Δρόμος Πάφου - Πόλης: Το έργο που έγινε …σήριαλ

Μετά από χρόνια καθυστερήσεων και αλλεπάλληλων εμποδίων, σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει σιγά σιγά η διαδικασία για την κατασκευή του νέου δρόμου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς, ενός εξαιρετικά σημαντικού έργου, το οποίο αποτελούσε πάγιο αίτημα από τους κατοίκους της περιοχής.

Όπως διαβεβαίωσε εκ νέου σε δηλώσεις του ο Υπουργός Μεταφορών, Μάριος Δημητριάδης, εντός του 2018 θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του το 2021.Το κόστος ανέρχεται στα 60 εκατομμύρια ευρώ, συν τη δαπάνη για τις απαλλοτριώσεις. 

Βάσει του προωθούμενου σχεδιασμού, θα κατασκευαστεί δρόμος από την Αγία Μαρινούδα προς το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ. Προβλέπεται επίσης η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού – Πάφου, ενώ το σχέδιο περιλαμβάνει δύο διατρητικές σήραγγες (730 μ. και 290 μ. αντίστοιχα), πέντε κοιλαδογέφυρες, δύο υπέργειες διαβάσεις και εννέα υπόγειες διαβάσεις. Ο δρόμος θα είναι δύο λωρίδων με δυνατότητα επέκτασης του στο μέλλον σε τέσσερις λωρίδες.

Το έργο θα περιληφθεί στον προϋπολογισμό του 2018. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τέλος του τρέχοντος μηνός ή στις αρχές Σεπτεμβρίου θα προκηρυχθούν προσφορές για τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου Πάφου - Πόλης Χρυσοχούς. 

Έργο όπως …σήριαλ!
Η κατασκευή του δρόμου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς θα μπορούσε κάλλιστα να παρομοιαστεί με σήριαλ! Παρά το γεγονός ότι η απόφαση για κατασκευή του συγκεκριμένου δρόμου λήφθηκε το 2001 από το τότε Υπουργικό Συμβούλιο, μια σειρά από γεγονότα όπως γραφειοκρατικές καθυστερήσεις, διαφωνίες και κόντρες μεταξύ κοινοπραξιών, οικονομικές διαφορές με το κράτος, προσφυγές κοινοπραξιών στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών και επανάληψης του διαγωνισμού, καθυστέρησαν για 10 χρόνια το έργο, η κατασκευή του οποίου μπήκε τελικά στα συρτάρια εξ αιτίας της κρίσης το 2013.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι εκατομμύρια ευρώ έχουν καταβληθεί σε ιδιώτες, ως αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις εκτάσεων τους που θα χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή του έργου, ενώ για κάποιες εκτάσεις έγιναν και ανακλήσεις. 

Το συγκεκριμένο έργο αξιολογείται ως ένα σημαντικό τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου, το οποίο θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την προοπτική ανάπτυξης ολόκληρης της Πάφου και ιδιαίτερα του διαμερίσματος Πόλης Χρυσοχούς. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι με κάθε ευκαιρία, οι εκάστοτε πρόεδροι της Κυπριακής Δημοκρατίας διαβεβαίωναν ότι υπάρχει η πολιτική βούληση για προώθηση και υλοποίηση του.

Δειτε Επισης

65% πληρότητα για το Neocleous Tower-Το νέο επιχειρηματικό κέντρο της Λεμεσού
Μ. Αντώνιου: Αυξάνονται καθημερινά οι πιέσεις στην οικονομία λόγω της απεργίας στον κλάδο σκυροδέματος
Οι ντόπιοι αγοραστές κάλυψαν την… τρύπα που δημιούργησε η μείωση των πωλήσεων ακινήτων σε ξένους
Έρχεται το Land of Tomorrow και η Λάρνακα μετατρέπεται σε παραθαλάσσιο θέρετρο και επιχειρηματικό κόμβο
Ανένδοτες οι συντεχνίες στο σκυρόδεμα... Ο όρος που θέτουν για να τερματίσουν την απεργία
Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία