, ιδιαίτερα σε μια εποχή όπου τα έσοδα της WPP παρέμειναν στάσιμα.
Σε σημείωμά του προς τους υπαλλήλους της WPP, ο Sorrell είπε ότι το θέμα που προέκυψε αποτελούσε "υπερβολική περιττή πίεση στην επιχείρηση" και ότι ήταν προς το συμφέρον της εταιρείας και των πελατών να αποχωρήσει. "Ως ιδρυτής μπορώ να πω ότι η WPP δεν είναι μόνο ζήτημα ζωής ή θανάτου, ήταν, είναι και θα είναι πιο σημαντικό από αυτό", πρόσθεσε.
Η γλυκόπικρη γεύση της αποχώρησής του ήταν εμφανής στο αποχαιρετιστήριο σημείωμά του, το οποίο περιέγραφε λεπτομερώς το μακρύ ταξίδι του στη WPP, από τη ταπεινή αρχή σε μια αυτοκρατορία με περισσότερους από 400 οργανισμούς σε 112 χώρες, με 200.000 εργαζόμενους.
Η επένδυση του Sorrell το 1985 στη Wire & Plastic Products και μια σειρά από εξαγορές διαφημιστικών εταιρειών μετά την ίδρυση της WPP, έκανε πολλούς να τον θεωρούν αναντικατάστατο για την άμεση πρόσβασή του στους πελάτες και τη συμβολή του σε ένα εκτεταμένο δίκτυο πρακτορείων.
Για χρόνια, το διοικητικό συμβούλιο υποστήριξε τα μεγάλα πακέτα μισθών του, εν μέσω καταγγελιών των μετόχων. Κέρδισε περίπου 200 εκατομμύρια λίρες (284 εκατομμύρια δολάρια) τα τελευταία πέντε χρόνια, κυρίως λόγω ενός προσοδοφόρου πακέτου επιδομάτων που σχετίζεται με τις επιδόσεις.
Αλλά πέρα από την έρευνα, υπήρχαν και άλλες ενδείξεις ότι ο Sorrell έχασε το «μαγικό» άγγιγμα που είχε. Το guidance της WPP επανειλημμένα αποδείχθηκε υπερβολικά αισιόδοξο και οι μετοχές της έχασαν το ένα τρίτο της αξίας τους το 2017 - πολύ περισσότερο από ό,τι οι αντίπαλοι που αντιμετωπίζουν τις ίδιες προκλήσεις της αγοράς, όπως οι μειωμένες διαφημιστικές δαπάνες και ο ανταγωνισμός από τους γίγαντες του διαδικτύου.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr