Πανίκος Νικολάου: Έτσι δανειοδοτούμε μεγάλες επιχειρήσεις
07:18 - 05 Μαρτίου 2018
Μεγάλες αναπτύξεις και έργα υποδομής περιλαμβάνονται στα projects, τα οποία έχει χρηματοδοτήσει η Τράπεζα Κύπρου. Ανάμεσα στα εξειδικευμένα τραπεζικά προϊόντα, τα οποία προσφέρει το τραπεζικό ίδρυμα, περιλαμβάνεται και η χρηματοδότηση έργων όπως μαρίνες, mall και καζίνο.
Σε συνέντευξη του στο περιοδικό In Business, ο Διευθυντής Διεύθυνσης Μεγάλων Επιχειρήσεων της Τράπεζας Κύπρου, Πανίκος Νικολάου, αναφέρεται στις υπηρεσίες corporate banking που προσφέρει η Τράπεζα. Παράλληλα, αναλύει και τις νέες διαδικασίες δανεισμού μεγάλων επιχειρήσεων, τις οποίες ακολουθεί πλέον το τραπεζικό ίδρυμα, καθώς, όπως τονίζει, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει τεράστιες αλλαγές στο συγκεκριμένο κομμάτι.
Διαβάστε ακόμα: «Πράσινο» για ζυθοποιείο στην Αμαργέτη της Πάφου
Δανειοδοτήσεις για μεγάλες αναπτύξεις
Ο κ. Νικολάου αναφέρθηκε αναλυτικά στις υπηρεσίες corporate banking της Τράπεζας Κύπρου, τονίζοντας ότι δίνεται έμφαση, μεταξύ άλλων, στην παροχή σύγχρονων λύσεων, προσαρμοσμένων στις ιδιαίτερες ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων. «Ως μέρος του μεγαλύτερου τραπεζικού οργανισμού του τόπου παρέχουμε όλο το φάσμα των τραπεζικών υπηρεσιών, που ξεκινούν από τα παραδοσιακά τραπεζικά προϊόντα - δάνεια, τρεχούμενοι λογαριασμοί, ανακυκλούμενα όρια εισαγωγών - μέχρι και εξειδικευμένα, όπως είναι οι χρηματοδοτήσεις μεγάλων αναπτύξεων και έργων υποδομής - μαρίνες, mall, καζίνο -, οι υπηρεσίες factoring και διαχείρισης χρεωστών, καθώς και τα ειδικά σχέδια χρηματοδοτήσεων και εμπορίου, με ευνοϊκούς όρους, της ΕΙΒ (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) και της EBRD (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης)», ανέφερε ο κ. Νικολάου.
Διαβάστε ακόμα: Χαλαρώνει η εποπτεία για εναλλακτικές επενδύσεις
Ο Διευθυντής Διεύθυνσης Μεγάλων Επιχειρήσεων της Τράπεζας Κύπρου αναφέρθηκε επίσης και στις αλλαγές που επήλθαν τα τελευταία χρόνια στη διαδικασία, την οποία ακολουθεί το τραπεζικό ίδρυμα κατά τον δανεισμό μεγάλων επιχειρήσεων. Όπως εξήγησε, στο πλαίσιο της συνεργασίας με τις εταιρείες (δανειζόμενους), υπάρχει συνεχής ενημέρωση και παρακολούθηση των οικονομικών δεδομένων και αναγκών τους. Οι λειτουργοί, δε, της τράπεζας, πρόσθεσε ο κ. Νικολάου, είναι σε θέση να τους προσφέρουν έγκαιρα τις σωστές λύσεις. «Η σταδιακή αυτοματοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών με ψηφιακή διασύνδεση των πληροφοριών βοηθά ώστε οι corporate relationship officers να προβλέπουν καλύτερα τα επιχειρηματικά πλάνα των πελατών και να μπορούν να ανταποκρίνονται πιο γρήγορα και με συνέπεια στις επιμέρους ανάγκες τους», πρόσθεσε.
Εξήγησε, παράλληλα, και τον τρόπο με τον οποίο η Τράπεζα Κύπρου διασφαλίζει πλέον πως ένα νέο δάνειο που παραχωρεί δεν θα εξελιχθεί σε μη εξυπηρετούμενο. Έκανε λόγο για ενδελεχή αξιολόγηση, αυστηρότερα κριτήρια δανεισμού, καθώς επίσης και αυστηρότερα παρακολούθηση του επιχειρηματικού πλάνου και των οικονομικών αποτελεσμάτων της επιχείρησης. Στόχος, πρόσθεσε, είναι η λήψη διορθωτικών μέτρων πριν την κλιμάκωση τυχόν αρνητικών αποκλίσεων.
Στήριξη σε εταιρείες με υγιή πλάνα
Στη συνέντευξη του, ο κ. Νικολάου σημείωσε ότι η Τράπεζα Κύπρου δεν εστιάζει τη χρηματοδότηση της σε συγκεκριμένους τομείς του επιχειρείν, καθώς στο χαρτοφυλάκιο της συγκαταλέγονται εταιρείες από όλο τα φάσμα της οικονομίας. «Πρόθεση μας είναι η στήριξη όσων διατηρούν υγιή πλάνα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
*Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Πανίκου Νικολάου στο IN Business Μαρτίου που κυκλοφορεί.