Powered by

Ελλάδα: Άρχισε η απάντληση των καυσίμων από το «Αγ. Ζώνη ΙΙ»

Από το δεξαμενόπλοιο «Siros» ξεκίνησε η απάντληση των πετρελαιοειδών του βυθισμένου πλοίου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στον Σαρωνικό, νοτιοδυτικά της Αταλάντης, παρά το γεγονός ότι με αρχικό του έγγραφο το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, είχε γνωστοποιήσει στον όμιλο «Σπανόπουλου» -που έχει οριστεί υπεύθυνη εταιρεία για τη διαχείριση του ναυαγίου- ότι το «Aegean Breeze I» θα πραγματοποιήσει τη φόρτωση των καυσίμων.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ΑΜΠΕ, η εταιρεία του «Aegean Breeze Ι» επιθυμούσε να πάρει το φορτίο ως πετρελαιοειδή κατάλοιπα, ενώ η εταιρεία του «Siros» ως κανονικό φορτίο που θα μπορούσε να δοθεί στον ιδιοκτήτη του και μετά από επεξεργασία να πωληθεί. Και η εταιρεία του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» επιθυμεί το φορτίο του βυθισμένου πλοίου να μην πεταχτεί και να δοθεί προς διύλιση, καθώς είναι υποχρεωμένη, σε κάθε περίπτωση, να πληρώσει δασμούς για το φορτίο αυτό.

Την ίδια ώρα, με προσωρινή εισαγγελική παραγγελία τα πετρελαιοειδή που είχαν φορτωθεί από το βυθισμένο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στο δεξαμενόπλοιο «Lassea» χαρακτηρίστηκαν ως slops (πετρελαιοειδή κατάλοιπα). Ωστόσο έχουν ληφθεί δείγματα και αν αποδειχθεί ότι τα καύσιμα είναι καθαρά θα μεταφερθούν και αυτά για διύλιση.

Ο ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» Θεόδωρος Κουντούρης προσήλθε την Παρασκευή στα δικαστήρια Πειραιά και σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ανέφερε ότι κατέθεσε στοιχεία στην Εισαγγελία για ενέργειες που γίνονται εις βάρος της εταιρείας του.

Στις 28 Σεπτεμβρίου η εκδίκαση της υπόθεσης για το «Lassea»
Εν τω μεταξύ, για τις 28 Σεπτεμβρίου αναβλήθηκε η εκδίκαση από το τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά της υπόθεσης του δεξαμενόπλοιου «Lassea», που μέχρι πρότινος πραγματοποιούσε την απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στον Σαρωνικό και στις δεξαμενές του είχαν εντοπιστεί από το Λιμενικό Σώμα μίγματα πετρελαιοειδών χωρίς νόμιμα παραστατικά.

Το αίτημα της αναβολής κατέθεσαν οι συνήγοροι υπεράσπισης του πλοιάρχου και του πρώτου μηχανικού του πλοίου με το αιτιολογικό ότι ακόμα δεν έχει προσδιορισθεί και ογκομετρηθεί από το γενικό χημείο του κράτους η σύσταση του φερόμενου ως παράνομου φορτίου, αλλά δεν υπάρχει και η απαιτούμενη έκθεση προσδιορισμού των διαφυγόντων δασμών.

Το αίτημα έγινε δεκτό, ενώ οι δύο ναυτικοί, στους οποίους έχει ήδη ασκηθεί δίωξη για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος, αφέθηκαν ελεύθεροι. 

Πηγή: ΑΜΠΕ

Δειτε Επισης

Χρηματιστήριο Αθηνών: Το νέο στοίχημα, τα ατού της αγοράς και οι εξωτερικοί κίνδυνοι
Ο ελληνικός τουρισμός κοιτάζει ψηλά το 2025 και ποντάρει στη δυναμική των μακρινών αγορών
Τριπλάσιο το ποσοστό μακροχρόνια ανέργων στην Ελλάδα σε σχέση με Ε.Ε.
Morgan Stanley: H Ελλάδα συνεχίζει μια σταθερή πορεία ανάπτυξης-«Αγκάθι» το real estate
Σταθερό το θετικό κλίμα στα ελληνικά ομόλογα-Κάτω από το 0,8% το spread με τα γερμανικά
Ανοίγουν και κατάσχουν τις θυρίδες: Πώς το ελληνικό Δημόσιο θα αρπάζει τη λεία των παρανόμων
Αναβάθμιση προοπτικών της ελληνικής οικονομίας σε θετικές από Fitch-Επιβεβαίωση αξιολόγησης στη βαθμίδα ΒΒΒ-
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 5,16 δις στο 4μηνο-7% πάνω από τον στόχο τα έσοδα από φόρους
Eurostat: Οι Έλληνες εργάστηκαν τις περισσότερες ώρες εβδομαδιαίως στην Ε.Ε. το 2024 (γραφήματα)
Διπλό crash test για Ελλάδα-Στο μικροσκόπιο Fitch και Κομισιόν