Τα ίδια με τους Ευρωπαίους ξοδεύουν οι Κύπριοι για ρούχα και παπούτσια

Το 2016, τα νοικοκυριά στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) δαπάνησαν το 4,9% της συνολικής καταναλωτικής τους δαπάνης για ενδύματα και υποδήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε την Τετάρτη 3 Ιανουαρίου η Eurostat.

Στην Κύπρο, η συνολική καταναλωτική δαπάνη για τα ρούχα βρίσκεται ακριβώς στο μέσο όρο της ΕΕ (4,9%).

Στην ΕΕ το ποσοστό αυτό αντιπροσωπεύει συνολική δαπάνη €395,4 δισ., που ισοδυναμεί με 2,7% του ΑΕΠ της ΕΕ ή €800 ανά κάτοικο της ΕΕ. Επομένως, οι ετήσιες δαπάνες των νοικοκυριών για είδη ένδυσης και υποδημάτων είναι ελαφρώς υψηλότερες από το ποσό που δαπανώνται για την υγεία τους.
 
Το 2016, τα νοικοκυριά στην Εσθονία (6,8%) αφιέρωσαν το μεγαλύτερο μερίδιο των συνολικών δαπανών τους σε είδη ένδυσης και υπόδησης, ακολουθούμενα από την Πορτογαλία (6,3%), την Ιταλία (6,2%), την Αυστρία (6,1%), τη Λιθουανία (5.9%) και τη Λετονία (5,8%). Στην αντίθετη κατεύθυνση της κλίμακας, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στη Βουλγαρία (3,2%), τη Ρουμανία (3,4% το 2015), την Τσεχία και την Ουγγαρία (από 3,6%), την Ελλάδα και τη Γαλλία (από 3,9%) και τη Σλοβακία (4,0%).

Μεταξύ 2006 και 2016, το μερίδιο των ενδυμάτων και υποδημάτων στις συνολικές δαπάνες των νοικοκυριών μειώθηκε στη μεγάλη πλειονότητα των κρατών μελών. Η μεγαλύτερη πτώση στη διάρκεια αυτής της δεκαετίας σημειώθηκε στη Λιθουανία (από 7,8% των συνολικών δαπανών των νοικοκυριών το 2006 σε 5,9% το 2016 ή μείωση κατά 1,9 ποσοστιαίες μονάδες), και ακολουθεί η Ελλάδα (-1,3 ποσοστιαίες μονάδες), η Ισπανία (-1,1 πμ), η Ιρλανδία, η Γαλλία, η Κύπρος και η Μάλτα (από  -0,8 πμ). Αντίθετα, το μερίδιο των ενδυμάτων και των υποδημάτων στις συνολικές δαπάνες των νοικοκυριών αυξήθηκε από το 2006 έως το 2016 σε επτά κράτη μέλη και το μεγαλύτερο ποσοστό στην Πολωνία (από 4,6% το 2006 σε 5,2% το 2016 ή αύξηση 0,6 ποσοστιαίες μονάδες) το Ηνωμένο Βασίλειο (+0,5 πμ), την Ουγγαρία και το Λουξεμβούργο (και τα δύο + 0,4 πμ).

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο
Στρατηγική απόφαση του Ομίλου CTC για διάθεση των δραστηριοτήτων των πολυκαταστημάτων ERA
Πώλησε και τα πολυκαταστήματα ERA η Ermes-Στην Gencom που αναλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις έναντι του τυπικού ποσού του €1,00
15 χρόνια Lidl Κύπρου με 15 επιχειρηματικά ορόσημα που καθόρισαν την πορεία της
Κραυγή αγωνίας από τους εισαγωγείς για τα ηλεκτρικά οχήματα-«Επιδεινώνεται η οικονομική μας θέση»
22ο Cyprus Grocery Retail Conference: Οι νέες τάσεις και η τεχνητή νοημοσύνη-Τι δήλωσαν χορηγοί και ομιλητές (vid)
Toyota: Καμπανάκι για τα κέρδη, αυξάνονται οι πιέσεις λόγω δασμών Τραμπ
Kiabi: Σε διαδικασία προσλήψεων για το κατάστημα στο Mall of Cyprus-Πότε αναμένεται το grand opening