Cyta: Νέο περιστατικό απάτης μέσω Viber

Η Cyta προειδοποιεί για νέο σοβαρό περιστατικό που αφορά προσπάθειες παραπλάνησης των πελατών της, αλλά και του κοινού γενικά, από επιτήδειους από το εξωτερικό, οι οποίοι διενεργούν κλήσεις μέσω της γνωστής εφαρμογής Viber, φωνητική επικοινωνία πρωτοκόλλου διαδικτύου VoIP, προς ανυποψίαστους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας. Οι κακόβουλες ενοχλητικές κλήσεις εμφανίζουν ως καλούντα αριθμό τον  +923ΧΧΧΧΧ6070,  ο οποίος παρουσιάζεται να ανήκει στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του Πακιστάν, αλλά ενδεχομένως να πρόκειται και για πλασματικό αριθμό που συνήθως αλλάζει ή μετακυλύεται σε άλλο, κάτι που αποτελεί μια συνήθη τακτική σε παρόμοια περιστατικά απάτης.

Σύμφωνα με το σενάριο του νέου περιστατικού απάτης, οι επιτήδειοι:
• Μιλώντας σε «σπαστά» αγγλικά, συστήνονται σαν μηχανικοί του CytaVoda Call Centre, επικαλούνται δήθεν διαγωνισμό και προσφέρονται να βοηθήσουν σε δήθεν αναγνώριση του πελάτη.
• Ζητούν την αφαίρεση της κάρτας SIM και γνωστοποίησης του 19ψήφιου έως 20ψήφιου κωδικού της SIM Card (ICCID Number). 
• Με αυτό τον τρόπο επιχειρούν να πετύχουν τη συλλογή όσο το δυνατό περισσότερων πληροφοριών, με στόχο να αποκτήσουν τον έλεγχο στην υπηρεσία του πελάτη στόχου.
Ενδέχεται στη συνέχεια, 
• παραπλανώντας να επιδιώξουν να υπερπηδήσουν ελέγχους ασφαλείας και να επιτύχουν προώθηση κλήσεων του πελάτη-στόχου, σε τρίτες συνδέσεις στο εξωτερικό ή ακόμα και την αντικατάσταση της SIM Card από συνεργάτες τους στην Κύπρο.
• αποκτώντας πρόσβαση, μιμούμενοι τον νόμιμο ιδιοκτήτη, με την μέθοδο της κοινωνικής μηχανικής (social engineering) ή του ψαρέματος (Phishing), εκμαιεύουν πληροφορίες και προσωπικά δεδομένα, ώστε να χρησιμοποιηθούν για να εξαπατήσουν νόμιμες επιχειρήσεις, συνήθως τράπεζες, με σκοπό το οικονομικό όφελος.

Με τις πρώτες καταγγελίες πελατών στο Τηλεφωνικό Κέντρο της Cyta, οι αρμόδιες υπηρεσίες ασφάλειας του Οργανισμού εξέτασαν τα περιστατικά και αφού επιβεβαίωσαν ότι αφορούσε απάτη, προχώρησαν σε οδηγίες, ώστε να εφαρμόζονται με προσοχή οι διαδικασίες τηλεφωνικών αιτημάτων και ταυτοποίησης του πελάτη. O οργανισμός καθησυχάζει το κοινό ότι, οι διαδικασίες του δεν επιτρέπουν διεκπεραίωση τηλεφωνικών αιτημάτων προώθησης κλήσεων, σε τρίτες συνδέσεις στο εξωτερικό.

Παρά τα μέτρα που λαμβάνονται, η Cyta συστήνει στο κοινό να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό, δεδομένου ότι δεν αποκλείεται το φαινόμενο να συνεχιστεί, μέσω  εφαρμογών τεχνολογίας VoIP, κάτι που δεν αφορά στο δίκτυο της Cyta και επομένως δεν τυγχάνει του ελέγχου της. 

Ως εκ τούτου η Cyta συμβουλεύει τους αποδέκτες τέτοιων κλήσεων:
• να μην ανταποκρίνονται, 
• να μην δίνουν, σε καμία περίπτωση, προσωπικά τους ή άλλα στοιχεία,
• να ενημερώνουν αμέσως τις αρμόδιες αρχές, όπως είναι το Γραφείο Καταπολέμησης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Αστυνομίας στους αριθμούς 22607250 ή 22808200 και τη Γραμμή Επικοινωνίας του Πολίτη στον αριθμό 1460, καθώς και τον τηλεπικοινωνιακό παροχέα τους.

Για τη Cyta, ο αριθμός στον οποίο οι πελάτες της μπορούν να καλούν χωρίς χρέωση, είναι το Κέντρο Τηλεξυπηρέτησης 132.

Δειτε Επισης

Οι συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας που επιλέγουν οι Κύπριοι-Έρευνα του ΓΕΡΗΕΤ
Ο όρος «ψηφιακή πολιτότητα» και η «Σύνοδος για την Συμμετοχική Ψηφιακή Πολιτότητα»
PLATX: Μνημόνιο συνεργασίας με e& Egypt-Πού θα εστιάσει και τι υπογραμμίζει η συγκεκριμένη κίνηση
Το IN Business TV στο μεγάλο τεχνολογικό γεγονός Huawei Connect 2024 στο Παρίσι (video & pics)
AWS: Οι δυνατότητες του cloud, η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη και η επένδυση μεγατόνων στις ΑΠΕ
Human Centric: Αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης σε καινοτόμα προγράμματα κατάρτισης
Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Στις εγκαταστάσεις της Dynamic Works ο Επικεφαλής Επιστήμονας
Primetel Business Networking Event: Ο έμπιστος συνεργάτης της σύγχρονης κυπριακής επιχείρησης (video)
Στο διεθνές συνέδριο για θέματα τεχνολογίας «Tallinn Digital Summit» ο Ν. Δαμιανού-Σειρά επαφών στην Εσθονία