Η διαδοχή αναδεικνύεται η μεγαλύτερη πρόκληση για τις κυπριακές οικογενειακές επιχειρήσεις
11:39 - 19 Σεπτεμβρίου 2017
Τις προκλήσεις, δυσκολίες αλλά και ευκαιριών των κυπριακών οικογενειακών επιχειρήσεων ανέδειξε έρευνα της EΥ σε συνεργασία με το ΚΕΒΕ. Όπως σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της EY Κύπρου Σταύρος Παντζαρής αυτή είναι η πρώτη έρευνα που διεξάγεται για τις οικογενειακές επιχειρήσεις στην Κύπρο ρίχνοντας έτσι φως στις προκλήσεις και ευκαιρίες του τομέα.
Σύμφωνα με την έρευνα οι οικογενειακές επιχειρήσεις στην Κύπρο όπως και οι πλείστες στην Ευρώπη βρίσκονται στη μεταβατική φάση παράδοσης σκυτάλης της δεύτερη γενιά ηγεσίας προς την Τρίτη. Μέσα από την έρευνα προκύπτει ότι αυτή η διαδοχή είναι και η μεγαλύτερη πρόκληση την οποία αντιμετωπίζουν σήμερα. Συγκεκριμένα, το 88% των συμμετεχόντων δήλωσε πως η μεταφορά της επιχείρησης στην επόμενη γενιά είναι ζωτικής σημασίας. Το 52% καταπολεμά αυτό το ζήτημα, σχεδιάζοντας έγκαιρα τη διαδοχή και εκπαιδεύοντας και επιμορφώνοντας την επόμενη γενιά έτσι ώστε να τους προετοιμάσει τόσο για την ιδιοκτησία όσο και την ηγεσία.
Στον δικό του χαιρετισμό, ο Πρόεδρος του ΚΕΒΕ Φειδίας Πηλείδης σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας συμπλήρωσε πως, πέρα από το πρόβλημα διαδοχής, «οι οικογενειακές επιχειρήσεις δεν ακολουθούν κάποια συγκεκριμένη αναπτυξιακή στρατηγική ενώ αντιμετωπίζουν δυσκολίες χρηματοδότησης και αυξημένο ανταγωνισμό. Το ΚΕΒΕ με τη συνεργασία διάφορων φορέων θα κινηθεί προς την επίλυση αυτών των προβλημάτων».
Η έρευνα αναδεικνύει πως οι κυπριακές επιχειρήσεις (49% του δείγματος) θεωρούν το επιτυχημένο όνομα στην αγορά και την αφοσίωση των πελατών ως τον σημαντικότερο παράγοντα επιτυχίας για την επιχείρησή τους ενώ ακολουθεί η προσεγμένη μακροπρόθεσμη διαχείριση και η έμφαση στην ποιότητα. Βασικοί παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων για σημαντικές αλλαγές επιχειρηματικών μοντέλων είναι το γενικό οικονομικό περιβάλλον (63%), οι χρηματοοικονομικοί κίνδυνοι (59%) και ο αυξημένος ανταγωνισμός (53%).
Ακόμη, η πλειοψηφία (59%) πιστεύει ότι για να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους πρέπει να επικεντρωθούν σε νέα προϊόντα και στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα συστήματα CRM και η αυτοματοποίηση της παραγωγής.