Nokia: Come back στην κινητή

H εποχή που το κινητό χρησιμοποιούνταν απλώς για ένα τηλεφώνημα ή ένα μήνυμα έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Οι νέες έρευνες που προσπαθούν να συνθέσουν την ανθρωπογεωγραφία των χρηστών των «έξυπνων» κινητών δείχνουν πως μέχρι την επόμενη χρονιά πάνω από το 1/3 του παγκόσμιου πληθυσμού θα έχει στην κατοχή του ένα smartphone. Παρόλο που οι καινούργιες συσκευές ήρθαν να διευκολύνουν τη ζωή μας, κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει την εποχή που η Nokia ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος της αγοράς τηλεφώνων. Τότε που το πιο γνωστό κινητό όλων των εποχών, το 3310, διέθετε μια μπαταρία η οποία μπορούσε να κρατήσει για ημέρες.

Στις αρχές των 00s η Apple πέτυχε με το λανσάρισμα του iPhone ολικό «disrupt» στον κλάδο των κινητών παγκοσμίως, κάτι που οδήγησε πολλές εταιρείες όπως η Nokia να χάσουν μεγάλο μερίδιο από την αγορά. Η πολυεθνική δεν μπόρεσε να σταθεί όρθια στη μάχη των smartphones, παρότι είχε δημιουργήσει το πρώτο «έξυπνο» κινητό με τη σειρά Symbian το 2002. Η Nokia περίμενε μέχρι το 2011 για να μας συστήσει τα Windows Phone, τότε που η μόδα των «έξυπνων» κινητών την είχε ήδη ξεπεράσει. Τα χαμηλά ποσοστά της δεν άλλαξαν ούτε μετά την εξαγορά από τη Microsoft, αλλά όλα αυτά ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Σήμερα η εταιρεία οργανώνει τη «μεγάλη επιστροφή» και είναι έτοιμη να μας υπενθυμίσει γιατί η Nokia είναι η «εταιρεία των καταναλωτών».

Η HMD Global, η εταιρεία που έχει πλέον τα δικαιώματα κατασκευής κινητών τηλεφώνων με το σήμα της Nokia, έχει θέσει ως στόχο μέσα στην επόμενη πενταετία να βρίσκεται ξανά στην κορυφή των κατασκευαστών κινητών τηλεφώνων. Και πώς θα γίνει, όμως, αυτό από τη στιγμή που όλοι έχουν μια συσκευή smartphone; Δίνοντας στους χρήστες αυτό που πραγματικά χρειάζονται βάσει των αναγκών τους. Τα τηλέφωνα σχεδιάζονται στη Φινλανδία και την Αγγλία, κατασκευάζονται όμως στην Κίνα από την FIH Mobile, θυγατρική της Foxconn. Η έδρα της HMD είναι στη Φινλανδία και αρκετά από τα στελέχη της προέρχονται από τη Nokia, φέροντας, σε μεγάλο βαθμό, τη φιλοσοφία και την τεχνογνωσία που επικρατούσε στην πάλαι ποτέ εταιρεία-πρότυπο.

Ο Chief Marketing Officer της HMD Global, Pecca Rantala, κατανοεί πως η Nokia δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το τεχνολογικό «τσουνάμι» στην κινητή τηλεφωνία που έφερε η εξέλιξη των smartphones. Έχοντας δουλέψει για περισσότερα από δέκα χρόνια στη Nokia, δηλώνει στο Fortune πως τώρα δεν είναι η ώρα για απολογισμούς, αλλά για έναν καινούργιο κύκλο. «Η Nokia μιλούσε και επένδυε στην καινοτομία όταν δεν είχε λόγο και βρισκόταν στο απόγειό της» εξηγεί και προσθέτει: «Η εταιρεία επιστρέφει δυναμικά, γιατί οι καταναλωτές το ζήτησαν. Οι ίδιοι μας έδωσαν το σημάδι πως θέλουν ξανά τις “συσκευές” τους πίσω». Μαζί με τον πρόεδρος της HMD Florian Seiche και τον Alberto Matrone, αντιπρόεδρο της HMD Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, βρέθηκαν στην Αθήνα τον Μάιο για να παρουσιάσουν τις νέες συσκευές της Nokia.

Χρειάστηκε αρκετός καιρός έρευνας μέχρι να «ενωθούν» όλα τα κομμάτια του παζλ και να «κλειδώσουν» οι συνεργασίες με τους key partners. Με βασικό γνώμονα τα χαρακτηριστικά που την ξεχώρισαν (ποιότητα, εμπιστοσύνη, αξιοπιστία και ευκολία στη χρήση), οι υπεύθυνοι της εταιρείας είναι σίγουροι πως θα φέρουν ξανά πίσω τους χρήστες. Οι νέες συσκευές θα χρησιμοποιούν Android, το λειτουργικό σύστημα της Google. Όπως εξηγεί ο Pecca Rantala, οι Android συσκευές καταλαμβάνουν το 86% της αγοράς. Παρά το υψηλό μερίδιο, αρκετοί χρήστες συνεχίζουν να μην έχουν την καλύτερη εμπειρία, κυρίως εξαιτίας των αυτοματόματων ενημερώσεων, καθώς και των ήδη προεπιλεγμένων εφαρμογών. Η Nokia, εφαρμόζοντας το τρίπτυχο «Pure – Secure – Up to Date», προσφέρει στον καταναλωτή μια συσκευή με το τελευταίας τεχνολογίας λογισμικό, με άμεσα διαθέσιμες τις ενημερώσεις της Google, χωρίς επιπλέον εφαρμογές και δέσμευση για ασφαλείς ενημερώσεις σε μηνιαία βάση. «Κανείς δεν ρώτησε τους καταναλωτές τι χρειάζονται. Εμείς το κάναμε. Δημιουργήσαμε μια συσκευή που και με κλειστά μάτια να την πιάσει κάποιος θα ξέρει πως είναι Nokia» αναφέρει.
 
Τη στιγμή που οι αντίπαλοι ξοδεύουν δισεκατομμύρια τον χρόνο για μάρκετινγκ και διαφήμιση, η HMD θα επενδύσει το ποσό των 500 εκατ. δολαρίων μέσα στην επόμενη τριετία. «Η Nokia είχε κρατήσει για κάποια χρόνια σιγή, εντούτοις δεν χάσαμε την αξία μας. Το brand μας, η φήμη μας, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών είναι η επενδυτική δύναμή μας. Ακολουθούμε μια digital προσέγγιση, στην οποία οι καταναλωτές είναι βασικό κομμάτι. Τι σημαίνει αυτό; Έχουμε ένα μεγάλο ατού στα χέρια μας – η φήμη μας πολλαπλασιάζει τα ποσά που επενδύουμε. Η εταιρεία μας δεν απογοήτευσε κανέναν τότε και δεν θα απογοητεύσει κανέναν τώρα. To brand χτίστηκε από ανθρώπους για ανθρώπους. Αυτό μας ξεχωρίζει».
 
Όσο για το πού βλέπει την HMD και τη Nokia σε λίγα χρόνια από τώρα; Ο Chief Marketing Officer της εταιρείας δεν δίστασε να παρομοιάσει την εταιρεία με μια startup που πρέπει να διατηρήσει την ευελιξία της αλλά και να αξιοποιήσει κάθε ευκαιρία που της δίνεται ώστε να ανταγωνίζεται ισάξια τους τεχνολογικούς κολοσσούς. Εμείς να ευχηθούμε «καλό exit».
 
ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

Δειτε Επισης

Οι συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας που επιλέγουν οι Κύπριοι-Έρευνα του ΓΕΡΗΕΤ
Ο όρος «ψηφιακή πολιτότητα» και η «Σύνοδος για την Συμμετοχική Ψηφιακή Πολιτότητα»
PLATX: Μνημόνιο συνεργασίας με e& Egypt-Πού θα εστιάσει και τι υπογραμμίζει η συγκεκριμένη κίνηση
Το IN Business TV στο μεγάλο τεχνολογικό γεγονός Huawei Connect 2024 στο Παρίσι (video & pics)
AWS: Οι δυνατότητες του cloud, η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη και η επένδυση μεγατόνων στις ΑΠΕ
Human Centric: Αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης σε καινοτόμα προγράμματα κατάρτισης
Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Στις εγκαταστάσεις της Dynamic Works ο Επικεφαλής Επιστήμονας
Primetel Business Networking Event: Ο έμπιστος συνεργάτης της σύγχρονης κυπριακής επιχείρησης (video)
Στο διεθνές συνέδριο για θέματα τεχνολογίας «Tallinn Digital Summit» ο Ν. Δαμιανού-Σειρά επαφών στην Εσθονία