Από τα fake news στο trend των «ψεύτικων» διακοπών
08:05 - 29 Ιανουαρίου 2018
Ένας από τους μεγαλύτερους tour operators παγκοσμίως προτρέπει τους ταξιδιώτες του να δραπετεύσουν από τις υποχρεώσεις της καθημερινότητας και να μπουν σε mood διακοπών. Κάτι τέτοιο ακούγεται φυσιολογικό, αφού αυτή είναι η δουλειά ενός tour operator. Όταν όμως οι διακοπές αυτές είναι πλασματικές, τότε κάτι δεν πάει καλά. Ή μήπως όχι;
Ο λόγος για την TUI Σουηδίας που φέρνει τα πάνω κάτω στην τουριστική αγορά, λανσάροντας τη μόδα των fakeations, όρος που προέρχεται από τη σύντμηση των λέξεων fake και vacations που στα ελληνικά μεταφράζεται ως «ψεύτικες διακοπές». Τα στελέχη της γνωστής πολυεθνικής σκέφτηκαν πως αν έδιναν τη δυνατότητα στους Σουηδούς να απολαύσουν ολιγόωρες διακοπές σε σκηνικό παραλίας με ήλιο και θάλασσα στην καρδιά του χειμώνα, χωρίς όμως να χρειαστεί να ταξιδέψουν, θα τους δελέαζαν πιο εύκολα να κλείσουν άμεσα ένα πακέτο διακοπών σε κάποιο καλοκαιρινό προορισμό!
Μέσα στα καταστήματα της TUI βρίσκεται εγκατεστημένος ένας προσωπικός θάλαμο-προορισμός, στον οποίο ο εκάστοτε επισκέπτης μπορεί μόνος του, ή με παρέα, να βιώσει την εμπειρία χαλάρωσης σε μια παραλία. Η Fakeation Beach, όπως ονομάζεται, είναι στην ουσία μια αμμουδιά που παραπέμπει σε Μεσογειακούς προορισμούς το καλοκαίρι.
Όπως είναι φυσικό ο εν λόγω θάλαμος έχει τραβήξει την προσοχή και τα βλέμματα των υποψήφιων πελατών που σπεύδουν να μπουν στο εσωτερικό του για να βγάλουν φωτογραφίες σέλφι σε ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα φυσικά τοπία. Στο ειδικό στούντιο υπάρχει μια μεγάλη γκάμα από διαφορετικά περιβάλλοντα από τους προορισμούς της TUI και καθένας επιλέγει αυτό που του ταιριάζει ανάλογα με τα γούστα του και τη διάθεση στην οποία βρίσκεται .
Ο στόχος είναι ένας: η αύξηση των πωλήσεων και κατ’ επέκταση η αύξηση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας. Και οι ιθύνοντες γνωρίζουν πολύ καλά πως σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως αυτό του τουρισμού, για να κερδίσεις τον πελάτη θα πρέπει να του προσφέρεις κάτι διαφορετικό και κάτι που θα του κεντρίσει το ενδιαφέρον.
Επιπρόσθετα, καταλυτικό ρόλο στην προσπάθεια της TUI παίζει η συστηματική χρήση των social media, προκειμένου να επιτευχθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάχυση περιεχομένου και η φιλοσοφία των fakeation να λάβει διαστάσεις παγκόσμιου φαινομένου. Για το λόγο αυτό, οι υπεύθυνοι των καταστημάτων στη Σουηδία έχουν ανακοινώσει πως οι επισκέπτες που μοιράζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφίες από την fakeation εμπειρία τους, μπαίνουν σε κλήρωση για ένα ταξίδι αξίας 10.000 σουηδικών κορόνων.
Σε περίπτωση πάντως που κάποιος Σουηδός δεν έχει χρήματα για να πάει διακοπές, θα φύγει από το κατάστημα τουλάχιστον ευχαριστημένος, έχοντας χαλαρώσει και έχοντας βγάλει την αναμνηστική του φωτογραφία.
Ο λόγος για την TUI Σουηδίας που φέρνει τα πάνω κάτω στην τουριστική αγορά, λανσάροντας τη μόδα των fakeations, όρος που προέρχεται από τη σύντμηση των λέξεων fake και vacations που στα ελληνικά μεταφράζεται ως «ψεύτικες διακοπές». Τα στελέχη της γνωστής πολυεθνικής σκέφτηκαν πως αν έδιναν τη δυνατότητα στους Σουηδούς να απολαύσουν ολιγόωρες διακοπές σε σκηνικό παραλίας με ήλιο και θάλασσα στην καρδιά του χειμώνα, χωρίς όμως να χρειαστεί να ταξιδέψουν, θα τους δελέαζαν πιο εύκολα να κλείσουν άμεσα ένα πακέτο διακοπών σε κάποιο καλοκαιρινό προορισμό!
Μέσα στα καταστήματα της TUI βρίσκεται εγκατεστημένος ένας προσωπικός θάλαμο-προορισμός, στον οποίο ο εκάστοτε επισκέπτης μπορεί μόνος του, ή με παρέα, να βιώσει την εμπειρία χαλάρωσης σε μια παραλία. Η Fakeation Beach, όπως ονομάζεται, είναι στην ουσία μια αμμουδιά που παραπέμπει σε Μεσογειακούς προορισμούς το καλοκαίρι.
Όπως είναι φυσικό ο εν λόγω θάλαμος έχει τραβήξει την προσοχή και τα βλέμματα των υποψήφιων πελατών που σπεύδουν να μπουν στο εσωτερικό του για να βγάλουν φωτογραφίες σέλφι σε ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα φυσικά τοπία. Στο ειδικό στούντιο υπάρχει μια μεγάλη γκάμα από διαφορετικά περιβάλλοντα από τους προορισμούς της TUI και καθένας επιλέγει αυτό που του ταιριάζει ανάλογα με τα γούστα του και τη διάθεση στην οποία βρίσκεται .
Ο στόχος είναι ένας: η αύξηση των πωλήσεων και κατ’ επέκταση η αύξηση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας. Και οι ιθύνοντες γνωρίζουν πολύ καλά πως σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως αυτό του τουρισμού, για να κερδίσεις τον πελάτη θα πρέπει να του προσφέρεις κάτι διαφορετικό και κάτι που θα του κεντρίσει το ενδιαφέρον.
Επιπρόσθετα, καταλυτικό ρόλο στην προσπάθεια της TUI παίζει η συστηματική χρήση των social media, προκειμένου να επιτευχθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάχυση περιεχομένου και η φιλοσοφία των fakeation να λάβει διαστάσεις παγκόσμιου φαινομένου. Για το λόγο αυτό, οι υπεύθυνοι των καταστημάτων στη Σουηδία έχουν ανακοινώσει πως οι επισκέπτες που μοιράζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφίες από την fakeation εμπειρία τους, μπαίνουν σε κλήρωση για ένα ταξίδι αξίας 10.000 σουηδικών κορόνων.
Σε περίπτωση πάντως που κάποιος Σουηδός δεν έχει χρήματα για να πάει διακοπές, θα φύγει από το κατάστημα τουλάχιστον ευχαριστημένος, έχοντας χαλαρώσει και έχοντας βγάλει την αναμνηστική του φωτογραφία.
ΠΗΓΗ: fortunegreece.com