Προχωρεί η διαδικασία για νέο μηχανογραφικό στο Τμήμα Φορολογίας
19:28 - 02 Μαρτίου 2018
Αναμένεται στα τέλη Μαρτίου να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών που κατατέθηκαν για την α΄ φάση του ανοικτού διαγωνισμού για εγκατάσταση στο Τμήμα Φορολογίας ενός σύγχρονου ολοκληρωμένου μηχανογραφικού συστήματος, που θα επιτρέψει και στην ουσιαστική ενοποίηση των υπηρεσιών ΦΠΑ και Φόρου Εισοδήματος.
Ο προϋπολογισμός για την εγκατάσταση συγκεκριμένου μηχανογραφικού συστήματος, ο οποίος είχε εγκριθεί από το Συμβούλιο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κυμαίνεται μεταξύ 25 και 30 εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβανομένης της πενταετής συντήρησης του συστήματος.
Σε δηλώσεις στο ΚΥΠΕ η βοηθός Έφορος Φορολογίας Νατάσα Ακκίδου είπε ότι ο διαγωνισμός, ο οποίος είχε προκηρυχθεί στις 31 Ιουλίου του 2017, βρίσκεται σήμερα στο στάδιο αξιολόγησης, στη βάση κάποιων κριτηρίων, του ενδιαφέροντος που εκδήλωσαν αρκετοί οικονομικοί φορείς και σημείωσε ότι στόχος ήταν να ολοκληρωθεί η α΄ φάση του διαγωνισμού εντός του πρώτου τριμήνου του έτους.
Ανέφερε ότι η αξιολόγηση των προσφορών άρχισε στις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου και ευελπιστούμε, όπως σημείωσε, «ότι το συντομότερο θα μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την αξιολόγηση και να ετοιμαστεί η σχετική έκθεση».
Είπε ότι θα επιλεγούν πέντε ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι θα κληθούν στη συνέχεια να συμμετάσχουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
Οι πέντε επιτυχόντες θα κληθούν να υποβάλουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού την τεχνική και οικονομική τους προσφορά και προς αυτόν τον σκοπό θα τους δοθεί το αναγκαίο χρονικό περιθώριο για να ετοιμάσουν ολοκληρωμένες προτάσεις, πρόσθεσε.
Η κ. Ακκίδου είπε ότι το αρχικό πλάνο ήταν «να μπορέσουμε να έχουμε τη σύμβαση περί τα τέλη του 2018 ώστε να αρχίσει στη συνέχεια η εγκατάσταση του συστήματος».
«Ζητούμε ένα ολοκληρωμένο μηχανογραφικό σύστημα που να εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες του Τμήματος Φορολογίας τόσο ως προς τον χρήστη (φορολογούμενο) όσο και ως προς το προσωπικό του Τμήματος», υπογράμμισε.
Εξήγησε ότι σήμερα, το Τμήμα έχει δύο διαφορετικά συστήματα για τις δύο πρώην υπηρεσίες ΦΠΑ και Φόρου Εισοδήματος τα οποία είναι και απαρχαιωμένα.
Ανέφερε ότι το ηλεκτρονικό σύστημα του ΦΠΑ λειτουργεί από το 1992, ενώ στο σύστημα του Φόρου Εισοδήματος έγιναΝ κάποιες αναβαθμίσεις αλλά έχουν περάσει από τότε αρκετά χρόνια.
Η Βοηθός Έφορος Φορολογίας είπε στο ΚΥΠΕ ότι η εγκατάσταση ενός τέτοιου μηχανογραφικού συστήματος αποτελεί στρατηγικό στόχο τόσο του Υπουργείου Οικονομικών όσο και του Τμήματος Φορολογίας και «θα βοηθήσει και στην ουσιαστική ενοποίηση» του Τμήματος Φορολογίας».
Ανέφερε ότι με αυτό το σύστημα όλες οι διαδικασίες/εργασίες του Τμήματος Φορολογίας θα γίνουν ενιαίες και θα μπορεί παράλληλα να εξυπηρετείται ενιαία και ο φορολογούμενος
Έτσι το Τμήμα Φορολογίας, σύμφωνα με την κ. Ακκίδου, θα πετύχει και κάποιες οικονομικές εξοικονομήσεις καθώς το προσωπικό θα απασχολείται σε πιο αποδοτικές και ουσιαστικές εργασίες, ενώ ταυτόχρονα θα έχει καλύτερη εξυπηρέτηση το κοινό.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ