powered by

Εξευρωπαΐζονται οι οδηγοί φορτηγών και λεωφορείων

Σε συμφωνία κατέληξε το Συμβούλιο των κρατών μελών της ΕΕ σε σχέση με την  επικαιροποίηση των κανόνων για την κατάρτιση και τα προσόντα των οδηγών φορτηγών και λεωφορείων, οι οποίοι δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην κατάρτιση ασφαλείας και το περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ λύνουν και διάφορα προβλήματα αμοιβαίας αναγνωρίσεως.

Οι ενημερωμένοι κανόνες για την εκπαίδευση θα κάνουν τους δρόμους μας ασφαλέστερους, κατά τη μαλτέζικη προεδρία, η οποία προβλέπει πως η καλύτερη αναγνώριση των προσόντων των οδηγών θα πρέπει να συνεπάγεται μεγαλύτερη κινητικότητα του εργατικού δυναμικού.

Προκειμένου να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια, η πρόταση ενισχύει την έμφαση στη διδασκαλία των οδηγών πώς να σκέφτονται μπροστά στην κυκλοφορία και να προσαρμόζονται στους κινδύνους. Αυτό περιλαμβάνει κατάλληλη οδήγηση σε διαφορετικές οδικές, κυκλοφοριακές και καιρικές συνθήκες και αναγνωρίζοντας επικίνδυνες καταστάσεις στις οποίες θα μπορούσαν να βρεθούν οι ευάλωτοι χρήστες της οδού, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Η εκπαίδευση θα πρέπει επίσης να δίνει έμφαση στην αποδοτική οδήγηση. Για παράδειγμα, οι οδηγοί μπορούν να διδαχθούν για να προβλέψουν τη ροή της κυκλοφορίας, να υιοθετήσουν ένα απαλό στυλ οδήγησης και να ελέγξουν για την κατάλληλη πίεση των ελαστικών.

Εκτός από την αρχική κατάρτιση, οι οδηγοί πρέπει να παρακολουθήσουν 35 ώρες συνεχούς εκπαίδευσης κάθε πέντε χρόνια για να διατηρήσουν και να ενημερώσουν τις δεξιότητές τους.

Το σχέδιο κανόνων ορίζει επίσης ότι οι εξειδικευμένοι επαγγελματίες οδηγοί πρέπει να διαθέτουν τον εναρμονισμένο κωδικό  ΕΕ 95 στην άδεια οδήγησής τους ή, εάν αυτό δεν είναι δυνατόν, σε χωριστή κάρτα προσόντων οδηγού. Ο κωδικός αποδεικνύει ότι ο οδηγός πληροί τις σχετικές απαιτήσεις. Όλα τα κράτη μέλη πρέπει στη συνέχεια να αναγνωρίσουν τα προσόντα τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Κομισιόν, περίπου 46.700 οδηγοί ενδέχεται να αντιμετώπισαν δυσκολίες το 2016, προσπαθώντας να αναγνωρίσουν την κατάρτιση που έλαβαν σε άλλη χώρα της ΕΕ.

Από τεχνική άποψη, το σχέδιο οδηγίας θα τροποποιήσει την ισχύουσα οδηγία για την αρχική κατάρτιση και την περιοδική κατάρτιση των επαγγελματιών οδηγών που διαθέτουν άδεια C ή D. Θα εισαγάγει επίσης σχετικές αλλαγές στην οδηγία για τις άδειες οδήγησης, ιδίως όσον αφορά τις διευκρινίσεις σχετικά με τις ελάχιστες απαιτήσεις ηλικίας.

Η γενική προσέγγιση είναι η θέση του Συμβουλίου για τις συνομιλίες με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Και τα δύο θεσμικά όργανα θα πρέπει να συμφωνήσουν στο τελικό κείμενο.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ιδρύει κοινωφελές ίδρυμα στη Νέα Υόρκη και ενισχύει την διεθνή παρουσία του το Ινστιτούτο Κύπρου
Μ. Δαμιανός: Η Κύπρος αναδεικνύεται κόμβος παροχής εξειδικευμένων ιατρικών υπηρεσιών-Εγκαινιάστηκε το El Greco
Alphakat: Εργοστάσιο πυρόλυσης πλαστικών στην Κόσιη-Η εναλλακτική και ορθολογική διαχείριση αποβλήτων
Ξεκίνησε ο Σύνδεσμος Κυπρίων Επαγγελματιών Ελλάδας-«Εφαλτήριο για από κοινού ανάπτυξη»
Η Κύπρος φιλοξένησε την ετήσια τελετή «Collectives» του Conservation Collective
Ενισχύουν τη συνεργασία τους ΚΣΕΕΚ και AIAD-Πού αποσκοπεί το MoU που υπέγραψαν
Το RMHC Κύπρου τιμά την Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας με το μεγαλύτερο Family Fun Day
Πρώτο επιστημονικό συνέδριο για τον αυτισμό στο ΤΕΠΑΚ
Στον αστερισμό των 17ων IN Business Awards...Την ερχόμενη Τετάρτη η τελετή απονομής των βραβείων
Υποτροφία «Εύη Παπαδοπούλου»: Η ΚΕΑΝ επενδύει για άλλη μια χρονιά στην εκπαίδευση των νέων