Το deal Neymar που θέτει εν αμφιβόλω το FFP

Φιγούραρε στα πρωτοσέλιδα των διεθνών αθλητικών και οικονομικών εντύπων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού η μεταγραφή με το υπέρογκο ποσό των €222 εκατ. του Βραζιλιάνου άσου Neymar Jr. στην Paris Saint Germain (PSG), ενισχύοντας τους ψιθύρους για το μέλλον των οικονομικών υποχρεώσεων των ποδοσφαιρικών συλλόγων και θέτοντας εν αμφιβόλω τους κανονισμούς Financial Fair Play (FFP) της UEFA που στόχο έχουν να διασφαλίσουν ότι οι μεταγραφές τέτοιου μεγέθους είναι οικονομικά εφικτές για τα ποδοσφαιρικά σωματεία αλλά και δίκαιες.

Μάλιστα για την υλοποίηση της μεταγραφής, όπως αναφέρει σε άρθρο του Χρίστου Αντωνίου (FCA, BA, Chairman, ICPAC Larnaca-Famagusta Coordinating Committee; Member, ICPAC Educational Committee) στο περιοδικό Accountancy Cyprus, οι εκπρόσωποι της PSG επισκέφθηκαν προσωπικά τα γραφεία του FC Barcelona και κατέβαλαν το ποσό των €222 εκατομμυρίων εξ ονόματος του παίκτη ώστε να λυθεί το συμβόλαιο του με την ισπανική ομάδα.
 
Διαβάστε ακόμα:

Η αμοιβή ρεκόρ έχει στρέψει την προσοχή όλων στη νομιμότητα της εν λόγω ενέργειας, ενώ τίθενται υπό αμφισβήτηση οι κανονισμοί που θεσπίστηκαν πρόσφατα σχετικά με τον ισορροπημένο ανταγωνισμό μεταξύ των ποδοσφαιρικών σωματείων μέσω του υφιστάμενου ελέγχου των συναλλαγών, των διαφανών οικονομικών καταστάσεων που συνδέονται με τις μεταγραφές και τις εξαγορές.
 
Διαβάστε ακόμα: Hermes Airports: Η ανοδική πορεία συνεχίζεται
 
Οι κανονισμοί FPP
Όπως σημειώνει στο άρθρο του ο κ. Αντωνίιου, η UEFA θεωρεί ότι οι κανονισμοί της FFP αποτελούν βασικό μηχανισμό διακυβέρνησης, οι οποίοι στοχεύουν να διασφαλίσουν ότι η χρηματοπιστωτική σταθερότητα των ευρωπαϊκών ποδοσφαιρικών συλλόγων τίθεται πάντα υπόψη μέσω της διατήρησης της βιωσιμότητας και της ανάκτησης κόστους. Πιο συγκεκριμένα, το FFP είναι η συνεχής παρακολούθηση των συλλόγων έναντι των απαιτήσεων για ισοσκελισμένες οικονομικές καταστάσεις για περίοδο τριών ετών, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν ξοδεύουν επανειλημμένα περισσότερα από τα εισοδήματά τους. Υπάρχει μόνο μία εξαίρεση από αυτόν τον κανόνα, ο οποίος επιτρέπει στους συλλόγους να δαπανούν έως και 5 εκατομμύρια ευρώ περισσότερο από ό, τι κερδίζουν σε κάθε «περίοδο αξιολόγησης» (ανά τριετία) και να καταγράφουν ζημίες έως και 30 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, η πρακτική αυτή γίνεται αποδεκτή μόνο εάν οι ζημίες αυτές καλύπτονται εξ ολοκλήρου με άμεση πληρωμή από τον ιδιοκτήτη ή  από άλλο συνδεδεμένο μέρος. Εξάλλου, εκτός από τους κανονισμούς του FFP, οι μισθοί δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 70% των εισοδημάτων ενός συλλόγου. Μελετώντας τα οικονομικά δεδομένα της PSG, όλα φαίνονται ρόδινα - αλλά μόνο με την πρώτη ματιά. Το 2016, το 54% των εσόδων του PSG δαπανήθηκε για τους μισθούς των παικτών και ακόμη και με τον κολοσσιαίο ακαθάριστο μισθό του Neymar, οι μισθολογικές δαπάνες της PSG εξακολουθούν να αποτελούν μόνο το 68,5% των εισοδημάτων της, γεγονός που σημαίνει ότι δεν παραβιάζουν τις απαιτήσεις του FFP.
 
Διαβάστε ακόμα: Τι θα κάνει η Logicom το ακίνητο στην είσοδο της Λευκωσίας
 
Οι οικονομικές λεπτομέρειες της μεταγραφής
Μια λεπτομερέστερη ανάλυση της υπόθεσης Neymar, σημειώνει ο κ. Αντωνίου, αποδεικνύει ότι η PSG όχι μόνο είχε ανταποκριθεί στη ρήτρα του συμβολαίου Neymar για εξαγορά έναντι του ποσού των € 222 εκατ., αλλά επιπλέον οι δύο πλευρές υπέγραψαν συμβόλαιο πενταετούς διάρκειας με ετήσιο καθαρό μισθό €30 εκατ. και η PSG κατέβαλε επιπρόσθετα €40 εκατ. ως προμήθειες στον πατέρα και ατζέντη του Neymar. Ως αποτέλεσμα, ανεξάρτητα από το κέρδος της PSG το 2016 (€10 εκατ.), τα ετήσια έξοδα της αυξήθηκαν κατά περίπου €124 εκατ. (συμπεριλαμβανομένων των ακαθάριστων αποδοχών του Neymar και της απόσβεσης του τέλους μεταγραφής ύψους € 44,4 εκατ.). Έτσι, η κατοχή του Neymar στα βιβλία τους μπορεί να μην είναι προς το βιώσιμο οικονομικό τους πλεονέκτημα. Ωστόσο, η PSG πιστεύει ότι είναι οι υπέρογκες δαπάνες μπορούν να αντισταθμιστούν με το μπουστάρισμα των πωλήσεων που προκάλεσε η αγορά ενός εκ των πιο εμπορικών ποδοσφαιριστών του κόσμου.

Επιπλέον, συμφωνήθηκε ότι, παρά το γεγονός ότι η PSG κατέβαλε τη ρήτρα εξαγοράς της Neymar σε μια πληρωμή, ο σύλλογος θα μπορούσε να κατανείμει το παραπάνω ποσό για λογιστικούς σκοπούς κατά τη διάρκεια της σύμβασής του, δηλαδή για πέντε συναπτά έτη. Ως αποτέλεσμα, τα τέλη μεταβίβασης θα μπορούσαν να εμφανίζονται ως κόστος €44,4 εκατ. στους ετήσιους λογαριασμούς για τα επόμενα πέντε έτη. Εάν όντως αυτό ευσταθεί, τότε η PSG θα προσπαθήσει να αντλήσει επαρκή έσοδα για να μειώσει τις οικονομικές επιπτώσεις της μεταφοράς Neymar και, κατά συνέπεια, να ελαχιστοποιήσει τον χρηματοοικονομικό κίνδυνο και να παραμείνει εντός των πλαισίων των κανονισμών του  FFP.
 
Δεν αποτελεί έκπληξη ότι η εν λόγω μεταγραφή και τα υπέρογκα ποσό που έδωσε η PSG προκάλεσαν την αντίδραση άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών ποδοσφαιρικών σωματείων που επικαλέστηκαν το FFP, ενώ την ίδια ώρα ξεκίνησε ένας διάλογος για την συμμόρφωση των σωματείων προς τους εν λόγω κανονισμούς. Οι σχολιαστές, σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, άρχισαν να αμφισβητούν τη δύναμη των βασικών πολιτικών FFP και των κατευθυντήριων γραμμών που διατυπώθηκαν από την Εκτελεστική Επιτροπή της UEFA τον Σεπτέμβριο 2009.

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού GOLD: The 12th Invest Cyprus International Investment Awards
Bege: Ο νέος γαστρονομικός προορισμός του St Raphael Resort & Marina
«Να μην χρειαστεί να διακόψουμε την σύμβαση...»Ψάχνουν φως στο τούνελ του δρόμου Πάφου-Πόλεως Χρυσοχούς
Το σκληρό μέτρο που αποφεύγεται και πώς θα παρακολουθούνται οι μισθοί στην οικοδομική βιομηχανία
Ε.Ε.: Χαλλούμι ΠΟΠ και αύξηση εμπορίου μέσω Πράσινης Γραμμής στις προσπάθειες προετοιμασίας της επανένωσης
Ικανοποίηση συντεχνιών για συμφωνία πλαίσιο και αυξήσεις στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα
Τι προνοεί η μεσολαβητική πρόταση Παναγιώτου για την οικοδομική βιομηχανία-Αναμένει απαντήσεις μέχρι την Τετάρτη
Δεν πιάνουν τα αεροδρόμια της Κύπρου τα... κενά αέρος λόγω Microsoft-Πιθανές καθυστερήσεις αφίξεων
Στα χέρια των κοινωνικών εταίρων η μεσολαβητική πρόταση Παναγιώτου για την οικοδομική βιομηχανία
Απαντά στις ανησυχίες για τις αυξήσεις στο δημόσιο το Υπ. Οικονομικών-Στόχος η βιωσιμότητα του κρατικού μισθολογίου