Πώς επηρεάζουν την αγορά αυτοκινήτων οι νέες νομοθεσίες
07:36 - 18 Δεκεμβρίου 2018
Θετικές επιπτώσεις στην αγορά αυτοκίνητων από τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση με στόχο την αντιμετώπιση των ραγδαία αυξημένων ποσοστών ρύπων αναμένουν οι παράγοντες της αγοράς, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι θα εντυπωθούν στη συνείδηση των καταναλωτών τόσο οι οικονομικές όσο και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκύπτουν από τη χρήση ρυπογόνων οχημάτων.
Ο ρυπαίνων πληρώνει
Την ίδια ώρα, αναμένεται να περιοριστεί η άναρχη εισαγωγή ιδιαίτερα ρυπογόνων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τα οποία δεν πληρούν τους κανονισμούς της ΕΕ, καθώς όσοι ρυπαίνουν, θα πληρώνουν περισσότερο.
Η κατάργηση των φόρων κατανάλωσης αναμένεται να αποτελέσει κίνητρο για την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων από τους καταναλωτές. Από την άλλη, το νέο σύστημα καθορισμού τελών κυκλοφορίας, με βάση τις εκπομπές ρύπων και τον κυβισμό των οχημάτων, αποτελεί αντικίνητρο για τους αγοραστές για την αγορά παλαιάς τεχνολογίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Διαβάστε ακόμα: Ο Αντρέας Μουζουρίδης στον Όμιλο Φώτος Φωτιάδης
Οι ευρωπαϊκές απαιτήσεις αυξάνονται
Στο αρνητικό ρεκόρ της Κύπρου σε όλη την Ευρώπη όσον αφορά το ποσοστό μεταχειρισμένων οχημάτων αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Δικράν Ουζουνιάν & Σια Λτδ, σημειώνοντας ότι σχεδόν επτά στα δέκα οχήματα που εγγράφονται είναι μεταχειρισμένα, εκ των οποίων μάλιστα τα μισά δεν πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για την ασφάλεια και τους ρύπους.
«Χρόνο με τον χρόνο οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές σε θέματα ρύπων και ασφάλειας αυξάνονται, ενώ προκύπτει περιβαλλοντικό ζήτημα, το οποίο δεν μπορεί να συνεχιστεί, καθώς η Κύπρος θα κληθεί να καταβάλει πρόστιμα μελλοντικά λόγω των αυξημένων ποσοστών ρύπων», επεσήμανε ο Δικράν Α. Ουζουνιάν, χαρακτηρίζοντας θετική τη νέα νομοθεσία για τα οχήματα.
Διαβάστε ακόμα: Από Ιανουάριο ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Πάφου
Πιθανή μικρή αύξηση στα καινούργια οχήματα
Από την πλευρά της η CEO της Unicars Ltd, Χριστιάννα Διογένους τόνισε ότι οι νέες νομοθεσίες που βρίσκονται σε εξέλιξη σκοπό έχουν την προώθηση οχημάτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων, όπως επίσης και να μπουν κάποια περιβαλλοντικά κριτήρια, τα οποία θα περιορίσουν τις ανεξέλεγκτες εισαγωγές γερασμένων οχημάτων που δεν ανταποκρίνονται, ούτε στις τελευταίες τεχνολογίες αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων, ούτε και σε θέματα ασφάλειας.
«Με τα πιο πάνω, το κράτος στοχεύει στη μείωση των τοπικών ρύπων προς όφελος της υγείας των πολιτών, αλλά και για να αποφύγει ποινές που επιβάλλονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αφορούν την μη επίτευξη των στόχων μείωσης των ρύπων, που κατά κύριο λόγο προέρχονται από τις μεταφορές», σημείωσε σχετικά στο InBusinessNews.
«Εάν τελικά εγκριθούν τα νέα νομοσχέδια ως έχουν, ευελπιστούμε ότι θα υπάρξει μερική διόρθωση στην αγορά, με τον κόσμο να στρέφεται σε αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας με χαμηλές εκπομπές ρύπων τα οποία ταυτόχρονα θα παρέχουν και περισσότερη παθητική και ενεργητική ασφάλεια και θα είναι και γενικότερα πιο οικονομικά», επεσήμανε η. Διογένους, εξηγώντας ότι αυτό πιθανόν να φέρει μία μικρή αύξηση στην αγορά καινούργιων οχημάτων.
Ελεύθερος ο καταναλωτής να επιλέξει
Καμία δραματική αλλαγή στους αριθμούς της αγοράς αυτοκινήτου δεν αναμένει από την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης ο διευθύνων σύμβουλος της Cyprus Import Corporation Ltd, Αλέξης Άννινος, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι τουλάχιστον θα αφαιρέσει ένα σημαντικό τεχνητό κίνητρο υπέρ της αγοράς εισαγόμενου μεταχειρισμένου αντί καινούργιου ή ήδη εγγεγραμμένου στη Δημοκρατία μεταχειρισμένου.
«Με την κατάργηση του φόρου ο καταναλωτής θα μπορεί ελεύθερα να αποφασίζει τι αυτοκίνητο να αγοράσει χωρίς να τιμωρείται φορολογικά περισσότερο ή λιγότερο για τη προτίμηση του», ανέφερε ο κ. Άννινος.
Αντικίνητρο για παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα
Στο ίδιος μήκος κύματος ο director της Geo Pavlides Automotive Ltd, Μιχάλης Παυλίδης ανέφερε ότι ο μηδενισμός των φόρων κατανάλωσης θα διευκολύνει τους αγοραστές κάνοντας τα καινούργια αυτοκίνητα πιο προσιτά, επισημαίνοντας παράλληλα ότι το σύστημα τελών κυκλοφορίας θα αποτελεί αντικίνητρο για τους αγοραστές για την αγορά παλαιάς τεχνολογίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
«Τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση είναι στη σωστή κατεύθυνση, γιατί θα συμβάλουν ώστε ο κυπριακός στόλος αυτοκινήτων να ανανεωθεί με αυτοκίνητα ασφαλέστερα και φιλικότερα στο περιβάλλον», τόνισε ο κ. Παυλίδης.
Όφελος για τα καινούργια
Από την πλευρά του ο CEO της CTC Automotive Ltd, Γιώργος Σ. Κοζάκος επεσήμανε ότι η κατάργηση του φόρου κατανάλωσης, παρόλο που τα πλείστα καινούργια αυτοκίνητα έχουν μηδενικό συντελεστή φόρου λόγω του ότι εκπέμπουν χαμηλές εκπομπές ρύπων, διοξειδίου του άνθρακα, θα έχει θετικό αντίκτυπο στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων.
Μεγαλύτερο όφελος, ωστόσο, αναμένεται να προκύψει για αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και ιδιαίτερα με βενζινοκινητήρες.
Τέλος στην άναρχη εισαγωγή μεταχειρισμένων
Θετικές επιπτώσεις στην αγορά καινούργιων αυτοκινήτων αναμένει επίσης ο managing director της A. Tricomitis Ltd, Σώτος Τρικωμίτης.
«Η άναρχη εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων πολλά από τα οποία είναι ρυπογόνα και ενάντια στους κανονισμούς της ΕΕ θα περιοριστεί, αφού όσοι ρυπαίνουν θα πληρώνουν», είπε σχετικά ο κ. Τρικωμίτης, διαβλέποντας θετική προοπτική στην αγορά σε βάθος χρόνου και ορθολογιστική ανάπτυξη.