Powered by

Talent Resources: Το νέο απόλυτο εργαλείο μάρκετινγκ

Πριν την εποχή του διαδικτύου, το μάρκετινγκ ισοδυναμούσε με το να ξοδέψεις εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια σε μια δημιουργική ομάδα, στο προσωπικό επικοινωνίας, και στη δημιουργία ενός μηνύματος.

«Πλέον όλα αυτά έχουν αλλάξει – έχει συμβεί μια βαθιά αποδιοργάνωση» λέει ο Μάικ Χέλερ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Talent Resources, σε συνέντευξή του με τη συντάκτρια του Fortune Αν Βαντερμέι.

«Όταν έχεις έναν διαμορφωτή κοινής γνώμης που διαθέτει 30 εκατομμύρια followers, ή 20 εκατομμύρια ή 5, όλο αυτό είναι ισχυρότερο από οποιοδήποτε παραδοσιακό μέσο ενημέρωσης» επισημαίνει.

Η Talent Resources είναι μία από τις πολλές νέες εταιρείες που μετασχηματίζουν σήμερα τον κλάδο της διαφήμισης, εισάγοντας την έννοια του influencer marketing, δηλαδή του μάρκετινγκ που βασίζεται στους διαμορφωτές κοινής γνώμης. Αυτό το είδος προώθησης εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες των κοινωνικών μέσων, πληρώνοντας celebrities του διαδικτύου για να διαφημίσουν προϊόντα στους followers των λογαριασμών κοινωνικών μέσων που διαθέτουν.
Η πρακτική αυτή γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής μεταξύ εμπορικών σημάτων που δεν εμπιστεύονται τις μάλλον αναποτελεσματικές τακτικές της παραδοσιακής διαφήμισης. Ακόμα και ο διαδικτυακός γίγαντας Amazon επιδιώκει να συνεργαστεί με διαμορφωτές κοινής γνώμης μέσω του προγράμματος ‘social influencer’ που εισήγαγε πρόσφατα.
Ένα κρίσιμο πλεονέκτημα, εκτός από τα συγκριτικά χαμηλότερα κόστη και την ευκολία στην παραγωγή, είναι ότι οι αναρτήσεις ενός διαμορφωτή κοινής γνώμης δεν μπλοκάρονται από ad blockers και μπορούν να είναι εξαιρετικά στοχευμένες.

Οι άνθρωποι εμπιστεύονται τους celebrities που ακολουθούν και ταυτίζονται μαζί τους – γεγονός που σημαίνει ότι θα επιλέξουν και τα ίδια brands που προτιμά ο αγαπημένος τους αστέρας.

Το μυστικό; Το εμπορικό σήμα που διαφημίζεται πρέπει να ευθυγραμμίζεται με το lifestyle του διαμορφωτή κοινής γνώμης που το ίδιο επιλέγει για τις ανάγκες του μάρκετινγκ. «Έχουμε απορρίψει εκατομμύρια δολάρια από προϊόντα που απλώς δεν ευθυγραμμίζονταν με το ταλέντο και τον τρόπο ζωής του εκάστοτε celebrity» λέει ο Χέλερ. «Πρέπει να είναι αυθεντικό».

Πάντως, η διαφήμιση που βασίζεται στους διαμορφωτές κοινής γνώμης εγείρει κάποια δεοντολογικά ερωτήματα. Ενώ ο καταναλωτής νομίζει ότι παρακολουθεί τις αναρτήσεις στο Instagram των ανθρώπων που θαυμάζει, στην πραγματικότητα κοιτάζει απλώς μια σειρά από διαφημίσεις.

Επίσης, οι διαφημίσεις αυτές πρέπει να γνωστοποιούνται στους χρήστες, και η Επιτροπή Προστασίας Καταναλωτή των ΗΠΑ ζήτησε επίσημα από τους διαμορφωτές κοινής γνώμης και τα εμπορικά σήματα να αποκαλύπτουν τις όποιες διασυνδέσεις τους.

Σε κάθε περίπτωση, το influencer marketing αναμένεται να αναδειχθεί σε μια αγορά 5-10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με το mediakix.

ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

Δειτε Επισης

Χρυσός: Διατηρεί τα κέρδη του μετά την κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή
Ράλι στα «ασφαλή» assets, αναταράξεις σε μετοχές και ομόλογα μετά την επίθεση του Ιράν
S&P: Υποβάθμισε το αξιόχρεο του Ισραήλ εξαιτίας των «ρίσκων για την ασφάλεια»
Τριγμοί στις αγορές με φόντο τις ραγδαίες εξελίξεις στην Μέση Ανατολή-Αρνητικές πιέσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
Βέλγιο: Παραλύουν τα αεροδρόμια, ακυρώνονται οι πτήσεις
Ηνωμένο Βασίλειο: Σε χαμηλό δύο ετών η αύξηση των μισθών
Γερμανία: Οικονομικές προβλέψεις-«καμπανάκι» από κορυφαία οικονομικά ινστιτούτα
Αυτή είναι η πλουσιότερη γυναίκα στον κόσμο-Πόσα χρήματα έχει
Scope: Βελτιώνονται οι μακροπρόθεσμες πιστωτικές προοπτικές της Τουρκίας-Τι προειδοποιεί ο γερμανικός οίκος
Το κόστος δανεισμού της Γαλλίας ξεπέρασε της Ισπανίας για πρώτη φορά από το 2006