Παντελιάδης: Ερχονται κι άλλες ανακατατάξεις στα σούπερ μάρκετ
16:51 - 20 Ιουλίου 2017
Ο νεότερος εκπρόσωπος της επιχειρηματικής οικογένειας που επί 50 και πλέον χρόνια, και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, έχει βάλει το δικό της στίγμα στα δίκτυα χονδρικής και λιανικής πώλησης τροφίμων ανοίγει τα χαρτιά του στο Euro2day.gr.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΡΟ Αριστοτέλης Παντελιάδης στη συνέντευξή του τονίζει ότι υλοποιείται ομαλά η απορρόφηση του δικτύου της Βερόπουλος, ενώ εκτιμά ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι ανακατατάξεις στον κλάδο.
Τονίζει ότι η μείωση του τζίρου αλλά και ο πόλεμος τιμών έχουν συμπιέσει την κερδοφορία των εταιριών του κλάδου, εκφράζοντας αμφιβολίες για την τύχη μικρομεσαίων αλυσίδων.
Πώς αξιολογείτε, από τη δική σας οπτική γωνία, την ισχυρή αναδιάρθρωση και συγκέντρωση του κλάδου των super markets κατά την τελευταία τετραετία; Ποια είναι η άποψή σας για την τύχη των μικρότερων αλυσίδων, σε μία έντονα ανταγωνιστική αγορά;
Θεωρώ ότι βιώνουμε μία ρευστή περίοδο και επομένως δεν έχουμε δει ακόμη το τέλος των επιμέρους ανακατατάξεων στον κλάδο. Επιπλέον χρειάζεται ακόμη χρόνος έως ότου η υλοποίηση της απορρόφησης της Μαρινόπουλος από τον Σκλαβενίτη δείξει τις θετικές ή και αρνητικές επιπτώσεις της στον κλάδο.
Από την άλλη πλευρά, για τρίτη συνεχή χρονιά βιώνουμε μία μείωση του τζίρου στον κλάδο μας. Αυτή δε τη φάση δεν την χαρακτηρίζει ο πόλεμος τιμών αλλά ο πόλεμος προσφορών, που ήδη έχει συμπιέσει την κερδοφορία, κάτι που δεν φαίνεται να ολοκληρώνεται σύντομα. Για αυτό δεν μπορούμε να διατυπώσουμε άποψη για την τύχη των μικρομεσαίων αλυσίδων. Θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων και η ευελιξία προσαρμογής τους στα νέα δεδομένα του κλάδου.
Πιστεύετε ότι σας ωφέλησε η εξαγορά του δικτύου της Βερόπουλος; Ποια είναι τα κόστη και τα οφέλη που προέκυψαν;
Η εξαγορά ενός αντίστοιχου μεγέθους δικτύου με το δικό μας ήταν και παραμένει μία μεγάλη πρόκληση για τον Οργανισμό μας. Οσον αφορά στην αφομοίωσή του, προχωρούμε βήμα βήμα και σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο που έχουμε χαράξει.
Κερδίσατε πελατολόγιο για όσο διάστημα εκκρεμούσε η εξαγορά του δικτύου της Μαρινόπουλος; Εάν ναι, εκτιμάτε ότι μπορείτε να τους διατηρήσετε σε βάθος χρόνου;
Σύμφωνα με εσωτερικές έρευνες που έγιναν από τον ανταγωνισμό καταδεικνύεται ότι οι πρώτοι κερδισμένοι από μεταφορά πελατών της Μαρινόπουλος ήταν οι αλυσίδες Lidl και Α Β. Η δική μας όμως μελέτη δείχνει ότι μέσω της αλλαγής της εικόνας μας, θα φανεί πόσο επιπλέον μερίδιο θα αποκομίσουμε από τη μάχη του ραφιού.
Τα στοιχεία πρόσφατης κλαδικής έρευνας επιβεβαιώνουν το αποτύπωμα της ύφεσης στον κλάδο. Δηλαδή μείωση πωλήσεων 6% κατά αξία και 8% περίπου κατά όγκο. Πώς επηρέασαν τα αποτελέσματα του Ομίλου σας για το 2016 και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το 2017;
Οντως τα κλαδικά στοιχεία αποτελούν μία πραγματικότητα. Εμείς όμως διαφοροποιηθήκαμε θετικά, λαμβανομένου υπόψη του δύσκολου, και οικονομικά, εγχειρήματος απορρόφησης της Βερόπουλος.
Ετσι το 2016 οι πωλήσεις μας έκλεισαν στο 1,15 δισ. ευρώ και τα κέρδη στα 7 εκατ. ευρώ ενώ οι εκτιμήσεις για το 2017 συγκλίνουν σε κύκλο εργασιών ελαφρά αυξημένο, στο 1,2 δισ. ευρώ, ενώ η κερδοφορία μας θα είναι οριακά βελτιωμένη έναντι του 2016.
ΠΗΓΗ: euro2day.gr