Πλοία χωρίς πλήρωμα ετοιμάζουν Rolls-Royce και Intel
09:59 - 17 Οκτωβρίου 2018
Η Rolls-Royce ανακοίνωσε μια νέα συμφωνία με την Intel ως μέρος της αποστολής της κατασκευαστικής εταιρείας να δημιουργήσει πλήρως αυτόματα πλοία. Η εταιρεία (που διαχωρίστηκε από τις μάρκες αυτοκινήτων την ίδια περίοδο) εργάζεται στην τεχνολογία αυτόνομης ναυτιλίας από τις αρχές της δεκαετίας του 2010, και δήλωσε την προηγούμενη χρονιά ότι θέλει να καθέλξει τα πρώτα της ωκεάνια σκάφη χωρίς πλήρωμα μέχρι το 2025. Ως ένα πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, λάνσαρε το «Σύστημα Ευφυούς Ευαισθητοποίησης» για επανδρωμένα σκάφη νωρίτερα φέτος.
Το σύστημα αποτελείται από ένα δίκτυο από κάμερες, ένα σύστημα ανίχνευσης που λειτουργεί ως ραντάρ αλλά χρησιμοποιεί φως από λέιζερ (LIDAR), και ένα ραντάρ. Όλα αυτά επιβλέπονται από ένα κεντρικό πρόγραμμα. Χρησιμοποιώντας αλγόριθμους μηχανικής όρασης, το πρόγραμμα αναζητά εμπόδια, όπως άλλα πλοία, και στέλνει αυτοματοποιημένες ειδοποιήσεις στο πλήρωμα.
Ως μέρος της νέας συμφωνίας με την Intel, η Rols-Royce θα χρησιμοποιεί τις μονάδες δίσκου στερεάς κατάστασης (3D NAND) της εταιρείας για να αποθηκεύει τα δεδομένα από αυτό το δίκτυο και τα τσιπ Intel Xeon για να τα επεξεργάζεται. «Πρόκειται ουσιαστικά για τα μάτια και τα αφτιά του πλοίου», δήλωσε ο διευθυντής της Rolls-Royce για τη νοημοσύνη των πλοίων, Kevin Daffey, στην ιστοσελίδα The Verge. «Σχετίζεται με το επισημαίνει τους κινδύνους σε πραγματικό χρόνο», συμπλήρωσε.
Το «Σύστημα Ευφυούς Ευαισθητοποίησης» μπορεί όχι μόνο να εντοπίσει αλλά και να κατατάξει τα κοντινά πλοία, σε τανκ, εμπορικά ή αναψυχής. Επιτρέπει καλύτερη ορατότητα σε κακές καιρικές συνθήκες με το να συνδυάζει δεδομένα από πολλές πηγές, και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν πλοία κινούνται σε κοντινή απόσταση, όπως όταν προσεγγίζουν προβλήτες. Στην παρούσα φάση το Σύστημα δοκιμάζεται σε διάφορα πλοία, όπως ένα φέριμποτ στην Ιαπωνία.
Εταιρείες μηχανικής και ναυτιλίας εξετάζουν για χρόνια την ιδέα μείωσης ή και εξ ολοκλήρου κατάργησης των πληρωμάτων στα πλοία, και πλέον όπως φαίνεται, έχει έρθει η ώρα αυτό να γίνει πραγματικότητα. Όμως, υπάρχουν σημαντικά προβλήματα μέχρι να υιοθετηθεί το εν λόγω σύστημα από πολλά περισσότερα πλοία. Συγκεκριμένα, ο Daffey δήλωσε ότι ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια είναι η δημιουργία ενός διεθνούς νομικού συστήματος που θα οριοθετεί την χρήση των αυτόνομων πλοίων. «Μέσα στους επόμενους 18 μήνες με δύο χρόνια, θα δούμε τα πρώτα εμπορικά πλοία που θα ελέγχονται από απόσταση. Αλλά θα βρίσκονται σε παράκτια ύδατα έτσι ώστε οι μεμονωμένες χώρες να μπορούν να θέτουν το νομικό πλαίσιο», δήλωσε ο Daffey.
Μπορεί να κάνουμε καιρό μέχρι να επιβιβαστούμε σε ένα αυτόματο πλοίο, αλλά για την Rolls-Royce αυτή η συνεργασία με την Intel θα της δώσει τα μηχανήματα υπολογιστών που χρειάζεται έτσι ώστε να τροφοδοτήσει τα Συστήματα Ευφυούς Ευαισθητοποίησης και έτσι να ξεκινήσει την έκδοση πλήρως αυτόνομων πλοίων. «Αυτό είναι το πρώτο βήμα στο ταξίδι μας», ανέφερε ο Daffey.
ΠΗΓΗ: fortunegreece.com
Το σύστημα αποτελείται από ένα δίκτυο από κάμερες, ένα σύστημα ανίχνευσης που λειτουργεί ως ραντάρ αλλά χρησιμοποιεί φως από λέιζερ (LIDAR), και ένα ραντάρ. Όλα αυτά επιβλέπονται από ένα κεντρικό πρόγραμμα. Χρησιμοποιώντας αλγόριθμους μηχανικής όρασης, το πρόγραμμα αναζητά εμπόδια, όπως άλλα πλοία, και στέλνει αυτοματοποιημένες ειδοποιήσεις στο πλήρωμα.
Ως μέρος της νέας συμφωνίας με την Intel, η Rols-Royce θα χρησιμοποιεί τις μονάδες δίσκου στερεάς κατάστασης (3D NAND) της εταιρείας για να αποθηκεύει τα δεδομένα από αυτό το δίκτυο και τα τσιπ Intel Xeon για να τα επεξεργάζεται. «Πρόκειται ουσιαστικά για τα μάτια και τα αφτιά του πλοίου», δήλωσε ο διευθυντής της Rolls-Royce για τη νοημοσύνη των πλοίων, Kevin Daffey, στην ιστοσελίδα The Verge. «Σχετίζεται με το επισημαίνει τους κινδύνους σε πραγματικό χρόνο», συμπλήρωσε.
Το «Σύστημα Ευφυούς Ευαισθητοποίησης» μπορεί όχι μόνο να εντοπίσει αλλά και να κατατάξει τα κοντινά πλοία, σε τανκ, εμπορικά ή αναψυχής. Επιτρέπει καλύτερη ορατότητα σε κακές καιρικές συνθήκες με το να συνδυάζει δεδομένα από πολλές πηγές, και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν πλοία κινούνται σε κοντινή απόσταση, όπως όταν προσεγγίζουν προβλήτες. Στην παρούσα φάση το Σύστημα δοκιμάζεται σε διάφορα πλοία, όπως ένα φέριμποτ στην Ιαπωνία.
Εταιρείες μηχανικής και ναυτιλίας εξετάζουν για χρόνια την ιδέα μείωσης ή και εξ ολοκλήρου κατάργησης των πληρωμάτων στα πλοία, και πλέον όπως φαίνεται, έχει έρθει η ώρα αυτό να γίνει πραγματικότητα. Όμως, υπάρχουν σημαντικά προβλήματα μέχρι να υιοθετηθεί το εν λόγω σύστημα από πολλά περισσότερα πλοία. Συγκεκριμένα, ο Daffey δήλωσε ότι ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια είναι η δημιουργία ενός διεθνούς νομικού συστήματος που θα οριοθετεί την χρήση των αυτόνομων πλοίων. «Μέσα στους επόμενους 18 μήνες με δύο χρόνια, θα δούμε τα πρώτα εμπορικά πλοία που θα ελέγχονται από απόσταση. Αλλά θα βρίσκονται σε παράκτια ύδατα έτσι ώστε οι μεμονωμένες χώρες να μπορούν να θέτουν το νομικό πλαίσιο», δήλωσε ο Daffey.
Μπορεί να κάνουμε καιρό μέχρι να επιβιβαστούμε σε ένα αυτόματο πλοίο, αλλά για την Rolls-Royce αυτή η συνεργασία με την Intel θα της δώσει τα μηχανήματα υπολογιστών που χρειάζεται έτσι ώστε να τροφοδοτήσει τα Συστήματα Ευφυούς Ευαισθητοποίησης και έτσι να ξεκινήσει την έκδοση πλήρως αυτόνομων πλοίων. «Αυτό είναι το πρώτο βήμα στο ταξίδι μας», ανέφερε ο Daffey.
ΠΗΓΗ: fortunegreece.com