Κυπριακή υπηκοότητα σε 3.381 άτομα από το 2008
14:21 - 05 Μαρτίου 2018
Κατάλογο ατόμων ανά έτος και εθνικότητα στα οποία παραχωρήθηκε η κυπριακή υπηκοότητα για λόγους δημοσίου συμφέροντος στη βάση παροχής υψίστου επιπέδου υπηρεσιών στην Κυπριακή Δημοκρατία (τιμητική πολιτογράφηση), καθώς και κατάλογο επενδυτών ανά έτος και εθνικότητα οι οποίοι απέκτησαν την κυπριακή υπηκοότητα στη βάση των επενδύσεών τους στην Κυπριακή Δημοκρατία, απέστειλε ο Υπουργός Εσωτερικών Κωνσταντίνος Πετρίδης, μετά από σχετικό αίτημα, στον βουλευτή Γιώργο Περδίκη.
Με βάση τους καταλόγους, από 2008 μέχρι και σήμερα παραχωρήθηκε η υπηκοότητα σε 3.381 άτομα. Συγκεκριμένα παραχωρήθηκε η υπηκοότητα σε 23 πρόσωπα βάσει απόφασης Υπουργικού για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Παράλληλα, παραχωρήθηκε η κυπριακή υπηκοότητα σε 22 αθλητές:
- 3 από Βουλγαρία
- 1 από Γαλλία
- 6 από Ελλάδα
- 1 από ΗΠΑ
- 1 από Ισπανία
- 1 από Κροατία
- 1 από Μαρόκο
- 2 από Ουκρανία
- 2 από Πορτογαλία
- 1 από Ρωσία
- 1 από Ρουμανία
- 1 από Συρία
- 1 από Τυνησία
1.685 υπηκοότητες σε επιχειρηματίες επενδυτές
Από το 2008 μέχρι και σήμερα, σύμφωνα με τον κατάλογο του ΥΠΕΣ παραχωρήθηκε η κυπριακή υπηκοότητα σε 1.685 επιχειρηματίες και επενδυτές. Η μερίδα του λέοντος (866) παραχωρήθηκε σε Ρώσους επιχειρηματίες, ενώ ακολουθούν οι επιχειρηματίες από την Κίνα όπου παραχωρήθηκαν 270 υπηκοότητες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως παραχωρήθηκε η κυπριακή υπηκοότητα σε 91 επιχειρηματίες από την Ουκρανία, 59 από την Λευκορωσία και 50 από τον Λίβανο.
Την ίδια ώρα, παραχωρήθηκε η κυπριακή υπηκοότητα σε 1.651 μέλη οικογένειας επιχειρηματιών-επενδυτών. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως σε αυτό τον κατάλογο δόθηκε η υπηκοότητα σε 800 πρόσωπα από την Ρωσία, 223 από την Κίνα, 88 από την Ουκρανία, 64 από τον Λίβανο και 49 από την Λευκορωσία.
Καμία ειδική μεταχείριση
Αξίζει να σημειωθεί πως ο ΥΠΕΣ σε ερώτημα άλλων βουλευτών ξεκαθάρισε πως καμία αίτηση δεν έτυχε ειδικής μεταχείρισης όσον αφορά στην σειρά προτεραιότητας. Σε ό,τι αφορά το μέσο χρονικό διάστημα που απαιτείται για την εξέταση και διεκπεραίωση των αιτήσεων παραχώρησης κυπριακής υπηκοότητας τα τελευταία πέντε χρόνια (ή δύο) ο κ. Πετρίδης σημειώνει πως «το “Σχέδιο για την κατ’ εξαίρεση Πολιτογράφηση μη Κύπριων επενδυτών/επιχειρηματιών” εφαρμόστηκε συστηματικά από τον Μάιο του 2013 και εντεύθεν. Σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται ο μέσος χρόνος που απαιτείται για την εξέταση και διεκπεραίωση των εν λόγω αιτήσεων κυμαίνεται από δύο μέχρι πέντε μήνες».
Από το 2008 μέχρι και σήμερα, σύμφωνα με τον κατάλογο του ΥΠΕΣ παραχωρήθηκε η κυπριακή υπηκοότητα σε 1.685 επιχειρηματίες και επενδυτές. Η μερίδα του λέοντος (866) παραχωρήθηκε σε Ρώσους επιχειρηματίες, ενώ ακολουθούν οι επιχειρηματίες από την Κίνα όπου παραχωρήθηκαν 270 υπηκοότητες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως παραχωρήθηκε η κυπριακή υπηκοότητα σε 91 επιχειρηματίες από την Ουκρανία, 59 από την Λευκορωσία και 50 από τον Λίβανο.
Την ίδια ώρα, παραχωρήθηκε η κυπριακή υπηκοότητα σε 1.651 μέλη οικογένειας επιχειρηματιών-επενδυτών. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως σε αυτό τον κατάλογο δόθηκε η υπηκοότητα σε 800 πρόσωπα από την Ρωσία, 223 από την Κίνα, 88 από την Ουκρανία, 64 από τον Λίβανο και 49 από την Λευκορωσία.
Καμία ειδική μεταχείριση
Αξίζει να σημειωθεί πως ο ΥΠΕΣ σε ερώτημα άλλων βουλευτών ξεκαθάρισε πως καμία αίτηση δεν έτυχε ειδικής μεταχείρισης όσον αφορά στην σειρά προτεραιότητας. Σε ό,τι αφορά το μέσο χρονικό διάστημα που απαιτείται για την εξέταση και διεκπεραίωση των αιτήσεων παραχώρησης κυπριακής υπηκοότητας τα τελευταία πέντε χρόνια (ή δύο) ο κ. Πετρίδης σημειώνει πως «το “Σχέδιο για την κατ’ εξαίρεση Πολιτογράφηση μη Κύπριων επενδυτών/επιχειρηματιών” εφαρμόστηκε συστηματικά από τον Μάιο του 2013 και εντεύθεν. Σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται ο μέσος χρόνος που απαιτείται για την εξέταση και διεκπεραίωση των εν λόγω αιτήσεων κυμαίνεται από δύο μέχρι πέντε μήνες».
Υπογράμμισε επίσης ότι «από την 1η Ιουνίου 2013 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2017 εξετάστηκαν 1529 αιτήσεις. Εξ αυτών απορρίφθηκαν 49 αιτήσεις. Οι βασικότεροι λόγοι απόρριψης τους ήταν η μη ικανοποίηση των οικονομικών κριτηρίων που είχαν τεθεί από τις εκάστοτε συναφείς αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου. Επίσης, μικρός αριθμός αιτήσεων απορρίφθηκαν επειδή οι αιτούντες δεν πληρούσαν τον όρο των προαναφερθεισών αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου για κατοχή λευκού ποινικού μητρώου ή την προϋπόθεση που περιγράφεται στην παράγραφο 1(γ) του Τρίτου Πίνακα του περί Αρχείου Πληθυσμού νόμου 141(Ι)/2002, η οποία προβλέπει ότι ο αιτών πολιτογράφησης πρέπει να είναι καλού χαρακτήρα.»