GNOMI INTEGRATED COMMUNICATIONS

Χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές θα κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη το 2023, αναφέρει ο Γενικός Διευθυντής της Gnomi Integrated Communications, Μάριος Ιωάννου. Τονίζει ότι τώρα οι καταναλωτές επιζητούν περισσότερες εμπειρίες και αξία, που θα βελτιώσει τη ζωή τους στο ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον της επικοινωνίας.

Ποιες θα είναι οι μεγαλύτερες τάσεις που θα δούμε σε επικοινωνία, διαφήμισης και μάρκετινγκ το 2023;

Η πανδημία και η οικονομική κρίση, που θα έχει συνέχεια, προκάλεσαν σημαντικά value shifts. Θέματα όπως purpose και sustainability (τάσεις μέχρι πρόσφατα), έχουν πέσει χαμηλότερα στις προτεραιότητές των πελατών, που τώρα επιζητούν περισσότερες εμπειρίες και αξία που θα βελτιώσει τη ζωή τους. Αυτά, όμως, είναι εξελίξεις που συμβαίνουν συνεχώς στο ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον της επικοινωνίας και που σε κάποια φάση και πάλι θα ανατραπούν. Δεν είναι τάσεις.

Τάσεις είναι τέτοιες αλλαγές που επηρεάζουν τον επικοινωνιακό προσανατολισμό των brands. Διακρίνω δύο τέτοιες: (1) πώς λειτουργούν συνεργικά τα πολλά πλέον touchpoints που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές και (2) ποια είναι τα αποτελέσματα της performance vs brand επικοινωνίας. Τα τελευταία χρόνια έγιναν πολλές μελέτες για τα πιο πάνω και οι απαντήσεις δεν είναι θέμα άποψης αλλά εμπεριστατωμένης επιστημονικής έρευνας. Ένα brand μεγιστοποιεί την επένδυσή του, συνδυάζοντας touchpoints. Οπότε, η πρώτη σημαντική τάση είναι η προσπάθεια μεγιστοποίησης δύο δεικτών, που σχετίζονται με touchpoints: reach και attention. Το reach μεγιστοποιείται μέσα από multi-touchpoint εκστρατείες, που ξεκινούν από σωστή στρατηγική και αναπτύσσονται με έναν integrated τρόπο, χρησιμοποιώντας πολλαπλά touchpoints με σωστή, αντικειμενική ανάλυση. Μαζί με το reach, κάθε εκστρατεία θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη και τον δεύτερο δείκτη, αυτόν του attention, που θα είναι αποτέλεσμα τόσο επιστημονικού planning & buying όσο και του ίδιου του περιεχομένου. Θα συνεχίσουμε να βλέπουμε αυξανόμενες ανάγκες από τα brands να παράγουν περιεχόμενο. Εκτός, όμως, από την ποσότητα, πιο σημαντική είναι η ποιότητα του περιεχομένου, γιατί το attention γίνεται όλο και πιο δύσκολο να επιτευχθεί. Η δεύτερη τάση είναι περισσότερη «ωριμότητα» από brands να εξισορροπήσουν την επικοινωνία τους μεταξύ performance και brand. Το «performance bubble» έχει σκάσει: τα τελευταία χρόνια, αρκετά brands αντέδρασαν λανθασμένα στις πιέσεις που δέχονταν και επένδυαν δυσανάλογα ή και αποκλειστικά σε πρόσκαιρες μορφές performance επικοινωνίας, επιδιώκοντας άμεσα αποτελέσματα και παραμελώντας το brand. Έρευνες που συνδύασαν αποτελέσματα από μεγάλο αριθμό εκστρατειών με market data, απέδειξαν ότι τελικά τα brands αυτά ήταν πιο ευάλωτα σε σχέση με ανταγωνιστικά που επένδυαν ισορροπημένα στο performance και στο brand και έκτισαν περισσότερο brand equity. Τι εννοούμε brand equity;Πρόσφατα διάβασα έναν εύστοχο ορισμό: «It’s the difference between a pot of sugary squashed tomatoes and a bottle of Heinz ketchup». Brand equity είναι αυτό που ο καταναλωτής είναι διατεθειμένος να πληρώσει πάνω από αυτό που θα πλήρωνε για το ίδιο προϊόν/ υπηρεσία, αν ήταν απλά generic. Συνδέει τον καταναλωτή συναισθηματικά (αυξάνει το loyalty), τον κάνει πιο διστακτικό να αλλάξει λόγω τιμής (increases price inelasticity) και προστατεύει τα περιθώρια κέρδους του brand (price resilience). Όταν ένας marketer δεν πιστεύει στο brand του αρκετά για να επενδύσει στο κτίσιμό του, αλλά βλέπει πιο πρόσκαιρες ευκαιρίες, γιατί ο καταναλωτής να μην κάνει το ίδιο; Άρα χρειαζόμαστε ισορροπία: και performance και brand communications.

Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο, που ήλθε με την πανδημία και θα μείνει στον τομέα σας;

Η πανδημία ανάγκασε όλους μας να δουλέψουμε από το σπίτι και να συνεργαστούμε με τους πελάτες μας remotely. Μπορεί τώρα να μην είμαστε πλέον αναγκασμένοι να το κάνουμε, αλλά όλοι λειτουργούμε με πιο ευέλικτα ή/και hybrid μοντέλα εργασίας. Επίσης, οι φυσικές συναντήσεις με τους πελάτες έχουν μειωθεί και συνεχίζουμε να πραγματοποιούμε αρκετές μέσω video calls. Όμως η φυσική επαφή είναι αναντικατάστατη. Είτε πρόκειται για την ομάδα του agency που θα συζητήσει, θα προβληματιστεί, θα κάνει brainstorming είτε για την παρουσίαση στον πελάτη ή τη συζήτηση μαζί του. Οπότε, θα καταλήξουμε σε έναν πιο υβριδικό τρόπο εργασίας και συνεργασίας.

Ποιες αλλαγές έχετε δει στην ατζέντα των πελατών και των brands τα τελευταία χρόνια;

Δύο ειδών αλλαγές: οι πιο reactive/tactically oriented και οι πιο στρατηγικές/proactive.

Στην πρώτη κατηγορία ήταν τα brands, που έτρεξαν να μειώσουν budgets ή/και να σταματήσουν την επικοινωνία, αλλά κι εκείνα που εγκατέλειψαν το brand communication και επένδυσαν μόνο στο performance.

Στη δεύτερη έχουμε τους πελάτες και τα brands, που εκμεταλλεύτηκαν τη λάθος αντίδραση ανταγωνιστών τους και διατήρησαν την επικοινωνία τους, την αύξησαν, αν μπορούσαν, ή εκεί που έπρεπε να μειώσουν το έκαναν με μέτρο, διατηρώντας ισορροπία μεταξύ brand και tactical/performance campaigns. Αυτά τα brands μεγάλωσαν το share of voice τους και, όπως πολλά case studies αποδεικνύουν, περισσότερο share of voice σήμαινε περισσότερο market share.

Αυτές οι αλλαγές θα επηρεάσουν και τα επόμενα χρόνια τα brands αντίστοιχα. Αυτοί που «έκοψαν» (ή «κόβουν») θα πρέπει να επενδύσουν πολλαπλάσια από αυτά που «εξοικονόμησαν» για να επιστρέψουν εκεί που ήταν, αν τα καταφέρουν. Από την άλλη, οι πιο strategically oriented έχουν θωρακίσει το brand τους έναντι των ανταγωνιστών τους, το προστατεύουν από κακοτοπιές και ορίζουν πολύ περισσότερο την ίδια τους τη μοίρα.

Πώς προβλέπετε να κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη το 2023;

Δεν προβλέπω ότι η διαφημιστική δαπάνη θα έχει ιδιαίτερη μεταβολή το 2023. Κάποιοι θα μειώσουν, κάποιοι θα αυξήσουν.

Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα πελάτη, έχοντας υπόψη τα σημερινά δεδομένα;

Σε τωρινές και σε μελλοντικές κρίσεις, τι παιχνίδι θέλεις να παίζεις; Των τιμών, των εκπτώσεων, των περικοπών, των παζαριών ή ενός δυνατού brand που ορίζει τη μοίρα του, αναγνωρίζοντας ότι και βέβαια πρέπει κάποια πράγματα να τα προσαρμόσει προσωρινά λόγω εξωγενών παραγόντων, αλλά δεν συμβιβάζει σε καμία περίπτωση το brand και τη μεγάλη εικόνα;

Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές/συνεργασίες φέτος και ποια είναι τα αμέσως επόμενα νέα πλάνα σας;

Φέτος είχαμε την τιμή να καλωσορίσουμε στο πελατολόγιό μας δύο νέους συνεργάτες, την IKEA και την APS. Την ίδια ώρα, εννοείται ότι λόγω του πολύ απαιτητικού clients portfolio το οποίο εξυπηρετούμε (π.χ. Lidl, Cyta, EUC, Κωτσόβολος κ.ά.) αλλά και του τρόπου που λειτουργούμε ως brand guardians, τα project και η συνεργασία με τους πελάτες ήταν ακόμα πιο στενή μέσα στις τόσο ιδιαίτερες συνθήκες που διανύουμε. Τέλος, δεν πιστεύουμε σε αμέσως επόμενα πλάνα, αλλά σε αμέσως επόμενες κινήσεις που εξυπηρετούν τη μακροπρόθεσμη μας στρατηγική. Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τους ανθρώπους, τις υπηρεσίες και τα εργαλεία μας με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε οι πελάτες μας να απολαμβάνουν ακόμα πιο seamless και ολική επικοινωνία.

 

WHO IS WHO

Η ομάδα

1. Χριστίνα Χοχλακίδου

CEO

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Ο πατέρας της, Κωνσταντίνος Χοχλακίδης, άνθρωπος βαθιά διορατικός με απέραντη αγάπη για την Κύπρο, ίδρυσε το 1953 τη ΓΝΩΜΗ Ελλάδος και το 1967 τη ΓΝΩΜΗ Κύπρου.

Εκτός από τη ΓΝΩΜΗ Κύπρου, στην Ελλάδα έχει την ευθύνη ανάπτυξης ενός ομίλου εταιρειών με 200 εργαζομένους στον χώρο της επικοινωνίας:

• FCB/ΓΝΩΜΗ, μέλος του IPG network.

• MSPS, εταιρεία integrated marketing, μέλος του PMA και του SSI network, με παρουσία σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία.

• PROMOPARK, εταιρεία εμπορίας διαφημιστικών ειδών και υπηρεσιών.

• CINE NEWS, εταιρεία κινηματογραφικής διαφήμισης.

Στην Ελλάδα είναι Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΔΕΕ (Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας), Γενική Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΕ (Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας), μέλος του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΓΝΚ & του ΙΑΓΜΕ.

Έχει δύο κόρες, την Εύα και την Κατερίνα.

 

2. Μάριος Ιωάννου

Γενικός Διευθυντής

Πρόκειται για έναν έμπειρο επαγγελματία στον χώρο των marketing communications, με εμπειρία στην έρευνα αγοράς και τη διαφήμιση.

Μέσα από την πολυετή του εμπειρία, ανέπτυξε δεξιότητες κτισίματος στρατηγικών επικοινωνίας, touchpoints strategy, ανάλυσης ερευνών και multi-platform data, που οδηγούν σε actionable insights, ενώ πρόσφατα απέκτησε Digital Media & Marketing Certificate από το Duke University των Ηνωμένων Πολιτειών, ενισχύοντας έτσι τις δεξιότητές του στο digital marketing. Κατέχει ΜΒΑ με συγκέντρωση στο Marketing και διευθύνει ένα από τα μεγαλύτερα fully-integrated γραφεία επικοινωνίας στην Κύπρο. Διετέλεσε, επίσης, Πρόεδρος του ΣΔΕΚ και μέλος του ΔΣ του επί σειρά ετών.

Είναι αφοσιωμένος δρομέας, που συνεχώς μεγαλώνει το πείσμα και τους στόχους του στα χιλιόμετρα.

 

3. Μαριάννα Ζερβίδου

Head of Account Management & Creative

Πρόκειται για ένα άτομο με πολυετή εμπειρία στον χώρο της Επικοινωνίας και συγκεκριμένα στον σχεδιασμό της επικοινωνιακής στρατηγικής σημαντικών διεθνών και τοπικών brands.

Ο συνδυασμός της ευθύνης του Τμήματος Διαχείρισης Πελατών με αυτή του Δημιουργικού της δίνει τη δυνατότητα να διασφαλίζει ότι οι δημιουργικές λύσεις επικοινωνίας που προτείνονται, «κουμπώνουν» γερά με τη συμφωνημένη στρατηγική επικοινωνίας του κάθε brand. Ως μέλος της διευθυντικής ομάδας αναλαμβάνει επίσης σημαντικές ευθύνες τόσο για την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων της ίδιας της εταιρίας όσο και την ανάπτυξη της ευρύτερης διαφημιστικής βιομηχανίας του τόπου. Είναι ταξιδιάρα και λατρεύει το τραγούδι.

 

4. Μάριος Κυθρεώτης

Head of Digital

Έχει την ευθύνη των digital ενεργειών της εταιρείας τόσο σε στρατηγικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο πελατών.

Αναπτύσσει digital strategies, ηγείται digital εκστρατειών και έχει την ευθύνη του online publicity και του digital communication όλων των πελατών της εταιρείας (Social Media strategy, content marketing strategy, online touchpoint development/optimization και influencer marketing strategy).

Ως μέλος της διευθυντικής ομάδας λαμβάνει μέρος και στις αποφάσεις που αφορούν στη γενικότερη στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας. Είναι πορωμένος boxer και gamer.

 

5. Νίκη Κωνσταντίνου

Integrated Media Director

Η Νίκη Κωνσταντίνου διαθέτει ευρεία εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας, καθώς έχει εργαστεί επί σειρά ετών στον κλάδο της διαφήμισης μέσα από διαφορετικές θέσεις. Είχε υπό την εποπτεία της brands από διαφορετικά industries και με διαφορετικές ανάγκες στην επικοινωνία. Τον τελευταίο χρόνο ηγείται του Integrated Μedia Department της ΓΝΩΜΗΣ, το οποίο αναλαμβάνει την ανάπτυξη και εφαρμογή integrated media στρατηγικών για ένα ευρύ φάσμα πελατών από την Κύπρο και το εξωτερικό. Η Νίκη είναι κάτοχος ΜΒΑ καθώς και MA in Communication Advertising and PR.

Στις ελεύθερες της ώρες παίζει PlayStation και πίνει κρασί!

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Gnomi 360ο Communications

Διεύθυνση: Παντελή Κατελάρη 16, Μέγαρο Διαγόρας, 4ος όροφος, 1097, Λευκωσία

Τηλέφωνο: 22363000

Φαξ: 22671497

E-mail: info@gnomi.com.cy

Ιστοσελίδα: www.gnomi.com.cy

 

 

 

 

 

Δειτε Επισης

TREE CREATIVE ROOM
THE MEDIUM
TELIA & PAVLA BBDO
RED WOLF PR & ADVERTISING AGENCY
ORB COMMUNICATIONS
OGILVY
MSPS CYPRUS
DELEMA McCANN CYPRUS
AVATON COMMUNICATIONS
ACTION GLOBAL COMMUNICATIONS