Αυξήθηκε στο 86,2% των νοικοκυριών με πρόσβαση στο διαδίκτυο

Κατά το 2018 παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της πρόσβασης στο διαδίκτυο από τα νοικοκυριά όπου το ποσοστό έφτασε στο 86,2% σε σχέση με 79,4% το 2017. (Πίνακας 1) Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, το ποσοστό των νοικοκυριών που διαθέτει προσωπικό υπολογιστή έφθασε το 78,7% το 2018 σε σχέση με 75,9% το 2017. Η αύξηση παρουσιάζεται στο ποσοστό των νοικοκυριών που διαθέτει φορητό υπολογιστή, από 65,0% το 2017 σε 68,5% το 2018. (Πίνακας 1)   
 
Το ποσοστό των νοικοκυριών χωρίς εξαρτώμενα παιδιά που διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή αυξήθηκε από 68,5% το 2017 σε 72,0% το 2018, ενώ το ποσοστό των νοικοκυριών με εξαρτώμενα παιδιά που διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή ανήλθε σε 93,3% το 2018. (Πίνακας 1)  
 
Χρήση Διαδικτύου
Το 83,7% των ατόμων ηλικίας 16-74 είναι συχνοί χρήστες του διαδικτύου αφού το χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Σχεδόν όλα τα άτομα ηλικίας 16 – 24 (99,3%)  χρησιμοποιούν το διαδίκτυο μία φορά την εβδομάδα. Το ποσοστό αυτό μειώνεται σημαντικά με την αύξηση της ηλικίας, το οποίο όμως στα άτομα ηλικίας 65 – 74 η χρήση του Διαδικτύου έχει αυξηθεί στο 37,5% το 2018 σε σχέση με 33,9% το 2017. Τα άτομα με υψηλό επίπεδο μόρφωσης χρησιμοποιούν το διαδίκτυο συχνότερα (97,3%) από τα άτομα  με χαμηλό επίπεδο μόρφωσης (53,8%). (Διάγραμμα 1)
 
  
Η χρήση του διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 έφτασε το 84,4%  ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το 2017 ήταν 80,7%. (Πίνακας 2)
 
Οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο διαδίκτυο είναι οι ακόλουθες: η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (85,1%), η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα (81,7%), η παρακολούθηση βίντεο από υπηρεσίες κοινής χρήσης (80,8%), το τηλεφώνημα μέσω διαδικτύου/τηλεφώνημα με εικόνα (με κάμερα) μέσω Διαδικτύου (74,4%) και η αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την υγεία (67,1%). (Πίνακας 2)
 
Tο 87,5% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 χρησιμοποίησαν κινητό τηλέφωνο ή έξυπνο τηλέφωνο (smart phone) για να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο μακριά από το σπίτι ή την εργασία, ενώ το 16,7% χρησιμοποίησαν το φορητό υπολογιστή (laptop) και το 11,5% υπολογιστή με οθόνη αφής (tablet). (Πίνακας 2)
 
Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 16-74 που πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 ανήλθε στο 23,3% σε σύγκριση  με 24,4% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού χρόνου. (Διάγραμμα 2)
 

Τα κυριότερα προϊόντα ή υπηρεσίες που αγοράστηκαν/παραγγέλθηκαν αφορούσαν τα εξής: είδη ένδυσης και αθλητικά είδη (56,3%), διευθετήσεις για ταξίδια όπως εισιτήρια και ενοικίαση αυτοκινήτου (51,3%) και  διαμονή για διακοπές (46,7%). (Πίνακας 3)
 
Ανάμεσα στα άτομα ηλικίας 16 – 74 που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες κατά την περίοδο Απριλίου 2017 - Μαρτίου 2018 το 82,9% προτιμά πωλητές από χώρες της ΕΕ, 35,8% προτιμά πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο και το 34,6% αγοράζει από ντόπιους Κύπριους πωλητές.  Οι περισσότερες αγορές έγιναν για προιόντα/υπηρεσίες αξίας μεταξύ 100 – 500 ευρώ. (Πίνακας 3)
 

Δειτε Επισης

Η συνδρομή της AWS στα success stories των πελατών της και η απήχηση του cloud στις επιχειρήσεις της Κύπρου
Οι συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας που επιλέγουν οι Κύπριοι-Έρευνα του ΓΕΡΗΕΤ
Ο όρος «ψηφιακή πολιτότητα» και η «Σύνοδος για την Συμμετοχική Ψηφιακή Πολιτότητα»
PLATX: Μνημόνιο συνεργασίας με e& Egypt-Πού θα εστιάσει και τι υπογραμμίζει η συγκεκριμένη κίνηση
Το IN Business TV στο μεγάλο τεχνολογικό γεγονός Huawei Connect 2024 στο Παρίσι (video & pics)
AWS: Οι δυνατότητες του cloud, η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη και η επένδυση μεγατόνων στις ΑΠΕ
Human Centric: Αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης σε καινοτόμα προγράμματα κατάρτισης
Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Στις εγκαταστάσεις της Dynamic Works ο Επικεφαλής Επιστήμονας
Primetel Business Networking Event: Ο έμπιστος συνεργάτης της σύγχρονης κυπριακής επιχείρησης (video)