Facebook: Στο στόχαστρο αντιμονοπωλιακών υπηρεσιών της Ευρώπης
15:55 - 03 Ιουλίου 2017
Η καταγραφή προσωπικών δεδομένων των χρηστών εκ μέρους του Facebook Inc. μπορεί να είναι η επόμενη μεγάλη υπόθεση με την οποία θα ασχοληθεί η ευρωπαϊκή αντιμονοπωλιακή νομοθεσία, προκειμένου να ελέγξει πώς το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο συλλέγει πληροφορίες από χρήστες που βοηθάει στη δημιουργία τεράστιων εσόδων από διαφημίσεις.
Το Ομοσπονδιακό Γραφείο εναντίον των Καρτέλ της Γερμανίας εξετάζει αν το Facebook ουσιαστικά εκμεταλλεύεται τη δημοτικότητά του, ώστε οι χρήστες να συμμορφώνονται με όρους και προϋποθέσεις που ενδέχεται να μην κατανοούν. Οι λεπτομέρειες που παρέχουν οι χρήστες αποτελούν καθοριστική βοήθεια στη δημιουργία στοχευμένων διαφημίσεων που κάνουν την εταιρεία τόσο πλούσια.
Σύμφωνα με την οπτική του Γραφείου εναντίον των Καρτέλ, το Facebook "αποσπά" τις πληροφορίες από τους χρήστες του, όπως δήλωσε ο Frederik Wiemer, δικηγόρος στο Heuking Kuehn Lueer Wojtek στο Αμβούργο. "Όποιος δεν συμφωνεί με τη χρήση των δεδομένων, αποκλείεται από την κοινότητα του κοινωνικού δικτύου", δήλωσε επίσης. "Ο φόβος της κοινωνικής απομόνωσης εκμεταλλεύεται για να έχει πρόσβαση σε όλες τις δραστηριότητες surfing των χρηστών", πρόσθεσε.
Ο αντιμονοπωλιακός βραχίονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης επανέρχεται στο προσκήνιο με ποινές για τις επιχειρήσεις τεχνολογίας των Η.Π.Α., οι οποίες διαπίστωσε ότι είχαν μια αντι-ανταγωνιστική συμπεριφορά. Πέρυσι, εξέδωσε απόφαση σύμφωνα με την οποία η Apple Inc. έπρεπε να καταβάλει 13 δις ευρώ (14,9 δισεκατομμύρια δολάρια) σε επιστροφή φόρων και την περασμένη εβδομάδα επέβαλε πρόστιμο στην Google 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ για διαφαινόμενη αξιοποίηση προς όφελός της των αποτελεσμάτων αναζήτησης των χρηστών. Αλλά οι δικηγόροι λένε ότι οι ερευνητές του Ομοσπονδιακού Γραφείου εναντίον των Καρτέλ, εξετάζουν τα όρια του αντιμονοπωλιακού νόμου - με διακλαδώσεις πολύ πέρα από τη Γερμανία και το Facebook, καθώς όλα τα είδη ισχυρών τεχνολογικών εταιρειών επιδιώκουν να βρουν νέους τρόπους για να αξιοποιούν τα στοιχεία των πελατών τους.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr