Κλιμακώνουν την απεργία οι εργαζόμενοι της ΕΜΕΛ

Την απόφαση για κλιμάκωση των απεργιακών τους κινητοποιήσεων με 48ωρη απεργία, αποφάσισαν σήμερα οι επιτροπές των εργαζομένων της Εταιρείας Μεταφοράς Επιβατών Λεμεσού (ΕΜΕΛ) και οι Συντεχνίες τους, σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες.
 
Οι εργαζόμενοι, που πραγματοποιούν σήμερα 24ωρη προειδοποιητική απεργία για τη μη εφαρμογή της Συλλογικής Σύμβασης του 2013, συγκεντρώθηκαν το πρωί στο σταθμό μετεπιβίβασης (παλιό νοσοκομείο Λεμεσού) και ακολούθως μετέβησαν στα Επαρχιακά Γραφεία της ΣΕΚ Λεμεσού, όπου αποφάσισαν κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων τους.
 
Συγκεκριμένα, οι Επιτροπές των εργαζομένων και οι Συντεχνίες αποφάσισαν όπως το επόμενο μέτρο να είναι 48ωρη απεργία, χωρίς ωστόσο να ανακοινώνεται η ημερομηνία διεξαγωγής της, ώστε να δοθεί χρονικό περιθώριο στα εμπλεκόμενα μέρη να επιχειρήσουν να επιλύσουν τη διαφορά.
 
Σε δήλωσή του, ο  Επαρχιακός Γραμματέας του Σωματείου Μεταφορών της ΣΕΚ Λεμεσού, Γιάννης Τσουρής, ανέφερε πως "μετά από τέσσερα χρόνια παραχωρήσεων από πλευράς των οδηγών, μέσα από μνημόνια συμφωνίας, τώρα οι οδηγοί - ως ήταν και το δικαίωμά τους -  ζητούν την επαναφορά στην προηγούμενη Συλλογική Σύμβαση, αφού αυτά τα μνημόνια έχουν λήξει από τις 31 Δεκεμβρίου 2017".
 
Διαμήνυσε δε πως "ως Συντεχνίες έχουμε πάντα ανοικτή την πόρτα του διαλόγου και πιστεύουμε ότι μέσα από το διάλογο πρέπει να λύνονται τα προβλήματα, αλλά όταν η εργοδοτική πλευρά αγνοεί εδώ και τόσους μήνες τις επιστολές και τις υπενθυμίσεις που κάναμε για τη λήξη αυτής της συμφωνίας, στην ουσία δεν μας άφηνε καμία άλλη επιλογή".
 
Ερωτηθείς σχετικά, ο κ.Τσουρής ανέφερε πως παρά τις διαβουλεύσεις που έγιναν την περασμένη εβδομάδα, δεν υπήρξε οποιοδήποτε θετικό αποτέλεσμα.
 
Εξάλλου ο Επαρχιακός Γραμματέας των Μεταφορέων της ΠΕΟ Λεμεσού, Χρίστος Χριστοφή, είπε πως "η εταιρεία είπε ότι το κράτος μειώνει το κόστος ανά χιλιόμετρο της, οπότε η εταιρεία δεν έχει τα λεφτά να υλοποιήσει τη Συλλογική Σύμβαση που είχαμε το 2013", με αποτέλεσμα οι οδηγοί να υποχρεωθούν να προχωρήσουν σε παραχωρήσεις.
 
Παρά τις υποχωρήσεις που έγιναν τότε από τους οδηγούς, συνέχισε, σήμερα που θα έπρεπε να εφαρμοστεί η Συλλογική Σύμβαση του 2013, η εταιρεία εκφράζει αδυναμία να το πράξει, λέγοντας πως περιμένει από το Υπουργείο Μεταφορών να υλοποιήσει τις οικονομικές υποχρεώσεις του "και το πράγμα να συνεχίζεται και να μην έχει τελειωμό".
 
Οι δυο συντεχνιακοί εξέφρασαν τις απολογίες τους προς το επιβατικό κοινό και σημείωσαν πως, μέχρι την ανακοίνωση της ημερομηνίας διεξαγωγής της 48ωρης απεργίας, υπάρχει χρόνος να επιλυθεί το ζήτημα, αρκεί να υπάρχει καλή θέληση από τα εμπλεκόμενα μέρη.
 
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Όταν ο ρόλος συναντά την προσωπικότητα
Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού IN Business... Κυπριακή βιομηχανία: Ηοld the line
Matt Murphie: Ένα φυσικό κινηματογραφικό στούντιο η Κύπρος-Η κάθοδος και τα πλάνα της Copper Island για το νησί
Taste Cyprus 2025 by Mare Resorts: Η γευστική εμπειρία του καλοκαιριού συνεχίζεται-Δείτε πού και πότε
ΟΕΒ: Δυσανάλογο μέτρο με απρόβλεπτες συνέπειες για την αλυσίδα εφοδιασμού η απεργία μεταφορέων Α’
Εναρκτήρια εκδήλωση του Ερευνητικού Κέντρου Μνημοσύνη από την έδρα UNESCO του ΤΕΠΑΚ
Όλες οι λεπτομέρειες του νομοσχεδίου για τον έλεγχο των άμεσων ξένων επενδύσεων-«Σταθερό θεσμικό περιβάλλον»
Με πυξίδα τη βιωσιμότητα το ΙΝΓΚ πρωτοπορεί για τρίτη χρονιά-Διάκριση στα Παγκύπρια Περιβαλλοντικά Βραβεία
Βιωματικό εργαστήριο για τη μεταγεννητική περίοδο στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος
Η ΟΜΟΝΟΙΑ πιστοποιήθηκε με το ISO 37001 κατά της δωροδοκίας της και διαφθοράς