powered by

PwC: Έρχονται αλλαγές στη ψυχαγωγία και στα ΜΜΕ

Οι εταιρείες ψυχαγωγίας και μέσων ενημέρωσης προβαίνουν σε αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ανταγωνίζονται και δημιουργούν αξία, καθώς η εμπειρία του χρήστη αποτελεί σήμερα τη βάση για τη διαφοροποίηση και συνεπώς την αύξηση των εσόδων. Για να μπορέσουν να διακριθούν σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά που χαρακτηρίζεται από βραδύτερους ρυθμούς ανάπτυξης οι εταιρείες αναπτύσσουν στρατηγικές και «χτίζουν» τα στοιχεία που θα διασφαλίσουν τη σχέση τους και θα κλειδώσουν τα έσοδα από τους πιο αφοσιωμένους και παθιασμένους χρήστες τους– τους «οπαδούς» τους. 

Σύμφωνα με την έρευνα της PwC με τίτλο «Global entertainment and media outlook 2017-2021», η επίτευξη του στόχου αυτού προϋποθέτει ένα συνδυασμό εξαίρετου περιεχομένου και εύρους καναλιών διανομής σε συνδυασμό με μια εξαιρετική εμπειρία για τον χρήστη ο οποίος  θα έχει τη δυνατότητα να ανακαλύψει το εν λόγω περιεχόμενο εύκολα, σε ένα εύρος συσκευών και σε ελκυστική τιμή.

Ώθηση στις στρατηγικές άμεσης πώλησης στους καταναλωτές
Τα μοντέλα που χρησιμοποιούνται για καλύτερη στόχευση και εμπλοκή των χρηστών βασίζονται όλο και περισσότερο σε στρατηγικές πώλησης απευθείας στον καταναλωτή (D2C), οι οποίες διευκολύνονται από την πρόοδο της τεχνολογίας και χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη ποικιλία, εξατομίκευση και εμπλοκή εκ μέρους του χρήστη. Χαρακτηριστικό είναι ότι στα επόμενα πέντε χρόνια, το διαδικτυακό βίντεο θα αναπτυχθεί με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης (CAGR) 11,6% ενώ η ροή μουσικής (streaming) με 20,7%. 

Πιέσεις στον κλάδο της διαφήμισης
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της PwC, στα επόμενα πέντε χρόνια η συνολική αύξηση του κλάδου παγκοσμίως με βάση το σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης θα ανέλθει σε 4,2%, ποσοστό μικρότερο από την αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ. Τα παγκόσμια έσοδα από τη διαφήμιση προβλέπεται ότι θα αυξηθούν κατά 4,2%, μειωμένα από την περσινή πρόβλεψη του 5,1% . 

Ταχεία ανάπτυξη της διαφήμισης μέσω κινητού 
Η αύξηση στη διαδικτυακή διαφήμιση ωθείται κυρίως από τη διαφήμιση μέσω κινητού (mobile advertising), η οποία αυξήθηκε κατά 58,7% πέρσι και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης 18,5% μέχρι το 2021. 

Σε κρίσιμο σημείο καμπής υπέρ της ψηφιακής μορφής όλα τα τμήματα της αγοράς 
• Η διαδικτυακή διαφήμιση απορροφά σήμερα περισσότερα έσοδα από την τηλεοπτική διαφήμιση παγκοσμίως. Το 2016 ήταν ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια διαφημιστική βιομηχανία, καθώς τα έσοδα από τη διαδικτυακή διαφήμιση ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα αντίστοιχα έσοδα από την τηλεοπτική διαφήμιση. 

• Τα έσοδα του διαδικτυακού βίντεο θα ξεπεράσουν το 2017 το μη ψηφιακό οικιακό βίντεο. Τα έσοδα από τα διαδικτυακά βίντεο αναμένεται να αυξηθούν μ’ έναν σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης της τάξης του 11,6% φθάνοντας τα US$ 36,7 δις το 2021, ενώ η χωρίς επιστροφή πτωτική πορεία της αγοράς για DVD και Blu rays θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των εσόδων στα US$ 13,9 δις. 

• Το 2016 τα έσοδα από την κυκλοφορία εφημερίδων παγκοσμίως ξεπέρασαν τα παγκόσμια διαφημιστικά έσοδα των εκδοτών. Ενώ τα έσοδα από την κυκλοφορία εφημερίδων ακολουθούν από το 2015 πτωτική πορεία, οι εκδότες προχώρησαν σε αύξηση της τιμής για να αντισταθμίσουν εν μέρει τη ραγδαία μείωση των πωλήσεων. Ωστόσο, η μείωση των διαφημιστικών εσόδων υπήρξε πιο ραγδαία σε ετήσια βάση, με τους διαφημιστές να εγκαταλείπουν μαζικά τις έντυπες εκδόσεις και τους εκδότες να εκτοπίζονται ολοένα και περισσότερο από τη διαδικτυακή διαφήμιση λόγω της Google και του Facebook. Το αποτέλεσμα είναι μια ιστορική μετακίνηση στην κυρίαρχη ροή εσόδων, καθώς η κυκλοφορία εφημερίδων ξεπερνά τα εισοδήματα των εκδοτών διαφήμισης. Μέχρι το 2021, τα παγκόσμια συνολικά έσοδα από την κυκλοφορία εφημερίδων θα αντιπροσωπεύουν το 54% των συνολικών εσόδων των εκδοτών. 

• Το 2016, τα συνολικά έσοδα των ψηφιακών μουσικών ηχογραφήσεων ξεπέρασαν τις αναλογικές ενώ η ροή μουσικής (streaming) ξεπέρασε τις λήψεις (downloads). Η αξία της αγοράς των ψηφιακών μουσικών ηχογραφήσεων ανήλθε το 2016 στα US$ 10,7 δις, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις αναλογικές ηχογραφήσεις που υπολογίζοντα στα US$ 8,5 δις. 

• Τα έσοδα από τα βίντεο εικονικής πραγματικότητας θα ξεπεράσουν το 2019 τα έσοδα από διαδραστικές εφαρμογές / παιχνίδια. Η αγορά περιεχομένου εικονικής πραγματικότητας θα αυξηθεί κατά την υπό εξέταση περίοδο με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης 77% και η αξία της θα ανέλθει μέχρι το 2021 στα US$ 15,1 δις, από τα οποία τα US$ 8 δις θα αφορούν δαπάνες σε βίντεο εικονικής πραγματικότητας (αύξηση με σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης 91,2%), ξεπερνώντας το 2019 τις διαδραστικές εμπειρίες και τα παιχνίδια. 

• Η κίνηση δεδομένων μέσω κινητών (smartphones) θα υπερβεί το 2020 την κίνηση δεδομένων μέσω σταθερού ευρυζωνικού δικτύου. H μετακίνηση προς το κινητό (smartphone) θα συνεχιστεί, ιδιαίτερα σε αναπτυσσόμενες αγορές όπως είναι η Ινδία και η Ινδονησία, με αποτέλεσμα μέχρι το 2020, η συνολική κίνηση δεδομένων μέσω κινητών (smartphone) στις 19 αγορές που έχουμε εξετάσει να υπερβεί για πρώτη φόρα τη κίνηση δεδομένων μέσω σταθερού ευρυζωνικού δικτύου.

• Τα παγκόσμια έσοδα από μη ψηφιακές υπηρεσίες out-of-home (OOH) θα καταγράψουν μείωση το 2019. Η παγκόσμια αυξητική τάση των εσόδων από μη ψηφιακές υπηρεσίες OΟΗ θα φτάσει σε σημείο καμπής το 2019, όταν τα έσοδα από μη ψηφιακές υπηρεσίες ΟΟΗ θα καταγράψουν μείωση της τάξης του -0,2%. Μέχρι το 2021, ο ρυθμός ετήσιας μείωσης θα έχει επιταχυνθεί στο -0.8%. 

Δειτε Επισης

Ιδρύει κοινωφελές ίδρυμα στη Νέα Υόρκη και ενισχύει την διεθνή παρουσία του το Ινστιτούτο Κύπρου
Μ. Δαμιανός: Η Κύπρος αναδεικνύεται κόμβος παροχής εξειδικευμένων ιατρικών υπηρεσιών-Εγκαινιάστηκε το El Greco
Alphakat: Εργοστάσιο πυρόλυσης πλαστικών στην Κόσιη-Η εναλλακτική και ορθολογική διαχείριση αποβλήτων
Ξεκίνησε ο Σύνδεσμος Κυπρίων Επαγγελματιών Ελλάδας-«Εφαλτήριο για από κοινού ανάπτυξη»
Η Κύπρος φιλοξένησε την ετήσια τελετή «Collectives» του Conservation Collective
Ενισχύουν τη συνεργασία τους ΚΣΕΕΚ και AIAD-Πού αποσκοπεί το MoU που υπέγραψαν
Το RMHC Κύπρου τιμά την Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας με το μεγαλύτερο Family Fun Day
Πρώτο επιστημονικό συνέδριο για τον αυτισμό στο ΤΕΠΑΚ
Στον αστερισμό των 17ων IN Business Awards...Την ερχόμενη Τετάρτη η τελετή απονομής των βραβείων
Υποτροφία «Εύη Παπαδοπούλου»: Η ΚΕΑΝ επενδύει για άλλη μια χρονιά στην εκπαίδευση των νέων