If you want to go far, go together
14:38 - 02 Νοεμβρίου 2018
Έντονοι ρυθμοί και δεδομένα αλλάζουν σ’ ένα κόσμο που δεν προλαβαίνεις να φτάσεις, αν αποφασίσεις να τρέξεις μόνος. Στην περίπτωση της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics, συνέργειες, αυτοματοποίηση και ψηφιοποίηση είναι οι λέξεις - κλειδιά της στρατηγικής, στην οποία πρέπει ο επιχειρηματίας να επενδύσει, εφόσον θέλει να συμβαδίζει με τις εξελίξεις, όπως επεσήμανε και ο director - συμβουλευτικές υπηρεσίες της ΕΥ Κύπρου- Σάκης Μωυσέως.
O τομέας των logistics επεκτείνεται διαρκώς, καθώς ο παγκόσμιος πληθυσμός αναμένεται να αυξηθεί από 7.4 δισ. σε 10.6 δισ. μέχρι το 2050, ενώ ο όγκος των εμπορευμάτων που διακινούνται προβλέπεται ότι θα τετραπλασιαστεί, σύμφωνα με τον κ. Μωυσέως. «Παράγοντες που συμβάλλουν σ’ αυτό το φαινόμενο είναι η αστικοποίηση, η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος, η διείσδυση του διαδικτύου και η εύκολη πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες. Την ίδια ώρα, ο σύγχρονος καταναλωτής είναι απαιτητικός, έχοντας δεδομένη τη βέλτιστη παροχή ποιότητας, τη γρήγορη παράδοση, την άριστη εξυπηρέτηση και ικανοποίηση», είπε. Και πρόσθεσε: «Ως εκ τούτου και ενόψει αυξημένου ανταγωνισμού στο εμπόριο, οι εμπλεκόμενοι σε μια εφοδιαστική αλυσίδα -λιανέμποροι, αντιπρόσωποι, 3PL, 4PL, παραγωγοί και προμηθευτές - επενδύουν στην τεχνολογία, αφενός για αυτοματοποίηση πολλών κέντρων διανομής, μέσω της υλοποίησης ρομποτικών αποθηκών και άλλων ρομποτικών λύσεων και αφετέρου στην ψηφιοποίηση».
Συνέργειες
Σύμφωνα με μια αφρικανική παροιμία, if you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. Αν θέλει, λοιπόν, κανείς να προλάβει τις εξελίξεις, δεν πρέπει να τρέχει μόνος, ειδικά στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics: «Kάθε επιχείρηση πρέπει να αντιληφθεί πόσο σημαντικό είναι να έχει στρατηγικούς συνεργάτες, οι οποίοι θα βοηθήσουν ώστε να μειωθεί το κόστος της, καθώς θα μένει συγκεντρωμένη στις βασικές της ικανότητες (core competencies), με τελικό στόχο να εξυπηρετεί καλύτερα τον πελάτη. Θα πρέπει να επισημάνω ότι αρκετές κυπριακές επιχειρήσεις το έχουν αντιληφθεί αυτό και πλέον βλέπουμε αρκετές συνεργασίες ειδικά στα logistics».
3PL Ή εντός;
Η επιλογή μιας εταιρείας για αποκέντρωση των δραστηριοτήτων logistics, μέσω outsourcing σε πάροχο υπηρεσιών 3PL, μπορεί να της χαρίσει διάφορα πλεονεκτήματα, όπως, βέλτιστη ευελιξία, μείωση δαπανών, καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών και κυρίως περισσότερη εστίαση των ανθρώπινων, υλικών, άυλων, οικονομικών και τεχνολογικών πόρων στις στρατηγικές της δραστηριότητες, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις επιταχυνόμενες αλλαγές της αγοράς. «Εντούτοις, η αποκέντρωση εμπεριέχει πιθανούς κινδύνους, λόγω στέρησης της τεχνογνωσίας από την εταιρεία, αλλά και εξαιτίας της εξάρτησης από τρίτους», σημείωσε και τόνισε πως «για επιχειρήσεις που σκέφτονται να αναθέσουν όλες ή ένα μέρος των δραστηριοτήτων logistics σε 3PL, ένα απαραίτητο πρώτο βήμα για μια βιώσιμη συνεργασία είναι η καταγραφή των κριτηρίων τους για συνεργασία και ακολούθως η σωστή έρευνα για εντοπισμό υποψήφιων συνεργατών που τα πληρούν».
Επενδύσεις
Οι κυπριακές εταιρείες διανομής και παραγωγής επενδύουν σήμερα περισσότερο από ποτέ σε τεχνολογία, η οποία βελτιώνει τις προσφερόμενες από μέρους τους υπηρεσίες. «Οι τάσεις που βλέπουμε αυτή την περίοδο είναι οι επενδύσεις σε συστήματα ERP, WMS και BI (business intelligent), αλλά ακόμα απέχουμε από τις τεχνολογικές λύσεις που εφαρμόζονται στο εξωτερικό», επεσήμανε ο κ. Μωυσέως.
Green logistics
Πραγματικότητα και αναπόφευκτο γεγονός στη σύγχρονη εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί σήμερα η χρήση ενέργειας και η δημιουργία αποβλήτων σε αρκετά μεγάλο βαθμό, κάτι που συμβάλλει, μεταξύ άλλων, στο αυξημένο αποτύπωμα άνθρακα.
Τα green ή οικολογικά logistics έχουν ως απώτερο σκοπό την ανάπτυξη συνείδησης και υπευθυνότητας, ανάμεσα σε πολίτες και εταιρείες, για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της μεταφοράς εμπορευμάτων και ως εκ τούτου συμβάλλουν στις προσπάθειες για τη μείωσή τους. Την ίδια ώρα, «πέρα από το περιβαλλοντικό όφελος και τη συνεισφορά στην κυκλική οικονομία, τα green logistics εργάζονται για τον κύριο στόχο μιας επιχείρησης, που είναι η μείωση των δαπανών», ανέφερε ο ίδιος, τονίζοντας ότι η όλη φιλοσοφία και πρακτική χρησιμοποιούνται συχνά και ως εργαλείο μάρκετινγκ για την προβολή μιας ευαισθητοποιημένης σχετικά εταιρείας, που προσφέρει υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών. Και καταλήγοντας πρόσθεσε: «Η ανάπτυξή τους έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στην αύξηση της αποδοτικότητας των υπηρεσιών logistics μέσω καινοτόμων λύσεων, όπως είναι τα οικολογικά φορτηγά, ο συνδυασμός μεταφορικών μέσων (intermodal transport) και η μεταφορά με πλήρες φορτίο φορτηγών (full truck load), αντί με μερικό ή ελάχιστο (partial truck load or less than truck load)».
Αυτή την περίοδο επικρατεί η τάση για επενδύσεις σε προηγμένα συστήματα logistics, αλλά ακόμα απέχουμε από τις τεχνολογικές λύσεις που εφαρμόζονται στο εξωτερικό
12ο Συνέδριο και Έκθεση Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Logistics
Πέμπτη 25 Οκτωβρίου, Συνεδριακό Κέντρο Φιλοξενία, Λευκωσία
Οργανωτές: ΕΥ & ΙΜΗ
Χορηγοί Επικοινωνίας: Περιοδικό ΙΝ Βusiness, περιοδικό Gold, REPORTER
Χορηγοί/Εκθέτες (μέχρι στιγμής): APK Garage, Christoudias Logistics, Demetriades Handling, Delevant, G.A.P. Vassilopoulos Group, Gloria Jean’s Coffees, Ελληνική Τράπεζα, ΙMR/University of Nicosia™, Kronos Express, Mantis (Cyprus), Michael Automatives, MTN, Phil. Andreou Public, Priority, Salamis, SAP, Shoham (Cyprus), TOYOTA, Uniplant.
Για περισσότερες πληροφορίες, κόστος συμμετοχής και εγγραφές επικοινωνήστε με την ΙΜΗ στο τηλέφωνο: 22505555,
φαξ: 22679820,
ιστοσελίδα: www.imhbusiness.com και
O τομέας των logistics επεκτείνεται διαρκώς, καθώς ο παγκόσμιος πληθυσμός αναμένεται να αυξηθεί από 7.4 δισ. σε 10.6 δισ. μέχρι το 2050, ενώ ο όγκος των εμπορευμάτων που διακινούνται προβλέπεται ότι θα τετραπλασιαστεί, σύμφωνα με τον κ. Μωυσέως. «Παράγοντες που συμβάλλουν σ’ αυτό το φαινόμενο είναι η αστικοποίηση, η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος, η διείσδυση του διαδικτύου και η εύκολη πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες. Την ίδια ώρα, ο σύγχρονος καταναλωτής είναι απαιτητικός, έχοντας δεδομένη τη βέλτιστη παροχή ποιότητας, τη γρήγορη παράδοση, την άριστη εξυπηρέτηση και ικανοποίηση», είπε. Και πρόσθεσε: «Ως εκ τούτου και ενόψει αυξημένου ανταγωνισμού στο εμπόριο, οι εμπλεκόμενοι σε μια εφοδιαστική αλυσίδα -λιανέμποροι, αντιπρόσωποι, 3PL, 4PL, παραγωγοί και προμηθευτές - επενδύουν στην τεχνολογία, αφενός για αυτοματοποίηση πολλών κέντρων διανομής, μέσω της υλοποίησης ρομποτικών αποθηκών και άλλων ρομποτικών λύσεων και αφετέρου στην ψηφιοποίηση».
Συνέργειες
Σύμφωνα με μια αφρικανική παροιμία, if you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. Αν θέλει, λοιπόν, κανείς να προλάβει τις εξελίξεις, δεν πρέπει να τρέχει μόνος, ειδικά στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics: «Kάθε επιχείρηση πρέπει να αντιληφθεί πόσο σημαντικό είναι να έχει στρατηγικούς συνεργάτες, οι οποίοι θα βοηθήσουν ώστε να μειωθεί το κόστος της, καθώς θα μένει συγκεντρωμένη στις βασικές της ικανότητες (core competencies), με τελικό στόχο να εξυπηρετεί καλύτερα τον πελάτη. Θα πρέπει να επισημάνω ότι αρκετές κυπριακές επιχειρήσεις το έχουν αντιληφθεί αυτό και πλέον βλέπουμε αρκετές συνεργασίες ειδικά στα logistics».
3PL Ή εντός;
Η επιλογή μιας εταιρείας για αποκέντρωση των δραστηριοτήτων logistics, μέσω outsourcing σε πάροχο υπηρεσιών 3PL, μπορεί να της χαρίσει διάφορα πλεονεκτήματα, όπως, βέλτιστη ευελιξία, μείωση δαπανών, καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών και κυρίως περισσότερη εστίαση των ανθρώπινων, υλικών, άυλων, οικονομικών και τεχνολογικών πόρων στις στρατηγικές της δραστηριότητες, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις επιταχυνόμενες αλλαγές της αγοράς. «Εντούτοις, η αποκέντρωση εμπεριέχει πιθανούς κινδύνους, λόγω στέρησης της τεχνογνωσίας από την εταιρεία, αλλά και εξαιτίας της εξάρτησης από τρίτους», σημείωσε και τόνισε πως «για επιχειρήσεις που σκέφτονται να αναθέσουν όλες ή ένα μέρος των δραστηριοτήτων logistics σε 3PL, ένα απαραίτητο πρώτο βήμα για μια βιώσιμη συνεργασία είναι η καταγραφή των κριτηρίων τους για συνεργασία και ακολούθως η σωστή έρευνα για εντοπισμό υποψήφιων συνεργατών που τα πληρούν».
Επενδύσεις
Οι κυπριακές εταιρείες διανομής και παραγωγής επενδύουν σήμερα περισσότερο από ποτέ σε τεχνολογία, η οποία βελτιώνει τις προσφερόμενες από μέρους τους υπηρεσίες. «Οι τάσεις που βλέπουμε αυτή την περίοδο είναι οι επενδύσεις σε συστήματα ERP, WMS και BI (business intelligent), αλλά ακόμα απέχουμε από τις τεχνολογικές λύσεις που εφαρμόζονται στο εξωτερικό», επεσήμανε ο κ. Μωυσέως.
Green logistics
Πραγματικότητα και αναπόφευκτο γεγονός στη σύγχρονη εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί σήμερα η χρήση ενέργειας και η δημιουργία αποβλήτων σε αρκετά μεγάλο βαθμό, κάτι που συμβάλλει, μεταξύ άλλων, στο αυξημένο αποτύπωμα άνθρακα.
Τα green ή οικολογικά logistics έχουν ως απώτερο σκοπό την ανάπτυξη συνείδησης και υπευθυνότητας, ανάμεσα σε πολίτες και εταιρείες, για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της μεταφοράς εμπορευμάτων και ως εκ τούτου συμβάλλουν στις προσπάθειες για τη μείωσή τους. Την ίδια ώρα, «πέρα από το περιβαλλοντικό όφελος και τη συνεισφορά στην κυκλική οικονομία, τα green logistics εργάζονται για τον κύριο στόχο μιας επιχείρησης, που είναι η μείωση των δαπανών», ανέφερε ο ίδιος, τονίζοντας ότι η όλη φιλοσοφία και πρακτική χρησιμοποιούνται συχνά και ως εργαλείο μάρκετινγκ για την προβολή μιας ευαισθητοποιημένης σχετικά εταιρείας, που προσφέρει υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών. Και καταλήγοντας πρόσθεσε: «Η ανάπτυξή τους έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στην αύξηση της αποδοτικότητας των υπηρεσιών logistics μέσω καινοτόμων λύσεων, όπως είναι τα οικολογικά φορτηγά, ο συνδυασμός μεταφορικών μέσων (intermodal transport) και η μεταφορά με πλήρες φορτίο φορτηγών (full truck load), αντί με μερικό ή ελάχιστο (partial truck load or less than truck load)».
Αυτή την περίοδο επικρατεί η τάση για επενδύσεις σε προηγμένα συστήματα logistics, αλλά ακόμα απέχουμε από τις τεχνολογικές λύσεις που εφαρμόζονται στο εξωτερικό
12ο Συνέδριο και Έκθεση Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Logistics
Πέμπτη 25 Οκτωβρίου, Συνεδριακό Κέντρο Φιλοξενία, Λευκωσία
Οργανωτές: ΕΥ & ΙΜΗ
Χορηγοί Επικοινωνίας: Περιοδικό ΙΝ Βusiness, περιοδικό Gold, REPORTER
Χορηγοί/Εκθέτες (μέχρι στιγμής): APK Garage, Christoudias Logistics, Demetriades Handling, Delevant, G.A.P. Vassilopoulos Group, Gloria Jean’s Coffees, Ελληνική Τράπεζα, ΙMR/University of Nicosia™, Kronos Express, Mantis (Cyprus), Michael Automatives, MTN, Phil. Andreou Public, Priority, Salamis, SAP, Shoham (Cyprus), TOYOTA, Uniplant.
Για περισσότερες πληροφορίες, κόστος συμμετοχής και εγγραφές επικοινωνήστε με την ΙΜΗ στο τηλέφωνο: 22505555,
φαξ: 22679820,
ιστοσελίδα: www.imhbusiness.com και
ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: events@imhbusiness.com.