Η κυπριακή βιομηχανία των post

Social media influencers. Είναι τα άτομα με τους περισσότερους followers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μεταξύ αυτών διασημότητες, όπως, μοντέλα, ηθοποιοί, δημοσιογράφοι, bloggers και youtubers, που έχουν το δικό τους μεγάλο και πιστό κοινό. Είναι οι προσωπικότητες που προτιμούν τα brands σήμερα, για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους μέσω των προσωπικών τους προφίλ στα social media, με στόχο τους χιλιάδες ακόλουθούς τους.

Αν κάτι διαδίδεται καλά είναι το μήνυμα από στόμα σε στόμα, που αποτελεί και μια από τις πιο έγκυρες μορφές μάρκετινγκ. Έρευνες έχουν, μάλιστα, δείξει πως οι καταναλωτές τείνουν να ζητούν πρώτα τη γνώμη ενός ατόμου που ξέρουν και εμπιστεύονται, για ένα προϊόν που προτίθενται να αγοράσουν. Στον κόσμο της τεχνολογίας, το από στόμα σε στόμα μεταφράζεται σε posts, stories, chats, comments, shares και άλλες κινήσεις στα social media. Το μήνυμα γίνεται ακόμη πιο άμεσο και ταξιδεύει από τη μια μεριά του κόσμου στην άλλη, σε χρόνο μηδέν.
Με τη συνεχή εξέλιξη του social media μάρκετινγκ, που έχει μπει για τα καλά στα πλάνα των εταιρειών, έκαναν την εμφάνισή τους και οι social media influencers. Ένα trend που δεν άργησε να έρθει και στην Κύπρο, με τα posts τοποθέτησης προϊόντων να εμφανίζονται όλο και πιο συχνά, ενώ την ίδια ώρα είδαμε χρήστες με μεγάλο αριθμό followers να χρίονται ως οι πρώτοι influencers του νησιού μας. 
 
Ποιοι είναι
Ποιοι είναι, όμως, και τι κάνουν; Είναι τα άτομα με τους περισσότερους followers στα social media. Στις περισσότερες περιπτώσεις η λίστα περιλαμβάνει διασημότητες όπως μοντέλα, δημοσιογράφοι, ηθοποιοί, παρουσιαστές, bloggers, vloggers, youtubers και άλλα άτομα που έχουν το δικό τους μεγάλο κοινό. Είναι τα άτομα που εμπιστεύονται οι εταιρείες σήμερα, για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους μέσω των προσωπικών τους προφίλ στα social media με στόχο τους χιλιάδες followers τους.
Τη δική του λίστα με τους 30 top influencers, που βγάζουν σεβαστά ποσά από τις social media καμπάνιες, παρουσίασε το Forbes. Ανάμεσα σε άλλα συναντάμε τα ονόματα των Lilly Singh, Zoe Sugg, Simeon Panda και άλλων που κατάφεραν να αποκτήσουν ένα μεγάλο κοινό και να βγάζουν χρήματα από τα brands που τους εμπιστεύονται.
Πώς τους αναγνωρίζουμε; Από τα καθημερινά τους post στα social media, στα οποία φιγουράρουν πάντα με κάποιο προϊόν. Οι φωτογραφίες συνοδεύονται από κολακευτικές λεζάντες για το προϊόν, καθώς επίσης και τα σχετικά hashtags. Τους αναγνωρίζουμε, επίσης, από τους πολλούς followers, που χαρίζουν χιλιάδες likes σε κάθε τους φωτογραφία.
 
Πόσο επηρεάζουν
Έρευνες έχουν δείξει πως 49% των καταναλωτών αναζητούν την καθοδήγηση των social media influencers, ενώ 20% δήλωσε ότι ένα tweet από κάποιον influencer μπορεί να τους εμπνεύσει να μοιραστούν με τη σειρά τους δικά τους σχόλια για ένα προϊόν. Το σημαντικότερο στοιχείο είναι, όμως,  ότι το 40% των χρηστών του Twitter δήλωσε πως προχώρησε σε αγορές μετά από ένα tweet κάποιου influencer.
Ακόμα, μελέτη του Mediakix έχει καταδείξει πως, στην περίπτωση του Instagram, το ποσό που ξοδεύουν οι εταιρείες για διαφημιστικές καμπάνιες με influencers ξεπερνά το $1 δισ. ετησίως.
Το influencer marketing αποτελεί ακόμη ένα πιο φτηνό είδος διαφήμισης, το οποίο εμπιστεύονται οι εταιρείες με στόχο να φτάσουν τα προϊόντα τους στο νεανικό κοινό. Γι’ αυτό και οι προτάσεις των διαφημιστικών γραφείων περιλαμβάνουν σήμερα ενέργειες που έχουν να κάνουν αποκλειστικά με τους influencers. Υπάρχουν, εξάλλου, εταιρείες που διαφημίζουν αποκλειστικά μέσω των social media.
 
Πώς λειτουργούν
Πώς λειτουργεί, όμως, το νέο trend; Η κάθε εταιρεία ψάχνει τα άτομα με τους περισσότερους followers στο instagram, που ταιριάζουν στο προϊόν της, και κτίζει το δικό της δίκτυο από influencers. Τις περισσότερες φορές οι διαφημίσεις είναι έμμεσες και προβάλλονται ως προσωπική επιλογή του κατόχου του λογαριασμού. Η συμφωνία μεταξύ της εταιρείας και των influencers βασίζεται είτε στην πληρωμή του για τα posts είτε στην προσφορά προϊόντων, αλλά και υπηρεσιών, όπως ταξίδια, σπα, φιλοξενία σε ξενοδοχεία και άλλα.
 
Πόσο πληρώνονται
Το κόστος ενός influencer στην Κύπρο ξεκινά από τα 50 ευρώ για το κάθε post και μπορεί να αγγίξει τα 250 και άλλα τόσα, ανάλογα με τη δημοτικότητά του. Ο ίδιος ετοιμάζει μια σειρά από τα συμφωνημένα posts και stories στο Instagram και το Facebook, κυρίως όσον αφορά την Κύπρο, ενώ στο εξωτερικό την τιμητική τους έχουν, επίσης, το Twitter και το Snapchat. Αυτό εξηγεί και τις συχνές αναφορές σε συγκριμένα προϊόντα, μέρη και υπηρεσίες, από τα άτομα που ακολουθεί κανείς στα social media. Πολλές είναι, μάλιστα, οι εταιρείες στην Κύπρο, οι οποίες είδαμε να προχωρούν σε σχετικές καμπάνιες, όπως οι: Χαραλαμπίδης Κρίστης, Starbucks, Lidl, Regis, NYX Professional Makeup, H&M, Adidas και GAP.
 
 
Διαβάστε ολόκληρο το θέμα στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού IN Business.

Δειτε Επισης

Οι συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας που επιλέγουν οι Κύπριοι-Έρευνα του ΓΕΡΗΕΤ
Ο όρος «ψηφιακή πολιτότητα» και η «Σύνοδος για την Συμμετοχική Ψηφιακή Πολιτότητα»
PLATX: Μνημόνιο συνεργασίας με e& Egypt-Πού θα εστιάσει και τι υπογραμμίζει η συγκεκριμένη κίνηση
Το IN Business TV στο μεγάλο τεχνολογικό γεγονός Huawei Connect 2024 στο Παρίσι (video & pics)
AWS: Οι δυνατότητες του cloud, η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη και η επένδυση μεγατόνων στις ΑΠΕ
Human Centric: Αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης σε καινοτόμα προγράμματα κατάρτισης
Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Στις εγκαταστάσεις της Dynamic Works ο Επικεφαλής Επιστήμονας
Primetel Business Networking Event: Ο έμπιστος συνεργάτης της σύγχρονης κυπριακής επιχείρησης (video)
Στο διεθνές συνέδριο για θέματα τεχνολογίας «Tallinn Digital Summit» ο Ν. Δαμιανού-Σειρά επαφών στην Εσθονία