Επιχειρήσεις στη μάχη αντιμετώπισης της απάτης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές
09:13 - 08 Οκτωβρίου 2018
Στα θετικά πρόσημα της αγοράς που διαρκώς αναπτύσσεται στην ψηφιακή εποχή, είναι η εξέλιξη των μεθόδων ηλεκτρονικών πληρωμών που διευκολύνουν τη ζωή μας και αντιστοίχως, ο βαθμός αποδοχής τους από το κοινό το οποίο ολοένα και περισσότερο τις υιοθετεί στις καθημερινές του συναλλαγές. Αυτά τα επίπεδα εξέλιξης και διάδοσης ανταγωνίζονται ωστόσο και οι τεχνικές που έχουν ως στόχο την ηλεκτρονική απάτη όπως η κλοπή πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας, η αντιγραφή δεδομένων κάρτας (skimming) και το ηλεκτρονικό «ψάρεμα» (phishing).
Επιχειρήσεις και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε παγκόσμιο επίπεδο ενισχύουν τη στρατηγική και τους μηχανισμούς τους για την αποτελεσματικότερη πρόληψη και καταπολέμηση του φαινομένου. Η βελτιστοποίηση των τραπεζικών συστημάτων με την ενσωμάτωση αυτοματοποιημένων διαδικασιών, στόχο έχει τη μεγιστοποίηση της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας, την αποτελεσματική διαχείριση και επίλυση περιστατικών αυξημένης συνθετότητας που προκύπτουν λόγω της χρήσης δόλιων τεχνικών και πάνω απ’ όλα την προστασία των συναλλαγών είτε από επιχειρήσεις ή από ιδιώτες.
Σε αυτήν την κατεύθυνση, η Ε.Ε. θεσμοθετεί αυτή την περίοδο μια σειρά νέων κανόνων για τις ηλεκτρονικές πληρωμές, εκσυγχρονίζοντας το υφιστάμενο πλαίσιο, ώστε να συμπεριλάβει εναλλακτικές λύσεις και υπηρεσίες e-συναλλαγών, τις οποίες εκφράζουν, σε ένα βαθμό, οι εταιρείες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (FinTech). Ταυτόχρονα, να δημιουργεί ένα αυστηρό πλαίσιο ασφαλείας για εταιρείες και καταναλωτές για να εγγυηθεί την προστασία τους από περιστατικά απάτης σε πληρωμές χωρίς μετρητά.
Οι εν λόγω κανόνες εφαρμόζουν την Οδηγία για τις υπηρεσίες πληρωμών, που αναθεωρήθηκε πρόσφατα, η οποία αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών πληρωμών της Ευρώπης, ώστε να συμβαδίζουν με αυτήν την ταχέως εξελισσόμενη αγορά και να συμβάλουν στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου.
Για την αποτελεσματικότερη καταπολέμηση και διαχείριση της ηλεκτρονικής απάτης ωστόσο, πρέπει να υπάρχει μια ολιστική προσέγγιση η οποία αφορά σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και επομένως και τις ίδιες τις επιχειρήσεις.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της κυπριακής direct ασφαλιστικής εταιρείας Gan Direct, η οποία είναι από τις πρώτες επιχειρήσεις στη χώρα μας που υιοθετεί εξ’ ολοκλήρου τον ηλεκτρονικό τρόπο πληρωμών σε όλες τις συναλλαγές, είτε με συνεργάτες ή με πελάτες ασφαλισμένους μέσω του διαδικτυακού ιστοχώρου της JCC Payment Systems.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο Γιώργος Νικολαΐδης, CEO της Gan Direct: “Έχουμε επιλέξει το δρόμο της εξέλιξης και της καινοτομίας. Με επίκεντρο την καλύτερη, ταχύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των πελατών και συνεργατών μας πήραμε την απόφαση να στραφούμε εξ ’ολοκλήρου σε ηλεκτρονικές μεθόδους πληρωμής. H διαδικασία γίνεται μέσω jcc η οποία με τη σειρά της διασφαλίζει την προστασία των δεδομένων και των συναλλαγών. Μέσω ενός μοναδικού αριθμού που αντιστοιχεί σε κάθε πελάτη ή συνεργάτη μας (unique reference number), οι αποπληρωμές γίνονται άμεσα χωρίς περιττές καθυστερήσεις, κάτι που επιβεβαιώνει την εταιρική μας δέσμευση για 24ωρη διευθέτηση απαιτήσεων.
Έχω την πεποίθηση ότι τα επόμενα χρόνια αυτός θα είναι ο δρόμος που θα ακολουθήσουν οι περισσότερες επιχειρήσεις”.
Επιχειρήσεις και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε παγκόσμιο επίπεδο ενισχύουν τη στρατηγική και τους μηχανισμούς τους για την αποτελεσματικότερη πρόληψη και καταπολέμηση του φαινομένου. Η βελτιστοποίηση των τραπεζικών συστημάτων με την ενσωμάτωση αυτοματοποιημένων διαδικασιών, στόχο έχει τη μεγιστοποίηση της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας, την αποτελεσματική διαχείριση και επίλυση περιστατικών αυξημένης συνθετότητας που προκύπτουν λόγω της χρήσης δόλιων τεχνικών και πάνω απ’ όλα την προστασία των συναλλαγών είτε από επιχειρήσεις ή από ιδιώτες.
Σε αυτήν την κατεύθυνση, η Ε.Ε. θεσμοθετεί αυτή την περίοδο μια σειρά νέων κανόνων για τις ηλεκτρονικές πληρωμές, εκσυγχρονίζοντας το υφιστάμενο πλαίσιο, ώστε να συμπεριλάβει εναλλακτικές λύσεις και υπηρεσίες e-συναλλαγών, τις οποίες εκφράζουν, σε ένα βαθμό, οι εταιρείες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (FinTech). Ταυτόχρονα, να δημιουργεί ένα αυστηρό πλαίσιο ασφαλείας για εταιρείες και καταναλωτές για να εγγυηθεί την προστασία τους από περιστατικά απάτης σε πληρωμές χωρίς μετρητά.
Οι εν λόγω κανόνες εφαρμόζουν την Οδηγία για τις υπηρεσίες πληρωμών, που αναθεωρήθηκε πρόσφατα, η οποία αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών πληρωμών της Ευρώπης, ώστε να συμβαδίζουν με αυτήν την ταχέως εξελισσόμενη αγορά και να συμβάλουν στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου.
Για την αποτελεσματικότερη καταπολέμηση και διαχείριση της ηλεκτρονικής απάτης ωστόσο, πρέπει να υπάρχει μια ολιστική προσέγγιση η οποία αφορά σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και επομένως και τις ίδιες τις επιχειρήσεις.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της κυπριακής direct ασφαλιστικής εταιρείας Gan Direct, η οποία είναι από τις πρώτες επιχειρήσεις στη χώρα μας που υιοθετεί εξ’ ολοκλήρου τον ηλεκτρονικό τρόπο πληρωμών σε όλες τις συναλλαγές, είτε με συνεργάτες ή με πελάτες ασφαλισμένους μέσω του διαδικτυακού ιστοχώρου της JCC Payment Systems.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο Γιώργος Νικολαΐδης, CEO της Gan Direct: “Έχουμε επιλέξει το δρόμο της εξέλιξης και της καινοτομίας. Με επίκεντρο την καλύτερη, ταχύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των πελατών και συνεργατών μας πήραμε την απόφαση να στραφούμε εξ ’ολοκλήρου σε ηλεκτρονικές μεθόδους πληρωμής. H διαδικασία γίνεται μέσω jcc η οποία με τη σειρά της διασφαλίζει την προστασία των δεδομένων και των συναλλαγών. Μέσω ενός μοναδικού αριθμού που αντιστοιχεί σε κάθε πελάτη ή συνεργάτη μας (unique reference number), οι αποπληρωμές γίνονται άμεσα χωρίς περιττές καθυστερήσεις, κάτι που επιβεβαιώνει την εταιρική μας δέσμευση για 24ωρη διευθέτηση απαιτήσεων.
Έχω την πεποίθηση ότι τα επόμενα χρόνια αυτός θα είναι ο δρόμος που θα ακολουθήσουν οι περισσότερες επιχειρήσεις”.