LEDRA ADVERTISING
21:16 - 31 Μαρτίου 2018

Πρόσφορο έδαφος για επένδυση παρέχουν στους καταναλωτές το ηλεκτρονικό εμπόριο και ο συναλλαγές, που θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται, σύμφωνα με τον CEO/Managing Director της εταιρείας Ledra Advertising, Χρήστο Σαββίδη, αφού όπως τονίζει, στα επόμενα χρόνια θα εξακολουθήσουμε να παρατηρούμε μια σημαντική άνοδο στο digital transformation.
Ποιες θα είναι οι μεγαλύτερες τάσεις που θα δούμε στον τομέα της επικοινωνίας/διαφήμισης/μάρκετινγκ το 2023;
Είναι γεγονός πως ο μικρόκοσμός μας διαταράσσεται από τις παγκόσμιες εξελίξεις, που ως αποτέλεσμα επιφέρουν σημαντικές αλλαγές και σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία και την κοινωνία της χώρας μας. Παρακολουθούμε μια συνεχιζόμενη αύξηση τιμών, που αναπόφευκτα παρατείνει την οικονομική ύφεση. Κατ’ επέκταση, οι καταναλωτές αναζητούν άμεσες και αυτόνομες λύσεις για τις ανάγκες τους, ενώ αξιοσημείωτη είναι η αλλαγή που παρουσιάζουν στις αγοραστικές τους συνήθειες, αναζητώντας περισσότερες προσφορές και ευκαιρίες. Πλήγματα δέχεται και το brand loyalty που μειώνεται συνεχώς. Θεωρώ πως στα επόμενα χρόνια θα συνεχίσουμε να παρατηρούμε μια σημαντική άνοδο στο digital transformation, που είναι ίσως η πιο σημαντική αλλαγή που ξεκίνησε από τον καιρό της πανδημίας. Το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι συναλλαγές θα συνεχίζουν να αναπτύσσονται και κατά την άποψή μου αποτελούν πρόσφορο έδαφος για επένδυση. Όσον αφορά την επικοινωνία με τον καταναλωτή, καθοριστικό ρόλο πλέον έχει το περιεχόμενο, ενώ για να έχουμε αποτελεσματικότητα, θα πρέπει να βρούμε εναλλακτικά μέσα για τη διοχέτευσή του ειδικά στην επικοινωνία με πιο νεαρά κοινά. Σίγουρα το δημιουργικό και πρωτότυπο μήνυμα είναι σημαντικό αλλά δεν είναι αρκετό, αν δεν συνδυάζεται με το στρατηγικά σωστό media plan.
Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο, που ήλθε με την πανδημία και θα μείνει στον τομέα σας;
Είναι ξεκάθαρο πως ο τομέας μας είναι επιρρεπής σε παράγοντες που επηρεάζουν την οικονομία αλλά και την κοινωνία. Η πανδημία μας υπενθύμισε ξανά πόσο εξαρτόμαστε από την υγεία της οικονομίας. Και μπορεί να μετράμε αρνητικές επιπτώσεις αλλά εξίσου σημαντικές είναι και οι θετικές αλλαγές, που αναγκαστήκαμε ως πολίτες αλλά και ως εταιρείες να προσαρμόσουμε.
Για παράδειγμα, η πανδημία μας ανάγκασε ως πολίτες να αλλάξουμε τις καθημερινές και αγοραστικές μας συνήθειες αλλά και να γίνουμε πιο συνεπείς, πιο οργανωτικοί ως προς τις πραγματικές μας ανάγκες. Οι αγορές έγιναν πιο στοχευμένες άρα και τα διαφημιστικά μας μηνύματα ακολούθησαν. Αναγκαστήκαμε να μελετήσουμε ξανά τον καταναλωτή και να ανακαλύψουμε τι επιθυμεί. Σε λειτουργικό επίπεδο η πανδημία επέφερε αλλαγές στον εσωτερικό τρόπο λειτουργίας των εταιρειών. Η εσωτερική επικοινωνία των στελεχών άλλαξε αλλά και ευρύτερα οι υπηρεσίες μας. Η εξ αποστάσεως εργασία (working from home) ήταν ένα μέτρο που λειτούργησε και αξίζει να στηριχθεί περαιτέρω. Επίσης, οι online συναντήσεις και η διαδικτυακή επικοινωνία με τους πελάτες άλλαξαν πραγματικά τα δεδομένα και θεωρώ πως ήρθαν για να μείνουν. Σημαντικό είναι, λοιπόν, να είμαστε ευέλικτοι και προσαρμοστικοί σε τεχνολογίες αιχμής, για να υπάρξει αμεσότητα και αποτελεσματικότητα.
Ποιες ουσιαστικές αλλαγές έχετε δει στην ατζέντα των πελατών και των brands τα τελευταία χρόνια;
Όπου ακούς πολλές αλλαγές, περίμενε μια συναρπαστική ανάπτυξη. Και ο χώρος της διαφήμισης αλλάζει μέρα με τη μέρα. Δημιουργούνται νέα κανάλια επικοινωνίας, νέες πλατφόρμες από μια νέα γενιά διαφημιστών με ψηφιακό DNA. Τα αναφέρω, γιατί αυτά πραγματικά ήταν η απάντηση στην εξέλιξη της αγοράς. Η μάχη στο πεδίο δράσης των brands απογειώθηκε! Αυξημένος ανταγωνισμός, περισσότερες απαιτήσεις, άμεσα αποτελέσματα με μειωμένο budget. Αυτά είναι επιγραμματικά τα αγκάθια, που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, αν κι εγώ προσωπικά τα θεωρώ προκλήσεις, που επιβάλλεται να μελετήσεις, ανακαλύπτοντας τις κατάλληλες λύσεις. Και πιστέψτε με, δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, υπάρχει σωστή έρευνα, δομημένη στρατηγική, πρωτότυπες ιδέες και δημιουργικές τακτικές επικοινωνίας, διευρύνοντας τα μέσα επικοινωνίας με το κοινό. Γιατί το κοινό εξελίσσεται, προσκολλάται όλο και περισσότερο στα digital μέσα και τα brands οφείλουν να εξελιχθούν μαζί του. Το higher cost effectiveness, η ανάγκη για άμεσα αποτελέσματα με μειωμένο budget, είναι φυσικά η απόλυτη πρόκληση για τους απανταχού marketers και το ζούμε καθημερινά.
Πώς προβλέπετε να κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη το 2023;
Με γνώμονα τα γεγονότα των τελευταίων χρόνων αλλά και τη συνεχιζόμενη κατάσταση στις σχέσεις Ουκρανίας-Ρωσίας, που επηρεάζει άμεσα την αύξηση στις τιμές πρώτων υλών, πιστεύω πως η διαφημιστική δαπάνη θα διατηρηθεί στα ίδια με τα φετινά επίπεδα. Σίγουρα η οικονομική δραστηριότητα της αγοράς θα είναι συγκρατημένη. Από την άλλη, είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος καθώς η τουριστική κίνηση αυτής της χρονιάς κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα και μας απέδειξε πως «η γη συνεχίζει να γυρίζει». Υπάρχει αγορά, υπάρχουν καταναλωτικές ανάγκες, υπάρχουν όμως πιο ενήμεροι καταναλωτές και αυτό πρέπει να το λάβουμε υπόψη στην όλη προσπάθεια προσέγγισής τους επικοινωνιακά. Υπάρχει ανάγκη για ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις νέες προκλήσεις της εποχής που βιώνουμε και κερδισμένοι θα είναι όσοι συμμαχήσουν με τον καταναλωτή.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα πελάτη, έχοντας υπόψη τα σημερινά δεδομένα;
Αυτό που λέω, και το έλεγα πάντοτε, είναι να μην θυσιάζεται ποτέ η ποιότητα για χάρη των εκπτώσεων. Αυτό που μου έχει αποδείξει η πολύχρονη εμπειρία και η τριβή μου εδώ και 40 χρόνια στον χώρο, είναι πως ο επαγγελματισμός και οι ποιοτικές συνεργασίες ανταμείβουν.
Οι συνεργασίες θα πρέπει να γίνονται σε καθαρά επαγγελματικά επίπεδα, προσμετρώντας όλες τις προεκτάσεις αλλά βασικό για να επιτευχθεί ένα win-win αποτέλεσμα, είναι να υπάρξει αλληλοεκτίμηση και αλληλοσεβασμός. Στη Ledra Advertising επιδιώκουμε να γινόμαστε κομμάτι του brand, σχεδιάζοντας μια αποτελεσματική στρατηγική και εμπλουτίζοντάς τη με την ιδέα που θα επιφέρει το ζητούμενο. Γιατί ουσιαστικό δεν είναι να παράγεις μόνο θόρυβο αλλά να είσαι αποτελεσματικός.
Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές/συνεργασίες φέτος και ποια είναι τα αμέσως επόμενα νέα πλάνα σας;
Μέσα από τα σχεδόν 60 χρόνια λειτουργίας του, το γραφείο μας έχει μια πελατοκεντρική φιλοσοφία με μακροχρόνιες συνεργασίες και σχέσεις βασισμένες στην εκτίμηση και την εμπιστοσύνη. Αυτό παραμένει κύριος στόχος στα πλάνα μας. Η χρονιά που πέρασε ήταν γεμάτη προκλήσεις αλλά και πολύ δημιουργική, αφού είχαμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε σημαντικά projects, όπως το λανσάρισμα της Nespresso Vertuo και να εντάξουμε στο πελατολόγιό μας την Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου. Το σημαντικότερο σε μια συνεργασία είναι για εμάς, να συμβάλουμε στην ανάπτυξη του brand και με αφοσίωση, συνέπεια και ποιότητα να επιτύχουμε μαζί τους στόχους του. Είμαστε ο μεγαλύτερος υποστηρικτής κάθε πελάτη μας και αυτό εκτιμάται με μακροχρόνιες συνεργασίες. Μπορεί ο προορισμός να είναι πάντα η επιτυχία αλλά κυριολεκτικά και μεταφορικά οφείλεις να «ματώσεις τη φανέλα». Αυτό απαιτεί να είσαι πάντοτε σε εγρήγορση και αυτό κάνουμε.
WHO IS WHO
Η ομάδα
1. Μελίνα Τσιγαρίδου
Media Director
«Κάνω παιχνίδι» στο Media Planning από το 1998, όταν ξεκίνησα να… παίζω σε διαφημιστικές εταιρείες στη Νέα Υόρκη. Από το 2002 είμαι αρχηγός της ομάδας στο Τμήμα Media στη Ledra Advertising. Είμαι κάτοχος πτυχίου Bachelor στη Διαφήμιση και ΜΒΑ. Είμαι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη στρατηγικής στα Μέσα και για τον συντονισμό του τμήματος σε σχέση με τον προγραμματισμό και την αγορά χρόνου και χώρου στα ΜΜΕ. Αναλύω στοιχεία ερευνών, που αφορούν στη χρήση των Μέσων, διαχειρίζομαι τα διαφημιστικά κονδύλια, διαπραγματεύομαι συμφωνίες και την κατανομή ανά Μέσο για όλους τους πελάτες και δεν σταματώ ποτέ να ενημερώνομαι για το τί παίζει γύρω μου. Στόχος μου είναι πάντα να μπαίνω στο γήπεδο και να κερδίζω για τους πελάτες μας!
2. Κώστας Σαββίδης
Strategic Planner / Account Director
Υπάρχουν υπερήρωες; Η απάντηση βρίσκεται στο εργαλείο έμπνευσης που ετοιμάσαμε, το «The Branding Game». Η αλήθεια είναι πως στη διαφήμιση, αυτό που σίγουρα υπάρχει, είναι πλάνο και στρατηγική. Δύο λέξεις που καθορίζουν κάθε επικοινωνιακό βήμα και η δουλειά μου ως υπεύθυνου στο Τμήμα Στρατηγικού Προγραμματισμού και στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών είναι να ορίζω μέσα από μελέτη, μελέτη και ξανά μελέτη τα καταλληλότερα βήματα. Εργάζομαι στη Ledra Advertising από το 2012, μετά από μια γεμάτη 5ετία σε διαφημιστικές εταιρείες στην Ελλάδα (LOWE Athens, JWT Athens), αποκομίζοντας σημαντικές εμπειρίες στον τομέα της διαφήμισης και των MME. Είμαι κάτοχος πτυχίου ΒΑ σε Marketing & Advertising.
3. Σωτήρης Σωτηριάδης
Δημιουργικός Διευθυντής/ Κειμενογράφος
Αλήθεια, πότε έγινα… πολύπειρος; Κι όμως, αν και βρίσκομαι στον χώρο της διαφήμισης από το 1997 και στη Ledra Advertising από το 2005, κατέχοντας τη θέση Creative Director/ Κειμενογράφος, η καθημερινή τριβή με τη δημιουργικότητα και τα νέα φρέσκα projects είναι μια πρόκληση, που σε παρασύρει να καταθέτεις ξανά και ξανά καινούργιες ιδέες και ευφάνταστες προτάσεις. Κι όταν ακούγεται ο συναγερμός «παιδιά, ήρθε brief», η απάντηση είναι «έλα να μαζευόμαστε για brainstorming», γιατί πιστεύω πραγματικά πως μόνο μια ικανή, ποιοτική ομάδα μπορεί να κρατήσει για χρόνια τόσο σημαντικούς πελάτες, όπως πράττουμε στη Ledra Advertising.
4. Γιώργος Καλλασίδης
Οικονομικός Διευθυντής
Μπορεί οι αριθμοί να είναι στεγνοί, όμως πίσω τους κρύβονται πολλά και τα 13 χρόνια, που βρίσκομαι στη Ledra Advertising και στη θέση του Οικονομικού Διευθυντή, κρύβουν και καταδεικνύουν την άψογη συνεργασία και το ευχάριστο περιβάλλον. Είμαι προϊστάμενος της οικονομικής ομάδας και υπεύθυνος για τη διαχείριση των οικονομικών ζητημάτων με τους πελάτες και συνεργάτες της εταιρείας. Είμαι κάτοχος Bachelor στα Οικονομικά-Λογιστικά από το Queens College City University στη Νέα Υόρκη και ΜΒΑ στα Χρηματοοικονομικά από το St. John’s University στη Νέα Υόρκη. Είμαι εγκεκριμένος λογιστής (CPA) μέλος του AICPA (American Institute of Certified Public Accountants) και εγκεκριμένος λογιστής στον ΣΕΛΚ (Σύνδεσμος Εγκεκριμένων Λογιστών Κύπρου). Επίσης, κατέχω τον τίτλο CGMA (Certified Global Management Accountant).
5. Γρηγόρης Γιαννάκη
Art Director
«Mi scusi, quando lo vuoi? Ieri??» Μετάφραση: «Συγγνώμη, πότε το θέλετε; Εχθές;». Αντιλαμβάνεστε, ως σχεδιαστής τραβώ κι εγώ τα μαλλιά μου (που δεν έχω) με τα στενά deadlines, αλλά πραγματικά, μετά από 19 χρόνια στον χώρο της διαφήμισης, αντέχω την πίεση και αντιλαμβάνομαι την αναγκαιότητα να σχεδιάζουμε και να είμαστε δημιουργικοί στο πι και φι. Στη Ledra Advertising βρίσκομαι από το 2014, κατέχοντας τη θέση του Art Director/Graphic Designer, ασχολούμενος με όλο το φάσμα του artwork, από σχεδιαστικές προτάσεις λογοτύπων και έντυπες προτάσεις μέχρι digital projects. Είμαι κάτοχος πτυχίου BA in Graphic & Advertising Design του Frederick University, CY και MA Multimedia Communication του Wolverhampton University, UK.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Διεύθυνση: Aκαδημίας 21, 2107, Λευκωσία
Τηλέφωνο: 22462020
Φαξ: 22331668
E- mail: info@ledra.com.cy
Ιστοσελίδα: www.ledra.com.cy