Άνοδος κυπριακού παγωτού, παρά τον ανταγωνισμό
07:23 - 20 Ιουλίου 2017

Σταθεροί στις παραδοσιακές γεύσεις παραμένουν οι λάτρεις του παγωτού, η αγορά του οποίου καταγράφει ελαφρά άνοδο σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Την ίδια στιγμή, οι κυπριακές παγωτοβιομηχανίες εξακολουθούν να βρίσκονται αντιμέτωπες με τον έντονο ανταγωνισμό από τα εισαγόμενα παγωτά.
Μπορεί μεν τα ιστορικά ρεκόρ που καταγράφει φέτος ο τουρισμός να οδήγησαν σε αύξηση της κατανάλωσης του κυπριακού παγωτού, εντούτοις αρκετές ξενοδοχειακές μονάδες φαίνεται να προτιμούν την προμήθεια παγωτού χαμηλού κόστους από ξένες χώρες που προσφέρεται στους all inclusive τουρίστες.
Σημειώνοντας ότι τα εγχώρια παγωτά αναγνωρίζονται και εξάγονται στο εξωτερικό, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχάνων Παγωτού, Παναγιώτης Φιλίππου προτρέπει τους μεταπωλητές παγωτού να προσφέρουν τόσο στον ξένο όσο και στον ντόπιο επισκέπτη και καταναλωτή ποιοτικό παγωτό.
«Τα προϊόντα που παράγουν οι κυπριακές παγωτοβιομηχανίες εξελίσσονται συνεχώς, θέτοντας στο επίκεντρο τη γεύση, την ποιότητα και την πρωτοτυπία», αναφέρει στο InBusinessNews ο κ. Παπαφιλίππου, χαρακτηρίζοντας αχρείαστη την αποθάρρυνση των καταναλωτών από το να επιλέξουν τοπικά προϊόντα.
Οι κυπριακές παγωτοβιομηχανίες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό διατηρώντας τις τιμές σε λογικά επίπεδα ή μειώνοντάς τις οριακά, αλλά και δίνοντας έμφαση στη διατήρηση της ποιότητας μέσω της χρήσης φρέσκων προϊόντων.
Παράλληλα οι εναπομείνασες βιομηχανίες παγωτού, οι οποίες εξήλθαν από την κρίση καταφέρνοντας να ξεπεράσουν τον κίνδυνο, εισέρχονται πλέον σε νέο δρόμο και καλύτερη πορεία.
Διαβάστε ακόμα: Για τη Νότιο Αφρική βάζουν πλώρη τα Παγωτά Παπαφιλίππου
Η δυναμική της Ελλάδας
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κυπριακές παγωτοβιομηχανίες μετριούνται πια στα δάχτυλα. Ενδεικτικές επωνυμίες, οι οποίες παρέμειναν στην αγορά είναι τα Παγωτά Παπαφιλίππου, Regis, Ηράκλης, Pahit Ice, Joy, Πυργά, Milanese, Kratzioza, Παγωτομάνια και Torre.
O γενικός διευθυντής του P&P ICE Cream Group, Παναγιώτης Παπαφιλίππου τονίζει ότι στους σχεδιασμούς της εταιρείας είναι η επέκταση σε νέες αγορές του εξωτερικού, επισημαίνοντας ότι ιδιαίτερη δυναμική έχει αποκτήσει η ελληνική αγορά.
Διαβάστε ακόμα: Παγωτά Παπαφιλίππου: 50 χρόνια ζωής και προσφοράς
Συγκεκριμένα υπολογίζεται ότι τα Παγωτά Παπαφιλίππου διανέμονται σε πέραν των 5.000 σημείων σε όλη την Ελλάδα. Εξάλλου, Βρετανία, Ελλάδα και Σλοβενία είναι κάποιες από τις χώρες, στις οποίες εξάγονται ήδη τα παγωτά της εταιρείας, με τη Σαουδική Αραβία, την Ιορδανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα να μπαίνουν πρόσφατα στον χάρτη των εξαγωγών. Την ίδια ώρα, στόχος είναι η επέκταση στη Νότια Αφρική και ενδεχομένως στην Αυστραλία.
Ο Κύπριος θέλει παραδοσιακό παγωτό
Οι καταναλωτές παραμένουν σταθεροί στις παραδοσιακές γεύσεις παγωτού, αν και επιδιώκουν να δοκιμάζουν τα νέα προϊόντα που βγαίνουν στην αγορά.
Σημειώνεται ότι αν και η κατανάλωση παγωτού μπορεί να συνεχιστεί και το φθινόπωρο, ωστόσο ο κύριος όγκος των πωλήσεων πραγματοποιείται από τον Μάιο μέχρι τον Αύγουστο κάθε χρονιάς.
Όπως αναφέρει ο διευθυντής της Regis Milk Industries, Τάκης Πρωτοπαπάς, παρόλο που η σεζόν ξεκίνησε άσχημα για την κατανάλωση παγωτού λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν τον Απρίλιο, εντούτοις το τελευταίο τρίμηνο καταγράφεται σημαντική άνοδος σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Σημειώνει ακόμα ότι τα κλασσικά πλέον παγωτά απέκτησαν ιδιαίτερη δυναμική, με τους καταναλωτές να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προτίμηση στις παραδοσιακές γεύσεις.
Παράλληλα, ο κ. Πρωτοπαπάς αναφέρεται στον έντονο και διαρκή ανταγωνισμό, με τον οποίο βρίσκονται αντιμέτωπες οι κυπριακές παγωτοβιομηχανίες, οι οποίες, παρά την αύξηση που καταγράφουν, εντούτοις δεν παύουν να επηρεάζονται αρνητικά από τις ξένες μάρκες που κυκλοφορούν στην αγορά.
«Αν και επενδύσαμε στη μείωση των τιμών και στις προσφορές, ωστόσο ο έντονος ανταγωνισμός από το εξωτερικό έχει αρνητικές επιπτώσεις στις κυπριακές εταιρείες», αναφέρει σχετικά, τονίζοντας ότι οι εγχώριες βιομηχανίες παγωτού, οι οποίες κατάφεραν να επιβιώσουν στα δύσκολα χρόνια της κρίσης, αποδείχτηκαν ανθεκτικές.
Διαβάστε ακόμα: Regis: Παγωταρίες μέσω franchise σε όλη την Κύπρο
Μεταξύ άλλων, στα πλάνα της εταιρείας είναι η διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων κάθε χρόνων, η λειτουργία νέων παγωταριών, αλλά και η συνέχιση της προσπάθειάς της να βρίσκεται κοντά στον καταναλωτή. «Ψάχνουμε εναλλακτικούς τρόπους εξοικονόμησης και μείωσης του κόστους, όχι εις βάρος της ποιότητας, αλλά μέσω της αύξησης των πωλήσεων», επισημαίνει ο διευθυντής της Regis Milk Industries.