Η Crowdbase γίνεται η πρώτη πλατφόρμα crowdfunding με έδρα την Κύπρο
15:55 - 31 Μαρτίου 2018
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Launch Event της Crowdbase, το οποίο έλαβε χώρα την Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2022, στο Royal Hall στη Λευκωσία.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν περίπου 150 άτομα, κυρίως υψηλόβαθμα στελέχη και μέλη από τον ευρύτερο χρηματοοικονομικό τομέα της Κύπρου. Ομιλητές στην παρουσία ήταν οι Φρίξος Λάρκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Crowdbase, Φίλιππος Λάρκος, πρόεδρος της Crowdbase, Σερ Στέλιος Χατζηιωάννου μέσω τηλεδιάσκεψης, ιδρυτής των easyJet και EasyGroup, και Κυριάκος Κόκκινος, Υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής.
Στην ομιλία του ο κος Κόκκινος είπε μεταξύ άλλων: “Είμαι σίγουρος ότι η Crowdbase θα πετύχει τους επιχειρηματικούς της στόχους, και πραγματικά είμαι περήφανος που η Κυπριακή πολιτεία στηρίζει αυτές τις προσπάθειες”.
Η Crowdbase με την ευκαιρία της εκδήλωσης της, εξήγησε στους παρευρισκόμενους τι είναι το crowdfunding, και πώς αυτή η μορφή χρηματοδότησης μπορεί να βοηθήσει το τοπικό επιχειρηματικό οικοσύστημα αλλά και γενικότερα την ευρύτερη οικονομία του νησιού.
Σε ελεύθερη μετάφραση, ο όρος crowdfunding μεταφράζεται ως συμμετοχική χρηματοδότηση. Είναι μια εναλλακτική λύση χρηματοδότησης ενός έργου, ιδέας ή επιχείρησης, που λαμβάνει χώρα μέσω μιας πλατφόρμας. Σκοπός είναι η συγκέντρωση πόρων από το πλήθος (“crowd”), έτσι ώστε να χρηματοδοτηθεί το εν λόγω έργο, ιδέα ή επιχείρηση. Με άλλα λόγια, η Crowdbase, ως πλατφόρμα συμμετοχικής χρηματοδότησης παρέχει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης μεταξύ των διοργανωτών μιας καμπάνιας με σκοπό τη συγκέντρωση κεφαλαίων και του επενδυτικού κοινού. Εάν μια καμπάνια δεν επιτύχει τον χρηματικό της στόχο εντός του επιθυμητού χρονοδιαγράμματος τότε τα χρήματα επιστρέφονται σε όλους τους επενδυτές χωρίς οικονομική ζημιά.
Νεοφυείς (‘start-ups’) και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όπως επίσης και έργα ανάπτυξης ακίνητης περιουσίας με κοινωνικό αντίκτυπο, έχουν πλέον στα χέρια τους ακόμη μια επιλογή χρηματοδότησης, είτε ψάχνουν επενδυτές ιδίου κεφαλαίου είτε χρέους. Οι επενδυτές μπορούν να επενδύσουν σε οποιαδήποτε καμπάνια μέσω της πλατφόρμας της Crowdbase, με ελάχιστο ποσό επένδυσης σε ορισμένες καμπάνιες τα €100*.
Η Crowdbase μέσα από την παρουσίασή της, αποκάλυψε τις καμπάνιες και τους διοργανωτές που επιδιώκουν χρηματοδότηση μέσω της πλατφόρμας της Crowdbase. Πρόκειται για δύο επενδυτικές ευκαιρίες ιδίου κεφαλαίου στις easyBoat και Snap, και μία επενδυτική ευκαιρία χρέους από την GoGet.
Μια επενδυτική ευκαιρία ίδιου κεφαλαίου αφορά την νεοφυή επιχείρηση easyBoat. Ο Σερ Στέλιος Χατζηιωάννου, μέσω τηλεδιάσκεψης, αποκάλυψε τη σχέση του με την easyBoat ως κύριος επενδυτής της εταιρείας. Η easyBoat, μέλος της οικογένειας των easy brands, ιδρύθηκε από τους Ελληνικής καταγωγής Αλέξανδρο Νάστο και Σίμο Λαλάγκο και αποτελεί την πρώτη διαδικτυακή πλατφόρμα σύγκρισης τιμών για ενοικιάσεις σκαφών θαλάσσης διαφόρων τύπων. Είναι δηλαδή το αντίστοιχο της booking.com για ξενοδοχεία και του Skyscanner για πτήσεις.
Η Snap, μια επίσης επενδυτική ευκαιρία ίδιου κεφαλαίου, είναι η πρώτη τοπική διαδικτυακή πλατφόρμα εύρεσης και κράτησης ραντεβού για ομορφιά και ευεξία, όπως αισθητικούς και κομμωτήρια. Η Snap ιδρύθηκε από τους έμπειρους επιχειρηματίες, Αντώνη Νεοκλέους και Γιώργο Ιακώβου, οι οποίοι γνωρίζονται από τα παιδικά τους χρόνια, και έχουν ιδρύσει επιτυχημένες επιχειρήσεις μαζί αλλά και ξεχωριστά.
Τελευταία, αλλά εξίσου σημαντική είναι η καμπάνια από την GoGet, η οποία αφορά επενδύσεις χρέους. To GoGet είναι ένα καινούριο επιχειρηματικό τμήμα της Ellinas Finance, το οποίο προσφέρει ευέλικτα μικροδάνεια σε καταναλωτές με αποπληρωμή έως και τρία χρόνια.
Οι καμπάνιες αυτές θα ανοίξουν προς το κοινό για επενδύσεις μέσα στον Οκτώβριο, και θα ισχύουν για δύο μήνες. Με την έναρξη της κάθε καμπάνιας το επενδυτικό κοινό θα έχει πρόσβαση στα έντυπα βασικών πληροφοριών που αφορούν την κάθε καμπάνια ξεχωριστά.
Ελάχιστες επενδύσεις στις easyBoat και Snap είναι τα €100, ενώ για τη GoGet είναι €5,000.
Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τις υπηρεσίες της Crowdbase αλλά και τους υψηλούς κινδύνους που ενέχει η συμμετοχική χρηματοδότηση μπορείτε να βρείτε μέσω της ιστοσελίδας της Crowdbase στο https://crowdbase.eu/.
*Αυτό δεν ισχύει διότι στην περίπτωση της ELF, το ελάχιστο ποσό επένδυσης είναι €5,000. Επομένως μόνο σε ορισμένες καμπάνιες το ελάχιστο ποσό επένδυσης είναι €100.