Λοΐζου: H Ancoria εδραιώνεται βάσει του επιχειρηματικού της πλάνου
10:59 - 21 Μαρτίου 2018
Στη βάση του αρχικού επιχειρηματικού πλάνου προχωρά η ανάπτυξη της Ancoria Bank σύμφωνα με τον CEO της τράπεζας Γιάννη Λοΐζου. Σε συνέντευξη του στο InBusinessNews σημειώνει πως μέχρι το τέλος του 2017 η τράπεζα είχε παραχωρήσει δάνεια 85 εκατ. ευρώ ενώ τα κεφάλαια της ανέρχονταν στο 84% έναντι του 9.8% που είναι η εποπτική απαίτηση.
Παράλληλα, ξεκαθαρίζει πως τα όποια σενάρια περί εξαγορών και συγχωνεύσεων δεν την αφορούν αφού παραμένει επικεντρωμένη στην υλοποίηση των αρχικών της σχεδιασμού που προβλέπουν πως θα καταστεί κερδοφόρα μετά τα πρώτα πέντε χρόνια λειτουργίας της.
Πως κρίνετε τη μέχρι σήμερα πορεία της Ancoria Bank στην κυπριακή τραπεζική αγορά. Έχετε επιτύχει τους στόχους που θέσατε;
Η στρατηγική της Ancoria Bank ξεκινά από τη βασική αρχή της συνετούς ανάπτυξης και τη θεμελίωσή της ως μια υπεύθυνη, υγιή και αξιόπιστη τράπεζα στην Κύπρο. Η απόφαση για δημιουργία μιας τέτοιας τράπεζας λήφθηκε το 2013, μετά την κορύφωση της οικονομικής κρίσης και το κούρεμα καταθέσεων, με στόχο τη συμβολή και ενίσχυση των προσπαθειών επανεκκίνησης και ανάπτυξης της οικονομίας και του τραπεζικού τομέα στην Κύπρο.
Στα δύο σχεδόν χρόνια λειτουργίας της, η Ancoria Bank αποδεικνύει ότι, σύμφωνα με τους στόχους και το όραμά της, μπορεί να προσφέρει στην αγορά της Κύπρου έχοντας προσελκύσει μεγάλο αριθμό ιδιωτών πελατών αλλά και σημαντικό αριθμό σοβαρών και εύρωστων επιχειρήσεων, μικρών και μεγάλων. Η σχέση της τράπεζας με τους πελάτες της καλύπτει σήμερα όλο το φάσμα των τραπεζικών αναγκών, δανείων, καταθέσεων και άλλων τραπεζικών υπηρεσιών.
Σε ένα συνεχώς εναλλασσόμενο περιβάλλον, είτε αυτό έχει να κάνει με τις αυξανόμενες εποπτικές απαιτήσεις, είτε με τις δυναμικές που επιβάλλει η αγορά σε μια νέα τράπεζα, η σκληρή δουλειά και αφοσίωση των στελεχών μας, τους οποίους και θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαίτερα, είναι που μας έφερε στο να θεωρείται πλέον η Ancoria Bank μια ασφαλής επιλογή για την κυπριακή αγορά.
Ο κόσμος μας εμπιστεύτηκε και αυτό αποτελεί μεγάλο επίτευγμα. Η εμπιστοσύνη είναι δύσκολη να κερδηθεί. Και για να επιτευχθεί χρειάζεται πέραν της σκληρής δουλειάς, ειλικρίνεια και πλήρης διαφάνεια.
Όντας μία καινούργια τράπεζα χωρίς legacy θέματα, λογικά δεν θα αντιμετωπίζετε ιδιαίτερο πρόβλημα με τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Ποιοι είναι οι σχετικοί δείκτες στην τράπεζα;
Μια καινούρια τράπεζα που μπήκε στην κυπριακή αγορά μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση έχει τα πλέον κατάλληλα εργαλεία για να μπορεί να αξιολογεί την ικανότητα αποπληρωμής των πελατών της. Με συνετές πολιτικές, και έμφαση στην πραγματική ικανότητα αποπληρωμής δανείων από τους πελάτες της, παρά στην ποιότητα της εξασφάλισης, η Ancoria Bank προσβλέπει στην περαιτέρω εδραίωσή της στην αγορά ως μια αξιόπιστη τράπεζα που προσδίδει αξία και ασφάλεια, στους πελάτες της.
Ως αποτέλεσμα, και με την πάροδο δύο χρόνων από τη λειτουργία της και τη χορήγηση δανείων, η Ancoria Bank δεν έχει μη εξυπηρετούμενα δάνεια ή οποιεσδήποτε καθυστερήσεις στην αποπληρωμή των δανείων που χορηγήθηκαν.
Στο τέλος του 2016, ο δείκτης συνολικών κεφαλαίων της τράπεζας ήταν στο εντυπωσιακό 188%. Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται σήμερα;
Στο τέλος του 2017 ο συγκεκριμένος δείκτης βρισκόταν στο 84%, μια αναμενόμενη μείωση λόγω της αύξησης του χαρτοφυλακίου πιστωτικών διευκολύνσεων το οποίο σήμερα ξεπερνά τα €85 εκατ.
Οι εποπτικές απαιτήσεις για τον δείκτη συνολικών κεφαλαίων σήμερα ανέρχονται στο 9,875%. Αυτό δείχνει ότι ο δείκτης της Ancoria Bank είναι σε πολύ ψηλότερα επίπεδα από τα απαιτούμενα και αποτελεί σημαντική ένδειξη της αυξημένης ασφάλειας που πρέπει να αισθάνονται οι πελάτες της Ancoria Bank.
Πως χρησιμοποιεί και εκμεταλλεύεται η τράπεζα τις σύγχρονες τεχνολογίες για μείωση του κόστους και βελτίωση του τρόπου λειτουργίας και εξυπηρέτησης των πελατών της;
Ανταποκρινόμενοι στην αποστολή μας, η οποία είναι να κερδίζουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας επαναπροσδιορίζοντας την τραπεζική πρακτική, μέσω της συνεχούς ανάπτυξης της τεχνολογίας, της απόλυτης δέσμευσης στις σχέσεις που κτίζουμε με τους πελάτες μας και την παροχή κατάλληλων προϊόντων, γρήγορα και αποτελεσματικά, επενδύουμε ανελλιπώς στον τομέα της τεχνολογίας.
Μέσω της τεχνολογίας αυτοματοποιούμε και συνεπώς επιταχύνουμε αρκετές λειτουργίες μειώνοντας έτσι τα κόστη. Κατά συνέπεια επικεντρωνόμαστε ακόμα περισσότερο στην εξυπηρέτηση των πελατών μας, οι οποίοι λόγω των μειωμένων μας εξόδων μπορούν να επωφελούνται από ανταγωνιστικούς όρους καθώς και γρηγορότερη και καλύτερη εξυπηρέτηση.
Ο στόχος μας για σωστή εξυπηρέτηση των πελατών μας ήταν και ο λόγος για τον οποίο δημιουργήσαμε μια γκάμα υπηρεσιών και προϊόντων που ανταποκρίνονται στον σύγχρονο τρόπο ζωής.
Η πιο πρόσφατη εξέλιξη είναι η λύση που προσφέρουμε, έτσι ώστε οι πελάτες μας να διεξάγουν τις τραπεζικές συναλλαγές τους στα κιόσκια αυτοεξυπηρέτησης της Ancoria Bank (ΑΤΜ), χωρίς κάρτα. Όπως όλοι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, και στις παραδοσιακές ΑΤΜ και στα δικά μας κιόσκια, η κάρτα αποτελούσε προϋπόθεση για να εξυπηρετηθεί ο πελάτης. Στην Ancoria Bank οι πελάτες μας, μετά την αρχική εγγραφή των βιομετρικών τους δεδομένων, μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση στον λογαριασμό τους και να πραγματοποιούν τις τραπεζικές τους συναλλαγές ακουμπώντας μόνο την παλάμη τους στο μηχάνημα.
Να σημειώσουμε επίσης ότι η τράπεζα από την αρχή της λειτουργίας της προσέφερε τις υπηρεσίες online και mobile banking. Ακόμα, η Ancoria Bank το 2017, ήταν η πρώτη τράπεζα στην Κύπρο η οποία εφάρμοσε την υπηρεσία ανοίγματος τραπεζικού λογαριασμού μέσω εφαρμογής κινητού, καταφέρνοντας να διευκολύνει το ενδιαφερόμενο κοινό ώστε να μην χρειάζεται να μεταβεί στην τράπεζα.
Συνεχώς ακούμε για την ανάγκη να υπάρξουν εξαγορές και συγχωνεύσεις στο κυπριακό τραπεζικό σύστημα. Μία «άφθαρτη» τράπεζα όπως η δική σας θα μπορούσε να αποτελέσει στόχο εξαγοράς από μία μεγαλύτερη. Παράλληλα, και η Ancoria Bank στα πλαίσια της μη οργανικής της ανάπτυξης, θα μπορούσε να επιδιώξει κάποια εξαγορά. Σας απασχολούν τέτοιου είδους σενάρια;
Δεν μας απασχολούν τέτοια σενάρια στην παρούσα φάση.
Ομολογουμένως, μια τράπεζα όπως η Ancoria Bank μπορεί να αποτελέσει ελκυστικό στόχο εξαγοράς από άλλες τράπεζες ή και από άλλους επενδυτές. Πιστεύουμε όμως ότι η οργανική ανάπτυξη της τράπεζας θα αποφέρει, μακροχρόνια, μεγαλύτερα οφέλη για όλους τους εμπλεκομένους -μέτοχους, πελάτες και ανθρώπινο δυναμικό- έτσι δεν χρειάζεται να μελετάμε τέτοια ενδεχόμενα.
Πως έκλεισε το 2017 για την τράπεζα και ποιοι στόχοι έχουν τεθεί για το 2018; Τα αποτελέσματα της τράπεζας θα είναι κερδοφόρα;
Το 2017 έκλεισε σύμφωνα με το επιχειρηματικό πλάνο που σχεδίασε η τράπεζα για τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της. Η Ancoria Bank αναμένεται, σύμφωνα και πάλι με το επιχειρηματικό της πλάνο, να καταστεί κερδοφόρα μέχρι το τέλος της πρώτης πενταετίας της λειτουργίας της. Θεωρούμε ότι η τράπεζα κινείται με σωστά και σταθερά βήματα προς μια μακροχρόνια, ασφαλή και παραγωγική παρουσία στην κυπριακή οικονομία.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι στόχοι που έχουν τεθεί για το 2018 δεν έχουν να κάνουν μόνο με την επέκταση του πελατολογίου και του χαρτοφυλακίου της τράπεζας, αλλά και με την περαιτέρω εξέλιξη της εξυπηρέτησης των πελατών μας. Στοχεύουμε στο να εδραιωθούμε ως μια από τις καλύτερες τράπεζες στην εξυπηρέτηση των πελατών μας.
Παράλληλα, ξεκαθαρίζει πως τα όποια σενάρια περί εξαγορών και συγχωνεύσεων δεν την αφορούν αφού παραμένει επικεντρωμένη στην υλοποίηση των αρχικών της σχεδιασμού που προβλέπουν πως θα καταστεί κερδοφόρα μετά τα πρώτα πέντε χρόνια λειτουργίας της.
Πως κρίνετε τη μέχρι σήμερα πορεία της Ancoria Bank στην κυπριακή τραπεζική αγορά. Έχετε επιτύχει τους στόχους που θέσατε;
Η στρατηγική της Ancoria Bank ξεκινά από τη βασική αρχή της συνετούς ανάπτυξης και τη θεμελίωσή της ως μια υπεύθυνη, υγιή και αξιόπιστη τράπεζα στην Κύπρο. Η απόφαση για δημιουργία μιας τέτοιας τράπεζας λήφθηκε το 2013, μετά την κορύφωση της οικονομικής κρίσης και το κούρεμα καταθέσεων, με στόχο τη συμβολή και ενίσχυση των προσπαθειών επανεκκίνησης και ανάπτυξης της οικονομίας και του τραπεζικού τομέα στην Κύπρο.
Στα δύο σχεδόν χρόνια λειτουργίας της, η Ancoria Bank αποδεικνύει ότι, σύμφωνα με τους στόχους και το όραμά της, μπορεί να προσφέρει στην αγορά της Κύπρου έχοντας προσελκύσει μεγάλο αριθμό ιδιωτών πελατών αλλά και σημαντικό αριθμό σοβαρών και εύρωστων επιχειρήσεων, μικρών και μεγάλων. Η σχέση της τράπεζας με τους πελάτες της καλύπτει σήμερα όλο το φάσμα των τραπεζικών αναγκών, δανείων, καταθέσεων και άλλων τραπεζικών υπηρεσιών.
Σε ένα συνεχώς εναλλασσόμενο περιβάλλον, είτε αυτό έχει να κάνει με τις αυξανόμενες εποπτικές απαιτήσεις, είτε με τις δυναμικές που επιβάλλει η αγορά σε μια νέα τράπεζα, η σκληρή δουλειά και αφοσίωση των στελεχών μας, τους οποίους και θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαίτερα, είναι που μας έφερε στο να θεωρείται πλέον η Ancoria Bank μια ασφαλής επιλογή για την κυπριακή αγορά.
Ο κόσμος μας εμπιστεύτηκε και αυτό αποτελεί μεγάλο επίτευγμα. Η εμπιστοσύνη είναι δύσκολη να κερδηθεί. Και για να επιτευχθεί χρειάζεται πέραν της σκληρής δουλειάς, ειλικρίνεια και πλήρης διαφάνεια.
Όντας μία καινούργια τράπεζα χωρίς legacy θέματα, λογικά δεν θα αντιμετωπίζετε ιδιαίτερο πρόβλημα με τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Ποιοι είναι οι σχετικοί δείκτες στην τράπεζα;
Μια καινούρια τράπεζα που μπήκε στην κυπριακή αγορά μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση έχει τα πλέον κατάλληλα εργαλεία για να μπορεί να αξιολογεί την ικανότητα αποπληρωμής των πελατών της. Με συνετές πολιτικές, και έμφαση στην πραγματική ικανότητα αποπληρωμής δανείων από τους πελάτες της, παρά στην ποιότητα της εξασφάλισης, η Ancoria Bank προσβλέπει στην περαιτέρω εδραίωσή της στην αγορά ως μια αξιόπιστη τράπεζα που προσδίδει αξία και ασφάλεια, στους πελάτες της.
Ως αποτέλεσμα, και με την πάροδο δύο χρόνων από τη λειτουργία της και τη χορήγηση δανείων, η Ancoria Bank δεν έχει μη εξυπηρετούμενα δάνεια ή οποιεσδήποτε καθυστερήσεις στην αποπληρωμή των δανείων που χορηγήθηκαν.
Στο τέλος του 2016, ο δείκτης συνολικών κεφαλαίων της τράπεζας ήταν στο εντυπωσιακό 188%. Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται σήμερα;
Στο τέλος του 2017 ο συγκεκριμένος δείκτης βρισκόταν στο 84%, μια αναμενόμενη μείωση λόγω της αύξησης του χαρτοφυλακίου πιστωτικών διευκολύνσεων το οποίο σήμερα ξεπερνά τα €85 εκατ.
Οι εποπτικές απαιτήσεις για τον δείκτη συνολικών κεφαλαίων σήμερα ανέρχονται στο 9,875%. Αυτό δείχνει ότι ο δείκτης της Ancoria Bank είναι σε πολύ ψηλότερα επίπεδα από τα απαιτούμενα και αποτελεί σημαντική ένδειξη της αυξημένης ασφάλειας που πρέπει να αισθάνονται οι πελάτες της Ancoria Bank.
Πως χρησιμοποιεί και εκμεταλλεύεται η τράπεζα τις σύγχρονες τεχνολογίες για μείωση του κόστους και βελτίωση του τρόπου λειτουργίας και εξυπηρέτησης των πελατών της;
Ανταποκρινόμενοι στην αποστολή μας, η οποία είναι να κερδίζουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας επαναπροσδιορίζοντας την τραπεζική πρακτική, μέσω της συνεχούς ανάπτυξης της τεχνολογίας, της απόλυτης δέσμευσης στις σχέσεις που κτίζουμε με τους πελάτες μας και την παροχή κατάλληλων προϊόντων, γρήγορα και αποτελεσματικά, επενδύουμε ανελλιπώς στον τομέα της τεχνολογίας.
Μέσω της τεχνολογίας αυτοματοποιούμε και συνεπώς επιταχύνουμε αρκετές λειτουργίες μειώνοντας έτσι τα κόστη. Κατά συνέπεια επικεντρωνόμαστε ακόμα περισσότερο στην εξυπηρέτηση των πελατών μας, οι οποίοι λόγω των μειωμένων μας εξόδων μπορούν να επωφελούνται από ανταγωνιστικούς όρους καθώς και γρηγορότερη και καλύτερη εξυπηρέτηση.
Ο στόχος μας για σωστή εξυπηρέτηση των πελατών μας ήταν και ο λόγος για τον οποίο δημιουργήσαμε μια γκάμα υπηρεσιών και προϊόντων που ανταποκρίνονται στον σύγχρονο τρόπο ζωής.
Η πιο πρόσφατη εξέλιξη είναι η λύση που προσφέρουμε, έτσι ώστε οι πελάτες μας να διεξάγουν τις τραπεζικές συναλλαγές τους στα κιόσκια αυτοεξυπηρέτησης της Ancoria Bank (ΑΤΜ), χωρίς κάρτα. Όπως όλοι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, και στις παραδοσιακές ΑΤΜ και στα δικά μας κιόσκια, η κάρτα αποτελούσε προϋπόθεση για να εξυπηρετηθεί ο πελάτης. Στην Ancoria Bank οι πελάτες μας, μετά την αρχική εγγραφή των βιομετρικών τους δεδομένων, μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση στον λογαριασμό τους και να πραγματοποιούν τις τραπεζικές τους συναλλαγές ακουμπώντας μόνο την παλάμη τους στο μηχάνημα.
Να σημειώσουμε επίσης ότι η τράπεζα από την αρχή της λειτουργίας της προσέφερε τις υπηρεσίες online και mobile banking. Ακόμα, η Ancoria Bank το 2017, ήταν η πρώτη τράπεζα στην Κύπρο η οποία εφάρμοσε την υπηρεσία ανοίγματος τραπεζικού λογαριασμού μέσω εφαρμογής κινητού, καταφέρνοντας να διευκολύνει το ενδιαφερόμενο κοινό ώστε να μην χρειάζεται να μεταβεί στην τράπεζα.
Συνεχώς ακούμε για την ανάγκη να υπάρξουν εξαγορές και συγχωνεύσεις στο κυπριακό τραπεζικό σύστημα. Μία «άφθαρτη» τράπεζα όπως η δική σας θα μπορούσε να αποτελέσει στόχο εξαγοράς από μία μεγαλύτερη. Παράλληλα, και η Ancoria Bank στα πλαίσια της μη οργανικής της ανάπτυξης, θα μπορούσε να επιδιώξει κάποια εξαγορά. Σας απασχολούν τέτοιου είδους σενάρια;
Δεν μας απασχολούν τέτοια σενάρια στην παρούσα φάση.
Ομολογουμένως, μια τράπεζα όπως η Ancoria Bank μπορεί να αποτελέσει ελκυστικό στόχο εξαγοράς από άλλες τράπεζες ή και από άλλους επενδυτές. Πιστεύουμε όμως ότι η οργανική ανάπτυξη της τράπεζας θα αποφέρει, μακροχρόνια, μεγαλύτερα οφέλη για όλους τους εμπλεκομένους -μέτοχους, πελάτες και ανθρώπινο δυναμικό- έτσι δεν χρειάζεται να μελετάμε τέτοια ενδεχόμενα.
Πως έκλεισε το 2017 για την τράπεζα και ποιοι στόχοι έχουν τεθεί για το 2018; Τα αποτελέσματα της τράπεζας θα είναι κερδοφόρα;
Το 2017 έκλεισε σύμφωνα με το επιχειρηματικό πλάνο που σχεδίασε η τράπεζα για τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της. Η Ancoria Bank αναμένεται, σύμφωνα και πάλι με το επιχειρηματικό της πλάνο, να καταστεί κερδοφόρα μέχρι το τέλος της πρώτης πενταετίας της λειτουργίας της. Θεωρούμε ότι η τράπεζα κινείται με σωστά και σταθερά βήματα προς μια μακροχρόνια, ασφαλή και παραγωγική παρουσία στην κυπριακή οικονομία.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι στόχοι που έχουν τεθεί για το 2018 δεν έχουν να κάνουν μόνο με την επέκταση του πελατολογίου και του χαρτοφυλακίου της τράπεζας, αλλά και με την περαιτέρω εξέλιξη της εξυπηρέτησης των πελατών μας. Στοχεύουμε στο να εδραιωθούμε ως μια από τις καλύτερες τράπεζες στην εξυπηρέτηση των πελατών μας.