Δισεκατομμυριούχοι στην μάχη του διαστήματος
12:18 - 19 Αυγούστου 2017
Πέρασαν 45 χρόνια από την τελευταία φορά που ο άνθρωπος περπάτησε στη Σελίνη και τα χρόνια που μεσολάβησαν άλλαξε άρδην η εικόνα στη μάχη για την κατάκτηση του διαστήματος.
Η νέα εποχή κυριαρχείται από το κυνήγι του εμπορικού κέρδους και την προσωπική ματαιοδοξία, εξηγεί στο πολύ ενδιαφέρον βίντεο ο John Thornhill των Financial Times. Δεν είναι πλέον προνομιακός χώρος των κρατικών υπηρεσιών, όπως η NASA, καθώς δισεκατομμυριούχοι όπως ο Elon Musk και ο Jeff Bezos ονειρεύονται από διαστημικά τουριστικά ταξίδια έως και την πρώτη αποστολή στον Αρη.
Σημαντικός παράγοντας το κόστος που ωστόσο μειώνεται σημαντικά με τεχνολογίες όπως η επιστροφή και επαναχρησιμοποίηση των πυραύλων.
Εσοδα υπάρχουν καθώς η βιομηχανία δορυφόρων δημιουργεί τζίρο 258 δισ. δολαρίων. Την ίδια στιγμή οι επενδύσεις σε start up που ασχολούνται με το διάστημα από το 2000 και έπειτα έφτασαν τα 13,3 δισ. ευρώ.
Όπως σημειώνεται στο βίντεο τα ταξίδια στο διάστημα έχουν στόχο να καταλάβουμε καλύτερα τον πλανήτη μας, το ευρύτερο διάστημα αλλά και να γίνουμε κάποια στιγμή διαπλανητικά όντα.
Ερώτημα είναι ποιον από τους παραπάνω στόχους θα εξυπηρετήσουν οι ιδιωτικές εταιρείες και ποιους τα κράτη. Εξίσου ερώτημα είναι και το πότε θα γίνει το πρώτο ταξίδι στον Αρη και σε μεγάλο βαθμό η απάντηση θα εξαρτηθεί από την… οικονομία. Αλλωστε όπως λένε «όραμα χωρίς χρηματοδότηση είναι παραίσθηση».
Η νέα εποχή κυριαρχείται από το κυνήγι του εμπορικού κέρδους και την προσωπική ματαιοδοξία, εξηγεί στο πολύ ενδιαφέρον βίντεο ο John Thornhill των Financial Times. Δεν είναι πλέον προνομιακός χώρος των κρατικών υπηρεσιών, όπως η NASA, καθώς δισεκατομμυριούχοι όπως ο Elon Musk και ο Jeff Bezos ονειρεύονται από διαστημικά τουριστικά ταξίδια έως και την πρώτη αποστολή στον Αρη.
Σημαντικός παράγοντας το κόστος που ωστόσο μειώνεται σημαντικά με τεχνολογίες όπως η επιστροφή και επαναχρησιμοποίηση των πυραύλων.
Εσοδα υπάρχουν καθώς η βιομηχανία δορυφόρων δημιουργεί τζίρο 258 δισ. δολαρίων. Την ίδια στιγμή οι επενδύσεις σε start up που ασχολούνται με το διάστημα από το 2000 και έπειτα έφτασαν τα 13,3 δισ. ευρώ.
Όπως σημειώνεται στο βίντεο τα ταξίδια στο διάστημα έχουν στόχο να καταλάβουμε καλύτερα τον πλανήτη μας, το ευρύτερο διάστημα αλλά και να γίνουμε κάποια στιγμή διαπλανητικά όντα.
Ερώτημα είναι ποιον από τους παραπάνω στόχους θα εξυπηρετήσουν οι ιδιωτικές εταιρείες και ποιους τα κράτη. Εξίσου ερώτημα είναι και το πότε θα γίνει το πρώτο ταξίδι στον Αρη και σε μεγάλο βαθμό η απάντηση θα εξαρτηθεί από την… οικονομία. Αλλωστε όπως λένε «όραμα χωρίς χρηματοδότηση είναι παραίσθηση».