Ξεπουλήματα όλο τον Ιανουάριο

Την πρακτική των προηγούμενων ετών ακολούθησε το λιανικό εμπόριο, με τους καταστηματάρχες, κυρίως στην ένδυση και στην υπόδηση, να προχωρούν στα γνωστά ξεπουλήματα την πρώτη εμπορική μέρα κάθε καινούργιας χρονιάς.

Αρκετά είναι τα καταστήματα που την Τετάρτη 3 Ιανουαρίου ξεκίνησαν να βγάζουν τα προϊόντα τους σε εκπτώσεις, με αποτέλεσμα να παρατηρηθεί αυξημένη κίνηση στην αγορά, η οποία οφείλεται βέβαια και στο γεγονός ότι τα γενικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά τόσο την Πρωτοχρονιά όσο και στις 2 Ιανουαρίου.

Διαβάστε ακόμα: Λιανεμπόριο: Μισθοί και εισφορές €1 εκατ. κάθε Κυριακή

Ο καθιερωμένος πια θεσμός των ξεπουλημάτων αναμένεται να δώσει ώθηση στο λιανεμπόριο για τις επόμενες εβδομάδες και ολόκληρο τον Ιανουάριο, ο οποίος είναι παραδοσιακά μήνας με υποτονικό τζίρο για τα καταστήματα, έπειτα από τις αυξημένες συναλλαγές που καταγράφονται τον Δεκέμβριο λόγω των γιορτών και της καταβολής του 13ου μισθού.

Από 30% μέχρι και 50%
Οι εκπτώσεις που προσφέρουν τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης κυμαίνονται γύρω στο 30-35%, ενώ το ποσοστό έκπτωσης φτάνει μέχρι και το 50%. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι μερικές αλυσίδες προχώρησαν σε ξεπουλήματα από την τελευταία εβδομάδα του 2016.

Διευκρινίζεται ότι πλέον δεν υπάρχει σε ισχύ νομοθεσία που να διέπει τον θεσμό των ξεπουλημάτων, με αποτέλεσμα οι καταστηματάρχες να δικαιούνται να προχωρούν σε εκπτώσεις οποιαδήποτε μέρα του χρόνου.

Εντούτοις, όπως ανέφερε στο InBusinessNews ο γενικός γραμματέας του ΠΑ.ΣΥ.ΛΙ.Ε, Μάριος Αντωνίου, υπάρχει νομική υποχρέωση για τους καταστηματάρχες να αναρτούν ξεκάθαρα την αρχική (προηγούμενη) τιμή του προϊόντος, την τελική τιμή του προϊόντος, καθώς και το ποσοστό έκπτωσης, με το οποίο επωφελείται ο πελάτης.

Την ίδια ώρα, τα προϊόντα που είναι προς έκπτωση θα πρέπει να είναι ευδιάκριτα και ξεχωριστά από τις νέες συλλογές ή τα προϊόντα που δεν είναι προς έκπτωση, προκειμένου ο καταναλωτής να είναι ενήμερος και σε θέση να επιλέξει.

Το αδιαχώρητο μετά τα Φώτα
Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, αυξημένη ήταν την Τετάρτη 3 Ιανουαρίου η κίνηση, ιδιαίτερα σε υπεραγορές, μετά την ανάπαυλα της 1ης και 2ης Ιανουαρίου, όπως επίσης σε εμπορικά κέντρα και εμπορικούς δρόμους, λόγω του ότι ήταν εμπεδωμένο στη συνείδηση του καταναλωτή ότι θα ξεκινούσαν ξεπουλήματα.

Υπενθυμίζεται, ωστόσο, ότι οι υπεραγορές δεν προέβησαν σε οποιαδήποτε ιδιαίτερη κίνηση όσον αφορά τα ξεπουλήματα, καθώς είναι πάγια τακτική τους να έχουν προσφορές 365 μέρες τον χρόνο.

Το αδιαχώρητο αναμένεται να παρατηρηθεί στην αγορά την ερχόμενη Κυριακή 7 Ιανουαρίου, καθώς τα γενικά καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά ανήμερα των Θεοφανείων, ημέρα Σάββατο που συνηθίζεται να είναι η πιο εμπορική μέρα της εβδομάδας.

Δειτε Επισης

Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο
Στρατηγική απόφαση του Ομίλου CTC για διάθεση των δραστηριοτήτων των πολυκαταστημάτων ERA
Πώλησε και τα πολυκαταστήματα ERA η Ermes-Στην Gencom που αναλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις έναντι του τυπικού ποσού του €1,00
15 χρόνια Lidl Κύπρου με 15 επιχειρηματικά ορόσημα που καθόρισαν την πορεία της
Κραυγή αγωνίας από τους εισαγωγείς για τα ηλεκτρικά οχήματα-«Επιδεινώνεται η οικονομική μας θέση»
22ο Cyprus Grocery Retail Conference: Οι νέες τάσεις και η τεχνητή νοημοσύνη-Τι δήλωσαν χορηγοί και ομιλητές (vid)
Toyota: Καμπανάκι για τα κέρδη, αυξάνονται οι πιέσεις λόγω δασμών Τραμπ
Kiabi: Σε διαδικασία προσλήψεων για το κατάστημα στο Mall of Cyprus-Πότε αναμένεται το grand opening