Θεμέλια ηλεκτρονικής διακυβέρνησης από την ΕΔΥ
15:00 - 31 Αυγούστου 2017
Βάσεις για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, τουλάχιστον σε ότι αφορά τις δικές της αρμοδιότητες, έχει θέση η Επιτροπή Δημόσιας Υπηρεσίας (ΕΔΥ).
Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε με την ευκαιρία της επίδοσης της Ετήσιας Έκθεσης της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας για το 2016 στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο Πρόεδρος της ΕΔΥ Γεώργιος Παπαγεωργίου ανέλυσε το έργο που παρήχθη το 2016 και το πρώτο εξάμηνο του 2017. Αναφέρθηκε στις προκλήσεις που η Επιτροπή καλείται να αντιμετωπίσει και παρουσίαση την ανανεωμένη ιστοσελίδα της Επιτροπής, η οποία τέθηκε σε λειτουργία πρόσφατα.
Ειδικότερα, ο Πρόεδρος της ΕΔΥ ανέφερε ότι το 2016 μπορεί να χαρακτηριστεί ως έτος σταθμός σε ό,τι αφορά στην προσπάθεια που η παρούσα Επιτροπή, από την ημερομηνία ανάληψης των καθηκόντων της έχει θέσει σε σχέση με την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στο Γραφείο της. Συγκεκριμένα, από την 1η Φεβρουαρίου 2016 όλες οι συνεδριάσεις της Επιτροπής διεξάγονται ηλεκτρονικά.
Παράλληλα, από τον Ιούνιο 2016 όλες οι αποφάσεις της Επιτροπής που σχετίζονται με διορισμούς/προαγωγές, καθώς και ο προγραμματισμός σε ό,τι αφορά προφορικές ή/και γραπτές εξετάσεις, αναρτώνται στην ιστοσελίδα της ΕΔΥ, αμέσως μετά από τη λήψη τους, στο πλαίσιο της προσπάθειας της Επιτροπής για καλύτερη, πληρέστερη και έγκαιρη ενημέρωση των ενδιαφερομένων.
Επιπρόσθετα, ο κ. Παπαγεωργίου σημείωσε ότι κατά τη διάρκεια του 2016 άρχισαν και έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό οι αναγκαίες νομοθετικές και τεχνικές προεργασίες για την εισαγωγή συστήματος υποβολής αιτήσεων μέσω του διαδικτύου, εκφράζοντας την ελπίδα πως η εφαρμογή του συστήματος θα καταστεί εφικτή πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους.
Ο Πρόεδρος της ΕΔΥ αναφέρθηκε επίσης συνοπτικά στις δράσεις της Επιτροπής, σημειώνοντας ότι κατά τη διάρκεια του 2016 εξακολουθούσαν να βρίσκονται σε ισχύ οι πρόνοιες της νομοθεσίας για παγοποίηση της πλήρωσης κενών θέσεων, γεγονός που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό το έργο της Επιτροπής.
Η Επιτροπή κατά τη διάρκεια του 2016 προέβη στην πλήρωση 407 συνολικά κενών θέσεων, δέχθηκε 579 υποψηφίους σε προφορική εξέταση, πήρε αποφάσεις για αναπληρωτικό διορισμό 67 υπαλλήλων, για απόσπαση 214 υπαλλήλων, για μετάθεση 215 υπαλλήλων και αφυπηρέτηση 196 υπαλλήλων.
Σημαντικό μέρος του χρόνου των συνεδριάσεων της Επιτροπής αναλώθηκε στην εκδίκαση πειθαρχικών υποθέσεων εναντίον δημοσίων υπαλλήλων, όπου η Επιτροπή επέβαλε ποινές σε οκτώ υπαλλήλους, μεταξύ άλλων μία απόλυση και δύο αναγκαστικές αφυπηρετήσεις.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής παρουσίασε στη συνέχεια τη νέα ιστοσελίδα της Επιτροπής, η οποία τέθηκε σε εφαρμογή στις 29 Αυγούστου 2017, τονίζοντας ότι οι σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις και η πολιτική της παρούσας Επιτροπής για περισσότερη διαφάνεια και χρήση των σύγχρονων τεχνολογιών, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού, επέβαλαν την ανάγκη για ριζική ανανέωσή της.
Η νέα ιστοσελίδα υποστηρίζει την πολιτική της Επιτροπής για διαφάνεια και έγκαιρη ενημέρωση του πολίτη, είναι πιο εύχρηστη, φιλική και προσβάσιμη από άτομα με προβλήματα στην όραση, ενώ περιέχει σημαντικό όγκο πληροφοριών και διευκολύνει την επικοινωνία με τον πολίτη. Συγκεκριμένα, ο πολίτης θα μπορεί, μεταξύ άλλων, να ενημερώνεται έγκαιρα σχετικά με τις αποφάσεις για πλήρωση θέσεων, τις προκηρύξεις θέσεων και για ανακοινώσεις σχετικά με τον προγραμματισμό γραπτών και προφορικών εξετάσεων.
Σύντομα η νέα ιστοσελίδα θα καταστεί συμβατή με έξυπνα τηλέφωνα και συσκευές και θα αποτελέσει σημείο εισόδου για την υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, για διεκδίκηση θέσεων στη δημόσια υπηρεσία.
Κλείνοντας την αναφορά του ο κ. Παπαγεωργίου τόνισε ότι η εισαγωγή ρυθμίσεων στη δημόσια υπηρεσία που να προσεγγίζουν με ένα πιο σύγχρονο τρόπο την επιλογή προσωπικού και να δημιουργούν συνθήκες όπου το προσωπικό να αναπτύσσεται και να προσφέρει με βάση τις ικανότητες και δυνατότητές του, συνιστά και τη μεγαλύτερη πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί.