ΕΤΕΚ: Αναγκαία η αναβάθμιση του δρόμου Πάφου – Πόλης

Επιτακτική ανάγκη χαρακτηρίζει το ΕΤΕΚ την αναβάθμιση του δρόμου Πόλης – Πάφου, σημειώνοντας ότι ο δρόμος είναι ακατάλληλος. Το ΕΤΕΚ θεωρεί επίσης πως όταν ένας σοβαρός θεσμός, όπως του Γενικού Ελεγκτή, κάνει μία τέτοια παρέμβαση το πρώτο και κύριο που θα πρέπει να εξεταστεί είναι κατά πόσον η παρέμβαση είναι λογική και προς την εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος και του φορολογούμενου.

Με αφορμή την πρόσφατη δημόσια συζήτηση, λόγω της δημοσίευσης της σχετικής επιστολής του Γενικού Ελεγκτή προς τον Υπουργό Οικονομικών, το Τεχνικό Επιμελητήριο σημειώνει ότι ο υφιστάμενος δρόμος Πάφου - Πόλεως Χρυσοχούς είναι αναμφίβολα ακατάλληλος και έχει και ζητήματα που άπτονται, μεταξύ άλλων και της ασφάλειας των οδηγών/χρηστών.
 
«Είναι επιτακτική ανάγκη η ταχεία αναβάθμιση του δρόμου με κυριότερη επιδίωξη τη βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας», αναφέρει το Επιμελητήριο, επισημαίνοντας ότι ο σχεδιασμός και οι τεχνικές παράμετροι ενός έργου υποδομής, όπως είναι ο συγκεκριμένος δρόμος, οι οποίες είναι άμεσα σχετιζόμενες με το τελικό κόστος του έργου, είναι πρωτίστως θέματα τεχνοκρατών.
 
Το ΕΤΕΚ σημειώνει ακόμα ότι είναι δεδομένη η απαίτηση όπως το Κράτος δαπανά με περισσή προσοχή και φειδώ το χρήμα του φορολογούμενου. «Συνεπώς επιβάλλεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των δημόσιων έργων υποδομής να είναι τέτοιος που να μεγιστοποιείται η οικονομική τους ανταποδοτικότητα. Αυτή είναι και η στόχευση του νόμου περί Δημοσιονομικής Ευθύνης, που η Πολιτεία πρόσφατα έχει ψηφίσει», προσθέτει.
 
«Με στόχο την ταχεία υλοποίηση του έργου και την αφαίρεσή του από τις ελληνικές καλένδες, οφείλουμε όλοι να αναγνωρίσουμε πως τούτο θα επιτευχθεί με ορθολογική προσέγγιση στη μελέτη / σχεδιασμό του και τον περιορισμό στο ελάχιστο κάθε αχρείαστης και μη ανταποδοτικής δαπάνης», επισημαίνει ακόμα. «Άλλωστε, ο αρχικός σχεδιασμός και η επιμονή για την κατασκευή του πολυδάπανου δρόμου ήταν ένας εκ των βασικών λόγων που δεν προχώρησε ποτέ το έργο με συνέπεια να εξακολουθούμε να έχουμε σήμερα ένα ακατάλληλο και επικίνδυνο δρόμο», αναφέρει το Επιμελητήριο.
 
Το ΕΤΕΚ σημειώνει πως επί της αρχής κάθε εκατομμύριο ευρώ που δαπανάται, κυρίως για πολυδάπανα έργα υποδομής, πρέπει να δικαιολογείται με πλήρη και τεκμηριωμένο τρόπο, ακόμη και από το Υπουργικό Συμβούλιο. «Αυτό δεν θα πρέπει να φοβίζει ή να θεωρείται αδυναμία ή εμπόδιο στην υλοποίηση έργων υποδομής, αφού μία τέτοια αρχή οφείλει να είναι αναπόσπαστο μέρος της απαιτούμενης διαφάνειας, τεκμηρίωσης και λογοδοσίας σε ένα σύγχρονο κράτος», λέει το Επιμελητήριο. 
 
Τέλος, το ΕΤΕΚ θεωρεί πως όταν ένας σοβαρός θεσμός, όπως του Γενικού Ελεγκτή, κάνει μία τέτοια παρέμβαση το πρώτο και κύριο που θα πρέπει να εξεταστεί είναι κατά πόσον η παρέμβαση είναι λογική και προς την εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος και του φορολογούμενου. «Θέματα αρμοδιότητας είναι και δευτερεύοντα και άστοχα εάν δεν εξαντληθεί το πρωτεύον», εξηγεί το Επιμελητήριο. »Συνεπώς μια προσέγγιση που θα εξαντληθεί στο θέμα αρμοδιότητας δεν προσθέτει στον δημόσιο διάλογο, αλλά αντίθετα διαβρώνει την κουλτούρα των πολιτών σε θέματα συμμόρφωσης με τη νομοθεσία και την εμπιστοσύνη της κοινωνίας στους θεσμούς», αναφέρει καταληκτικά. 

Δειτε Επισης

65% πληρότητα για το Neocleous Tower-Το νέο επιχειρηματικό κέντρο της Λεμεσού
Μ. Αντώνιου: Αυξάνονται καθημερινά οι πιέσεις στην οικονομία λόγω της απεργίας στον κλάδο σκυροδέματος
Οι ντόπιοι αγοραστές κάλυψαν την… τρύπα που δημιούργησε η μείωση των πωλήσεων ακινήτων σε ξένους
Land of Tomorrow: H γέφυρα που ενώνει τη Λάρνακα και το μέλλον
Ανένδοτες οι συντεχνίες στο σκυρόδεμα... Ο όρος που θέτουν για να τερματίσουν την απεργία
Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία