Powered by

Θύμα των low budget αεροπορικών η Air Berlin

Η αίτηση υπαγωγής σε διαδικασία πτώχευσης που υπέβαλε χθες η Air Berlin δεν αποτέλεσε έκπληξη, δεδομένων των χρόνιων προβλημάτων και ελλειμμάτων που βάραιναν τα τελευταία χρόνια τη δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας. Ωστόσο, το μέγεθός της, με τους περίπου 8.500 εργαζόμενους που απασχολεί βάσει καταγραφής του 2016 ο όμιλος Air Berlin, κινητοποίησε τη γερμανική κυβέρνηση, η οποία χορηγεί δάνειο 150 εκατομ. ευρώ με στόχο να κρατηθεί η εταιρεία στη ζωή το επόμενο τρίμηνο, έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκαθάρισης και πώλησης σε ενδιαφερόμενους αγοραστές.

Η Κριστιάνε Μπέλε, εκπρόσωπος του συνδικάτου ver.di, θεωρεί ότι η πτώχευση της Air Berlin εντάσσεται στο πλαίσιο του σκληρότατου ανταγωνισμού που δημιουργούν οι φθηνές αεροπορικές εταιρείες και ο οποίος αντανακλάται στα εν μέρει υπερβολικά φθηνά εισιτήρια που προσφέρουν. Όπως εξηγεί στο γερμανικό ραδιόφωνο DLF, «η τιμή του εισιτηρίου περιλαμβάνει διάφορα μέρη: τέλη για την προετοιμασία των επιβατών, φόρους, τέλη ασφαλείας. Και με όλα αυτά δεν περισσεύει ούτε σεντ για το μισθολογικό κόστος των πιλότων, των αεροσυνοδών ή του προσωπικού εδάφους. Και βεβαίως υπάρχει και η προσδοκία των εταιρειών να έχουν κάποια κέρδη».

«Όποια εταιρεία δεν ακολουθεί, μένει εκτός»
Η γερμανίδα συνδικαλίστρια διευκρινίζει ότι δεν υποστηρίζει σε καμία περίπτωση να οδηγηθούν στα ύψη οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, στα επίπεδα που βρίσκονταν πριν από αρκετά χρόνια. «Όμως, αν συγκρίνει κανείς την εξέλιξη των τιμών με τα επίπεδα των αρχών του 2000, που υπήρχε ήδη φιλελευθεροποίηση της αγοράς και πολλοί εκπρόσωποι που δραστηριοποιούνταν σε αυτήν, παρατηρεί ότι οι τιμές έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ. Και αυτό είναι σοβαρό πρόβλημα επειδή κάποιος πρέπει να πληρώσει αυτή τη διαφορά. (…) Τη "νύφη" πληρώνουν κυρίως οι εργαζόμενοι. Επειδή στο ίδιο διάστημα οι μισθοί τους έχουν μειωθεί κατά 30%, εν μέρει ακόμη περισσότερο».

Η Κριστιάνε Μπέλε στηλιτεύει τις συνθήκες dumping που προκαλεί στον κλάδο της αεροπλοΐας η ίδρυση φθηνών αερογραμμών. Όπως λέει, «είναι κάτι σαν φαύλος κύκλος. Οι εταιρείες προσφέρουν πολύ χαμηλές τιμές σε βάρος των μισθών και όποια εταιρεία δεν ακολουθεί, μένει εκτός». Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του συνδικάτου ver.di, πρέπει να τεθεί ένα κατώτατο όριο αμοιβών και να θεσμοθετηθεί μια συλλογική σύμβαση εργασίας για τον κλάδο, ώστε «οι μισθοί να απαγκιστρωθούν ως έναν βαθμό από τον ανταγωνισμό».

ΠΗΓΗ: dw.com
 

Δειτε Επισης

Η Ε.Ε. παρατείνει τα οικονομικά περιοριστικά μέτρα κατά της Ρωσίας για άλλους έξι μήνες
Σε χαμηλό τετραετίας το δολάριο-Αυξάνεται η αισιοδοξία για εμπορικές συμφωνίες και μειώσεις επιτοκίων
Ιταλία: Αμετάβλητος ο πληθωρισμός κάτω από τον στόχο του 2% της ΕΚΤ
Γερμανία: Χαμηλότερη των εκτιμήσεων η αύξηση στις λιανικές πωλήσεις τον Μάιο
Άλμα για την βρετανική οικονομία το πρώτο τρίμηνο πριν τους δασμούς Τραμπ
Νέα άνοδος για τον χρυσό με το βλέμμα στα εμπορικά deals και το φορολογικό νομοσχέδιο Τραμπ
Καναδάς: Ακυρώνει φόρο σε τεχνολογικούς κολοσσούς ενόψει συμφωνίας με τις ΗΠΑ για το εμπόριο
Βρέθηκε αγοραστής για την TikTok στις ΗΠΑ-Αναμένεται έγκριση από Κίνα
Πώς οι αβεβαιότητες του εμπορικού πολέμου δυσκολεύουν την προσπάθεια της ΕΚΤ
Αδειάζει η κλεψύδρα για εμπορική συμφωνία Ε.Ε. με ΗΠΑ-Εκπνέει η τρίμηνη προθεσμία Ντόναλντ Τραμπ