ΕΚΚ: Πρόστιμο €50.000 στην Spot Capital Markets Ltd
16:50 - 22 Ιανουαρίου 2018
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς Κύπρου (ΕΚΚ) ανακοινώνει ότι επέβαλε διοικητικό πρόστιμο στην Spot Capital Markets Ltd, ΚΕΠΕΥ η οποία παρέχει μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας διαπραγμάτευσης προϊόντα ξένου συναλλάγματος σε μη επαγγελματίες επενδυτές.
Συγκεκριμένα, έχει επιβληθεί στην Εταιρεία χρηματικό πρόστιμο €50.000 για αριθμό αδυναμιών συμμόρφωσης οι οποίες έλαβαν χώρα στο χρονικό διάστημα μεταξύ 1 Ιανουαρίου 2016 και 30 Ιουνίου 2016 και οι οποίες παραβίασαν τις πολιτικές και τις διαδικασίες που επιβάλλει η ΕΚΚ για να διασφαλίσει την πλήρη προστασία των επενδυτών.
Οι εν λόγω αδυναμίες συμμόρφωσης περιλαμβάνουν:
• Πρόστιμο ύψους €30.000 για τη μη συμμόρφωση με το άρθρο 36(1)(α) του Νόμου και την παράγραφο 6(2) της Οδηγίας 2, αφού οι πληροφορίες που απηύθυνε η Εταιρεία στους πελάτες της ή σε πιθανούς πελάτες της, μέσω του παρόχου υπηρεσιών στον οποίο ανατέθηκε η προώθηση των υπηρεσιών της Εταιρείας και η λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου, δεν ήταν ακριβείς, σαφείς και μη παραπλανητικές ως ορίζει το άρθρο 36(1)(α) του Νόμου και η Εταιρεία δεν διασφάλισε ότι αυτές πληρούν τους όρους της παραγράφου 6(2) της Οδηγίας 2.
• Πρόστιμο ύψους €20.000 για μη συμμόρφωση με το άρθρο 36(1) του Νόμου, καθότι δεν ενήργησε δίκαια, με εντιμότητα και επαγγελματισμό ώστε να εξυπηρετηθούν με τον καλύτερο τρόπο τα συμφέροντα των πελατών της σε σχέση με τις ενέργειες των διαχειριστών λογαριασμών (account managers) του παρόχου υπηρεσιών, στον οποίο ανατέθηκε η προώθηση των υπηρεσιών της Εταιρείας και η λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου.
Η CySEC θεωρεί πολύ σοβαρή τη διάδοση ακατάλληλων και παραπλανητικών οικονομικών συμβουλών. Οι επενδυτικές συμβουλές που προσφέρονται από μη εξουσιοδοτημένα άτομα ή παραπλανητικές επενδυτικές συμβουλές που δεν δίνονται με το καλύτερο συμφέρον των πελατών ως κύριο στόχο θεωρούνται ως σοβαρή παραβίαση των αυστηρών νόμων που επιβάλλει η CySEC όσον αφορά την προστασία των πελατών.
Όσον αφορά την Εταιρεία, αυτό περιλάμβανε εσφαλμένες διαβεβαιώσεις για τα υποσχεθέντα ή εγγυημένα κέρδη και την υποκίνηση των πελατών να καταθέσουν περισσότερα χρήματα στην Εταιρεία για να καλύψουν πιθανές ζημίες. Τέλος, η Εταιρεία και οι παροχείς υπηρεσιών τους οποίους χρησιμοποιεί - και για τους οποίους είναι υπεύθυνη – προσέφεραν ψευδείς εγγυήσεις για την ασφάλεια των χρημάτων των πελατών.
Κατά την απόφαση για το ύψος των διοικητικών κυρώσεων που επιβάλλονται στην Εταιρεία, η ΕΚΚ έλαβε υπόψη τη σοβαρότητα της υποχρέωσης της ΚΕΠΕΥ να ενεργεί με δίκαιο, ειλικρινή και επαγγελματικό τρόπο για να εξυπηρετεί καλύτερα τα συμφέροντα των πελατών της.
Για τον μετριασμό της επιβαλλόμενης χρηματικής ποινής, η ΕΚΚ έλαβε υπόψη παράγοντες όπως τις διορθωτικές ενέργειες της Εταιρείας που εφαρμόστηκαν υπό τις απαιτήσεις της ΕΚΚ. Αυτό συμπεριέλαβε τα μέτρα που έλαβε η Εταιρεία για την αλλαγή των πληροφοριών που αποστέλλονται στους πελάτες και τη σημαντική βελτίωση της συμμόρφωσης όσον αφορά τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες, παρέχοντας εκπαίδευση τόσο στο προσωπικό της Εταιρείας όσο και σε τρίτους παρόχους υπηρεσιών.
Η ΕΚΚ έλαβε επίσης υπόψη ότι αυτή ήταν η πρώτη παράβαση αυτού του είδους από την Εταιρεία και ότι η Εταιρεία προχώρησε σε αλλαγές στη σύνθεση του Διοικητικού της Συμβουλίου.
Η Πρόεδρος της ΕΚΚ, Δήμητρα Καλογήρου, δήλωσε: "Η Εταιρεία και ο παροχέας υπηρεσιών στον οποίο η Εταιρεία ανέθεσε την προώθηση των υπηρεσιών της δεν ανταποκρινόταν πλήρως στα αυστηρά πρότυπα που προβλέπονται από τους νόμους που έχουμε θεσπίσει για την προστασία των επενδυτών. Οι επενδυτικές συμβουλές και οι πληροφορίες που παρέχονται από τις ΚΕΠΕΥ επιτρέπουν στους πελάτες να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις. Η νομοθεσία της ΕΚΚ είναι σαφής ότι αυτές οι συμβουλές και πληροφορίες, όπως παρέχονται από ΚΕΠΕΥ ή τρίτους εκ μέρους της ΚΕΠΕΥ, πρέπει να είναι προς το συμφέρον των πελατών. Από την έρευνα της ΕΚΚ για τις ενδεχόμενες αδυναμίες συμμόρφωσης της Εταιρείας και το μεταγενέστερο διοικητικό πρόστιμο, η Εταιρεία έχει λάβει ουσιαστικά μέτρα για να διορθώσει την έκφραση των οικονομικών συμβουλών τους, βελτιώνοντας τη συνολική συμμόρφωσή της».
Συγκεκριμένα, έχει επιβληθεί στην Εταιρεία χρηματικό πρόστιμο €50.000 για αριθμό αδυναμιών συμμόρφωσης οι οποίες έλαβαν χώρα στο χρονικό διάστημα μεταξύ 1 Ιανουαρίου 2016 και 30 Ιουνίου 2016 και οι οποίες παραβίασαν τις πολιτικές και τις διαδικασίες που επιβάλλει η ΕΚΚ για να διασφαλίσει την πλήρη προστασία των επενδυτών.
Οι εν λόγω αδυναμίες συμμόρφωσης περιλαμβάνουν:
• Πρόστιμο ύψους €30.000 για τη μη συμμόρφωση με το άρθρο 36(1)(α) του Νόμου και την παράγραφο 6(2) της Οδηγίας 2, αφού οι πληροφορίες που απηύθυνε η Εταιρεία στους πελάτες της ή σε πιθανούς πελάτες της, μέσω του παρόχου υπηρεσιών στον οποίο ανατέθηκε η προώθηση των υπηρεσιών της Εταιρείας και η λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου, δεν ήταν ακριβείς, σαφείς και μη παραπλανητικές ως ορίζει το άρθρο 36(1)(α) του Νόμου και η Εταιρεία δεν διασφάλισε ότι αυτές πληρούν τους όρους της παραγράφου 6(2) της Οδηγίας 2.
• Πρόστιμο ύψους €20.000 για μη συμμόρφωση με το άρθρο 36(1) του Νόμου, καθότι δεν ενήργησε δίκαια, με εντιμότητα και επαγγελματισμό ώστε να εξυπηρετηθούν με τον καλύτερο τρόπο τα συμφέροντα των πελατών της σε σχέση με τις ενέργειες των διαχειριστών λογαριασμών (account managers) του παρόχου υπηρεσιών, στον οποίο ανατέθηκε η προώθηση των υπηρεσιών της Εταιρείας και η λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου.
Η CySEC θεωρεί πολύ σοβαρή τη διάδοση ακατάλληλων και παραπλανητικών οικονομικών συμβουλών. Οι επενδυτικές συμβουλές που προσφέρονται από μη εξουσιοδοτημένα άτομα ή παραπλανητικές επενδυτικές συμβουλές που δεν δίνονται με το καλύτερο συμφέρον των πελατών ως κύριο στόχο θεωρούνται ως σοβαρή παραβίαση των αυστηρών νόμων που επιβάλλει η CySEC όσον αφορά την προστασία των πελατών.
Όσον αφορά την Εταιρεία, αυτό περιλάμβανε εσφαλμένες διαβεβαιώσεις για τα υποσχεθέντα ή εγγυημένα κέρδη και την υποκίνηση των πελατών να καταθέσουν περισσότερα χρήματα στην Εταιρεία για να καλύψουν πιθανές ζημίες. Τέλος, η Εταιρεία και οι παροχείς υπηρεσιών τους οποίους χρησιμοποιεί - και για τους οποίους είναι υπεύθυνη – προσέφεραν ψευδείς εγγυήσεις για την ασφάλεια των χρημάτων των πελατών.
Κατά την απόφαση για το ύψος των διοικητικών κυρώσεων που επιβάλλονται στην Εταιρεία, η ΕΚΚ έλαβε υπόψη τη σοβαρότητα της υποχρέωσης της ΚΕΠΕΥ να ενεργεί με δίκαιο, ειλικρινή και επαγγελματικό τρόπο για να εξυπηρετεί καλύτερα τα συμφέροντα των πελατών της.
Για τον μετριασμό της επιβαλλόμενης χρηματικής ποινής, η ΕΚΚ έλαβε υπόψη παράγοντες όπως τις διορθωτικές ενέργειες της Εταιρείας που εφαρμόστηκαν υπό τις απαιτήσεις της ΕΚΚ. Αυτό συμπεριέλαβε τα μέτρα που έλαβε η Εταιρεία για την αλλαγή των πληροφοριών που αποστέλλονται στους πελάτες και τη σημαντική βελτίωση της συμμόρφωσης όσον αφορά τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες, παρέχοντας εκπαίδευση τόσο στο προσωπικό της Εταιρείας όσο και σε τρίτους παρόχους υπηρεσιών.
Η ΕΚΚ έλαβε επίσης υπόψη ότι αυτή ήταν η πρώτη παράβαση αυτού του είδους από την Εταιρεία και ότι η Εταιρεία προχώρησε σε αλλαγές στη σύνθεση του Διοικητικού της Συμβουλίου.
Η Πρόεδρος της ΕΚΚ, Δήμητρα Καλογήρου, δήλωσε: "Η Εταιρεία και ο παροχέας υπηρεσιών στον οποίο η Εταιρεία ανέθεσε την προώθηση των υπηρεσιών της δεν ανταποκρινόταν πλήρως στα αυστηρά πρότυπα που προβλέπονται από τους νόμους που έχουμε θεσπίσει για την προστασία των επενδυτών. Οι επενδυτικές συμβουλές και οι πληροφορίες που παρέχονται από τις ΚΕΠΕΥ επιτρέπουν στους πελάτες να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις. Η νομοθεσία της ΕΚΚ είναι σαφής ότι αυτές οι συμβουλές και πληροφορίες, όπως παρέχονται από ΚΕΠΕΥ ή τρίτους εκ μέρους της ΚΕΠΕΥ, πρέπει να είναι προς το συμφέρον των πελατών. Από την έρευνα της ΕΚΚ για τις ενδεχόμενες αδυναμίες συμμόρφωσης της Εταιρείας και το μεταγενέστερο διοικητικό πρόστιμο, η Εταιρεία έχει λάβει ουσιαστικά μέτρα για να διορθώσει την έκφραση των οικονομικών συμβουλών τους, βελτιώνοντας τη συνολική συμμόρφωσή της».