Η&Μ: Έφτασε τα 13 εκατ. πωλήσεις στην Κύπρο
16:23 - 31 Ιανουαρίου 2018

Με έσοδα κοντά στα €10 εκατ έκλεισε το οικονομικό έτος 2017 για το μοναδικό κατάστημα της διεθνούς αλυσίδας H&M στην Κύπρο.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του διεθνούς ομίλου, από την 1η Δεκεμβρίου 2016 μέχρι και την 1η Νοεμβρίου 2017, τα έσοδα από τις πωλήσεις του καταστήματος της εταιρείας στην οδό Λήδρας στη Λευκωσία ανήλθαν στα € 9,8 εκατ (96 εκατ σουηδικές κορόνες).
Αν στο ποσό αυτό προστεθούν και τα έσοδα ύψους €3,5 εκατ, τα οποία καταγράφηκαν από τις 22 Σεπτεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία άνοιξε τις πύλες του το κατάστημα H&M στη Λευκωσία, μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου 2016, είναι φανερό ότι η κυπριακή αγορά έβαλε στα ταμεία της διεθνούς εταιρείας περίπου €13,3 εκατ (130 εκατ. κορώνες).
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι οι εισπράξεις ξεκίνησαν δυναμικά το πρώτο διάστημα λειτουργίας του καταστήματος στην Κύπρο, ωστόσο στη συνέχεια παρουσίασαν σχετική πτώση, η οποία παρουσίαζε αυξομείωση ανά περίοδο.
Πιο αναλυτικά, οι εισπράξεις ξεκίνησαν, όπως προαναφέρθηκε, με €3,5 εκατ. την περίοδο Σεπτεμβρίου –Νοεμβρίου 2016. Το επόμενο τρίμηνο Δεκεμβρίου – Φεβρουαρίου στα ταμεία του Η&Μ στην Κύπρο εισέρευσαν περίπου €2,7 εκατ, ενώ την περίοδο Μαρτίου – Μαΐου το ποσό μειώθηκε στα €2,2 εκατ. Τα έσοδα της περιόδου Ιουνίου – Αυγούστου αγγίζουν τα €2,3, ενώ την περίοδο Σεπτεμβρίου – Νοεμβρίου 2017 σε €2,6 εκατ.
Προβληματισμός για μείωση πωλήσεων διεθνώς
Σε γενικότερο πλαίσιο, η εταιρεία, η οποία αριθμεί συνολικά 4,739 καταστήματα παγκοσμίως, κατέγραψε ετήσια έσοδα της τάξης των €23,7 δις, έναντι €22,8 δις το 2016. Ωστόσο, κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2017, κατέγραψε μείωση στα καθαρά κέρδη της κατά 32%.
Η απώλεια αυτή αποδίδεται στο γεγονός ότι ο όμιλος καθυστέρησε, σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, τη μετάβαση του στις διαδικτυακές πωλήσεις. Παρά το γεγονός ότι το online shop της Η&Μ βρίσκεται πλέον σε λειτουργία, οι αυξανόμενες πωλήσεις στο διαδίκτυο δεν αντισταθμίζουν πλήρως την πτώση των πωλήσεων στα καταστήματα.
«Η βιομηχανία της μόδας αλλάζει ταχύτατα», σημείωσε ο CEO Karl Johan Persson. Οι πωλήσεις, πρόσθεσε, ξεκίνησαν με αργό ρυθμό στο πρώτο τρίμηνο της εταιρείας, με τις πωλήσεις συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ την περίοδο από 1 Δεκεμβρίου 2017 έως 31 Ιανουαρίου 2018 να αναμένεται να αυξηθούν κατά 1%, σε ετήσια βάση.
H εταιρεία έχει στόχο την αύξηση των πωλήσεων κατά 10-15% τον χρόνο μακροπρόθεσμα, αλλά δεν αναμένει να επιτευχθεί κάτι τέτοιο στο τρέχον οικονομικό έτος. Έχει σχέδια να ανοίξει περίπου 390 νέα φυσικά καταστήματα φέτος, αλλά θα κλείσει 170.