Ανεξέλεγκτη η εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων

Ανεξέλεγκτη άφιξη στην Κύπρο οχημάτων αμφιβόλου ποιότητας και χωρίς την καταβολή των απαραίτητων φορολογιών καταγγέλλουν οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων οχημάτων, με αποτέλεσμα να προκαλούνται σοβαρές επιπτώσεις στην αγορά και στους καταναλωτές, καθώς και απώλειες εσόδων για το Κράτος.

Η αύξηση στις εγγραφές μεταχειρισμένων οχημάτων, τα οποία υπερίσχυσαν σημαντικά έναντι των καινούργιων το πρώτο επτάμηνο του 2017, δεν φαίνεται να οφείλεται στις πωλήσεις που γίνονται από αδειδοτημένους πωλητές, αλλά από ιδιώτες, οι οποίοι εμπορεύονται αυτοκίνητα που δεν υπόκεινται στους απαραίτητους ελέγχους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 25,896 εγγραφές οχημάτων της περιόδου Ιανουαρίου - Ιουλίου 2017, οι 14,432 αφορούσαν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Διαβάστε ακόμα: Αύξηση 31% στις εγγραφές αυτοκινήτων

Όπως ανέφερε στο InBusinessNews ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγής Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων, Νίκος Λάντας το θέμα απασχολεί σοβαρά τόσο τον Σύνδεσμο όσο και το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, ενώ από κοινού επιχειρείται να τεθεί ένας φραγμός προκειμένου «να σταματήσει η πειρατεία» και να μην μπορεί ο καθένας να φέρνει στην Κύπρο αυτοκίνητα που δεν έτυχαν των αναγκαίων ελέγχων.

«Μεγάλη μερίδα των πωλήσεων δεν γίνονται από τα γραφεία μας, καθώς αρκετοί αναλαμβάνουν τον ρόλο του dealer και εισάγουν ανεξέλεγκτα οχήματα από το εξωτερικό», τόνισε ο κ. Λάντας, σημειώνοντας ότι έχει καταρτιστεί από τα αρμόδια κυβερνητικά τμήματα φάκελος με ονόματα ιδιωτών, οι οποίοι διερευνώνται και ενδεχομένως να κληθούν να καταβάλουν τις ανάλογες φορολογίες για τα αυτοκίνητα που εμπορεύονται. 

Οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εκτιμούν ότι το παράνομο παζάρι μπορεί να καταλαμβάνει μέχρι και το 50% της αγοράς, προκαλώντας απώλειες εσόδων από τις φορολογίες και αφήνοντας εκτεθειμένους τους αγοραστές. «Η εν λόγω κατάσταση έχει προκαλέσει μείωση των πωλήσεων που γίνονται από αδειδοτημένα σημεία, τα οποία δεν μπορούν να ανταγωνιστούν κάποιους που καταβάλλουν μόνο το κόστος αγοράς ενός αυτοκινήτου και όχι τις φορολογίες», επεσήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγής Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων.

Παράλληλα, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τα αυτοκίνητα που φτάνουν στην Κύπρο από μη αδειοδοτημένους εισαγωγείς, λέγοντας ότι δεν υπάρχει κανένας έλεγχος όσον αφορά την ποιότητα και ασφάλεια του οχήματος, όπως επίσης και καμία εγγύηση μετά την αγορά. «Πολλές φορές φέρνουν στην Κύπρο χτυπημένα αυτοκίνητα, τα οποία επιδιορθώνουν και τα βγάζουν στην αγορά σαν να είναι καινούργια», τόνισε ο κ. Λάντας, προσθέτοντας ότι πρόθεση του αρμόδιου Υπουργείου είναι να γίνονται πιο αποτελεσματικοί έλεγχοι στα λιμάνια με στόχο την πάταξη του φαινομένου.

Δειτε Επισης

Στο μικροσκόπιο της ΕΠΑ ο ανταγωνισμός στη λιανική αγορά νωπού κρέατος αμνοεριφίων-Αυτεπάγγελτη έρευνα
Νέος διευθυντής του ΣΟΔΑΠ ο Γιάγκος Τσίβικος-Στο επίκεντρο το νοικοκύρεμα του οργανισμού και η αύξηση πωλήσεων
Ετήσια αύξηση 3,9% στις παραδόσεις αγελαδινού γάλακτος
Ανοίγει η Μακαρίου...Οι νέες ρυθμίσεις με την πλειοψηφική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λευκωσίας
Lidl: Στον δρόμο για να γίνει το ισχυρότερο movement brand στην Ευρώπη με νέα ταυτότητα η CRIVIT
Toyota: Κατασκευάζει κορυφαία μοντέλα με ρίζες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό
CP Herbalist και Columbia Confectionery επιστρέφουν μόνιμα στο My Mall Limassol
Πολυκαταστήματα ERA: Με ποσοστό 16,67% μπαίνει στην Gencom η Φάις, συμφερόντων της οικογένειας Πολιτικός
Άνοιξε τις πύλες του το νέο κατάστημα HUGO στο King’s Avenue Mall στην Πάφο (pics)
Η Shein μειώνει τις τιμές μετά τη συμφωνία ΗΠΑ με Κίνα-Τι θα κάνει η Temu