powered by

Εξευρωπαΐζονται οι οδηγοί φορτηγών και λεωφορείων

Σε συμφωνία κατέληξε το Συμβούλιο των κρατών μελών της ΕΕ σε σχέση με την  επικαιροποίηση των κανόνων για την κατάρτιση και τα προσόντα των οδηγών φορτηγών και λεωφορείων, οι οποίοι δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην κατάρτιση ασφαλείας και το περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ λύνουν και διάφορα προβλήματα αμοιβαίας αναγνωρίσεως.

Οι ενημερωμένοι κανόνες για την εκπαίδευση θα κάνουν τους δρόμους μας ασφαλέστερους, κατά τη μαλτέζικη προεδρία, η οποία προβλέπει πως η καλύτερη αναγνώριση των προσόντων των οδηγών θα πρέπει να συνεπάγεται μεγαλύτερη κινητικότητα του εργατικού δυναμικού.

Προκειμένου να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια, η πρόταση ενισχύει την έμφαση στη διδασκαλία των οδηγών πώς να σκέφτονται μπροστά στην κυκλοφορία και να προσαρμόζονται στους κινδύνους. Αυτό περιλαμβάνει κατάλληλη οδήγηση σε διαφορετικές οδικές, κυκλοφοριακές και καιρικές συνθήκες και αναγνωρίζοντας επικίνδυνες καταστάσεις στις οποίες θα μπορούσαν να βρεθούν οι ευάλωτοι χρήστες της οδού, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Η εκπαίδευση θα πρέπει επίσης να δίνει έμφαση στην αποδοτική οδήγηση. Για παράδειγμα, οι οδηγοί μπορούν να διδαχθούν για να προβλέψουν τη ροή της κυκλοφορίας, να υιοθετήσουν ένα απαλό στυλ οδήγησης και να ελέγξουν για την κατάλληλη πίεση των ελαστικών.

Εκτός από την αρχική κατάρτιση, οι οδηγοί πρέπει να παρακολουθήσουν 35 ώρες συνεχούς εκπαίδευσης κάθε πέντε χρόνια για να διατηρήσουν και να ενημερώσουν τις δεξιότητές τους.

Το σχέδιο κανόνων ορίζει επίσης ότι οι εξειδικευμένοι επαγγελματίες οδηγοί πρέπει να διαθέτουν τον εναρμονισμένο κωδικό  ΕΕ 95 στην άδεια οδήγησής τους ή, εάν αυτό δεν είναι δυνατόν, σε χωριστή κάρτα προσόντων οδηγού. Ο κωδικός αποδεικνύει ότι ο οδηγός πληροί τις σχετικές απαιτήσεις. Όλα τα κράτη μέλη πρέπει στη συνέχεια να αναγνωρίσουν τα προσόντα τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Κομισιόν, περίπου 46.700 οδηγοί ενδέχεται να αντιμετώπισαν δυσκολίες το 2016, προσπαθώντας να αναγνωρίσουν την κατάρτιση που έλαβαν σε άλλη χώρα της ΕΕ.

Από τεχνική άποψη, το σχέδιο οδηγίας θα τροποποιήσει την ισχύουσα οδηγία για την αρχική κατάρτιση και την περιοδική κατάρτιση των επαγγελματιών οδηγών που διαθέτουν άδεια C ή D. Θα εισαγάγει επίσης σχετικές αλλαγές στην οδηγία για τις άδειες οδήγησης, ιδίως όσον αφορά τις διευκρινίσεις σχετικά με τις ελάχιστες απαιτήσεις ηλικίας.

Η γενική προσέγγιση είναι η θέση του Συμβουλίου για τις συνομιλίες με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Και τα δύο θεσμικά όργανα θα πρέπει να συμφωνήσουν στο τελικό κείμενο.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ηγετικές παρεμβάσεις και διεθνής αναγνώριση στη 64η ετήσια γενική συνέλευση του ΣΕΛΚ
Νίκος Χειμαρίδης: Σταθερός και φιλικός προς τους επενδυτές προορισμός η Κύπρος-Φάρος το παράδειγμα με την Ινδία
Jean Bouquot (IFAC): Διεθνές παράδειγμα επιτυχίας η Κύπρος-Αναγνώριση συμβολής του ΣΕΛΚ από την Αννίτα
Κ. Ιορδάνου: Η καλύτερη άμυνα σε τέτοιους καιρούς...Ενδυνάμωση οικονομίας, ελκυστικότητα, εμπιστοσύνη ξένων επενδυτών
Νέος προέδρος του ΣΕΛΚ ο Οδυσσέας Χριστοδούλου, αντιπρόεδρος ο Ανδρέας Ανδρέου-Τα μέλη του Δ.Σ.
ΑνΑΔ: Πολυεπιχειρησιακά προγράμματα κατάρτισης με δαπάνη €33,5 εκ.-Αφορούν όλους τους τομείς της οικονομίας
Τίμησε τους Ελλαδίτες που υπηρέτησαν στην Κύπρο η ΕΤΥΚ-Αποκαλυπτήρια Μνημείου στην Κεραμωτή Καβάλας
Ενισχύθηκε το πλαίσιο κατά ξεπλύματος χρήματος στην Κύπρο-Η νέα έκθεση της Moneyval
BPW Cyprus: Δυναμική παρουσία στο συνέδριο της BPW Europe στη Μάλτα
Γιώργος Σταύρου: Ο τομέας της out-of-home διαφήμισης στην Κύπρο και τα 25 χρόνια διαδρομής της Superad