Προβλήτα για μεγάλα κρουαζιερόπλοια στην Πάφο
13:22 - 21 Αυγούστου 2017
Το ΕΒΕ Πάφου προωθεί το σχεδιασμό για τη δημιουργία προβλήτας στην Πάφο και προβλήτας ή μαρίνας στην Πόλη Χρυσοχούς μέσα από την εκπόνηση τεχνοοικονομικών μελετών. Την εξειδικευμένη τεχνοοικονομική μελέτη εκπονεί διεπιστημονική ομάδα εμπειρογνωμόνων, η οποία θα προσδιορίσει την οικονομική και τεχνική βιωσιμότητα των έργων.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πάφου Ανδρέας Δημητριάδης ανέφερε στο ΚΥΠΕ ότι σε περίπτωση που αυτά τα έργα δεν είναι οικονομικά βιώσιμα, τότε θα προσδιοριστούν τα κίνητρα που πρέπει να δοθούν στον ιδιωτικό τομέα, ώστε να αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία ο ιδιωτικός τομέας.
Τέτοια κίνητρα, όπως εξήγησε, μπορεί να είναι η δημιουργία καταστημάτων πάνω στην προβλήτα, εστιατορίων και άλλων διευκολύνσεων.
Ερωτηθείς για τις χρήσεις του χώρου της προβλήτας, ο κ. Δημητριάδης ανέφερε πως η κατασκευή της έχει ως στόχο την υποδοχή μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, ενώ στο διάδρομο που θα οδηγεί προς την προβλήτα, μετά τη στάθμευση των κρουαζιερόπλοιων, οι τουρίστες μέσω διαδρόμου θα βγαίνουν στο λιμανάκι χωρίς τη χρήση βαρκών ή άλλων σκαφών όπως γίνεται σήμερα .
Ωστόσο συνέχισε, προκειμένου να γίνει οικονομικά βιώσιμα το έργο, ενδεχομένως να έρθει το Κράτος να δώσει κίνητρα υπό τη μορφή περιπτέρων, είτε καταστημάτων είτε εστιατορίων, ώστε η εταιρεία που θα αναλάβει το έργο να έχει περαιτέρω εισοδήματα προκειμένου τα έργα να καταστούν οικονομικά βιώσιμα.
Όπως είπε ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πάφου, μετά τη διασαφήνιση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των δύο λιμανιών Κάτω Πάφου και Λατσιού έχει ανοίξει ο δρόμος για την ανάπτυξη τους, προσθέτοντας πως τα λιμανάκια Κάτω Πάφου και Λατσιού θα είναι υπό την ιδιοκτησία και διαχείριση της Αρχής Λιμένων.
Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη η ανάπτυξη και αναβάθμιση του Λιμανιού της Κάτω Πάφου θα πρέπει να επικεντρωθεί στο να διατηρήσει – όπως είπε- το Λιμανάκι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και τη φυσιογνωμία του, η οποία είναι συνδεδεμένη με την ταυτότητα της Πάφου.
Επιπρόσθετα, είπε, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα και να γίνουν όλα τα αναγκαία έργα στο χερσαίο και θαλάσσιο χώρο , ώστε να διασφαλίζεται η αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών και η λειτουργικότητα του λιμανιού, να εξωραϊστεί η γενικότερη εικόνα του χώρου, των υφιστάμενων κτιρίων και να βελτιωθεί η άνετη και απρόσκοπτη προσπέλαση και απόλαυση του λιμανιού από τους επισκέπτες.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ
Τέτοια κίνητρα, όπως εξήγησε, μπορεί να είναι η δημιουργία καταστημάτων πάνω στην προβλήτα, εστιατορίων και άλλων διευκολύνσεων.
Ερωτηθείς για τις χρήσεις του χώρου της προβλήτας, ο κ. Δημητριάδης ανέφερε πως η κατασκευή της έχει ως στόχο την υποδοχή μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, ενώ στο διάδρομο που θα οδηγεί προς την προβλήτα, μετά τη στάθμευση των κρουαζιερόπλοιων, οι τουρίστες μέσω διαδρόμου θα βγαίνουν στο λιμανάκι χωρίς τη χρήση βαρκών ή άλλων σκαφών όπως γίνεται σήμερα .
Ωστόσο συνέχισε, προκειμένου να γίνει οικονομικά βιώσιμα το έργο, ενδεχομένως να έρθει το Κράτος να δώσει κίνητρα υπό τη μορφή περιπτέρων, είτε καταστημάτων είτε εστιατορίων, ώστε η εταιρεία που θα αναλάβει το έργο να έχει περαιτέρω εισοδήματα προκειμένου τα έργα να καταστούν οικονομικά βιώσιμα.
Όπως είπε ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πάφου, μετά τη διασαφήνιση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των δύο λιμανιών Κάτω Πάφου και Λατσιού έχει ανοίξει ο δρόμος για την ανάπτυξη τους, προσθέτοντας πως τα λιμανάκια Κάτω Πάφου και Λατσιού θα είναι υπό την ιδιοκτησία και διαχείριση της Αρχής Λιμένων.
Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη η ανάπτυξη και αναβάθμιση του Λιμανιού της Κάτω Πάφου θα πρέπει να επικεντρωθεί στο να διατηρήσει – όπως είπε- το Λιμανάκι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και τη φυσιογνωμία του, η οποία είναι συνδεδεμένη με την ταυτότητα της Πάφου.
Επιπρόσθετα, είπε, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα και να γίνουν όλα τα αναγκαία έργα στο χερσαίο και θαλάσσιο χώρο , ώστε να διασφαλίζεται η αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών και η λειτουργικότητα του λιμανιού, να εξωραϊστεί η γενικότερη εικόνα του χώρου, των υφιστάμενων κτιρίων και να βελτιωθεί η άνετη και απρόσκοπτη προσπέλαση και απόλαυση του λιμανιού από τους επισκέπτες.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ