Ξοδεύουμε περισσότερα σε εστιατόρια και ξενοδοχεία παρά σε τρόφιμα

Το 13,7% του συνολικού προϋπολογισμού τους ξόδεψαν το 2017 τα νοικοκυριά της Κύπρου για τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά, με το ποσοστό αυτό να είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον μέσο όρο της ΕΕ, στην οποία δαπανείται το 12,2% για φαγητό και μη αλκοολούχα.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Eurostat, σε απόλυτους αριθμούς το ποσό αγγίζει τα €2,05 δισ. από τα σχεδόν €15 δισ. που ξόδεψαν συνολικά τα νοικοκυριά της Κύπρου το 2017.

Το αντίστοιχο ποσοστό δαπάνης για τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά στα κράτη μέλη της Ευρωζώνης είναι 12,5%. 

Το 17,5% σε εστιατόρια και ξενοδοχεία
Αξίζει να αναφερθεί ότι το 17,5% ή €2,61 δισ. από τον προϋπολογισμό των νοικοκυριών της Κύπρου διοχετεύεται σε εστιατόρια και ξενοδοχεία, ποσοστό περίπου διπλάσιο από τον μέσο όρο της ΕΕ (8,8%) και της ζώνης του ευρώ (9,1%).
 
Τα κυπριακά νοικοκυριά ξοδεύουν το 15,4% των χρημάτων τους (€2,3 δισ.) για στέγαση, νερό και ηλεκτρισμό έναντι 24,2% στην ΕΕ και 23,7% στην Ευρωζώνη.
 

Σε διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες δαπάνησαν το 2017 το 9,1% του προϋπολογισμού τους ή €1,36 δισ. τα νοικοκυριά στην Κύπρο, ενώ το 6% ή €900,1 εκατ. αφορούσε έξοδα για αναψυχή και πολιτισμό.

Το 5,6% σε αλκοόλ, καπνό και φάρμακα
Για αλκοολούχα ποτά, καπνό και φάρμακα ξόδεψαν το 5,6%  των χρημάτων τους ή €833,9 εκατ. την περσινή χρονιά, ενώ 4,9% ήταν η δαπάνη τους για την υγεία (€735,6 εκατ.) και 4,8% (€721,2 εκατ.) για ρούχα και είδη υπόδησης.

Εξάλλου, οι δαπάνες των νοικοκυριών της Κύπρου για έπιπλα και οικιακό εξοπλισμό έφτασαν το 4,4% ή €653 εκατ., για επικοινωνίες το 3% (€452 εκατ.) και για εκπαίδευση το 2,6% (€393,9 εκατ.).

Στα κράτη μέλη που δαπανούν τα περισσότερα για τρόφιμα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά συμπεριλαμβάνονται η Ρουμανία (27,8%), η Λιθουανία (21,6%) και η Εσθονία (20,3%).

Από την άλλη, σε τέσσερα κράτη μέλη της ΕΕ τα ποσοστά για τις εν λόγω δαπάνες ήταν κάτω από 10%, δηλαδή η Αυστρία (9,9%), η Ιρλανδία (9,2%), το Λουξεμβούργο (8,9%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (8,2%).

Δειτε Επισης

Μ. Παναγιώτου: Μεγάλη η ψαλίδα μεταξύ παραγωγού και τελικών τιμών στον καταναλωτή
Η Σκλαβενίτης Κύπρου δίπλα στο προσωπικό της με ωφελήματα και παροχές
Τι... βγάζει το «e-κοφίνι»-Οι τιμές των οπωροκηπτευτικών στα σημεία λιανικής πώλησης
Ξεκίνησε το «e-κοφίνι»-Πού μπορείτε να το βρείτε και πώς να το αξιοποιήσετε
Της τελευταίας στιγμής για τα πασχαλινά τους ψώνια οι Κύπριοι-Πότε η κορύφωση της κίνησης στις υπεραγορές
Ζεσταίνεται η αγορά ενόψει Πάσχα-Η μάχη των προσφορών και το αδιαχώρητο στις υπεραγορές
Στοχευμένοι έλεγχοι Προστασίας Καταναλωτή σε καταστήματα πώλησης επίπλων
Kiabi: Ετοιμάζει κάθοδο στη Λευκωσία και μεγάλο άνοιγμα στο Mall of Engomi
Μειωμένες οι συνολικές πωλήσεις πετρελαιοειδών-Μικρή άνοδος στην αμόλυβδη βενζίνη
Ξάνθος Σαρρής: Η επέκταση της ΕΥΡΗΚΑ και η επόμενη γενιά